Ето и няколко думи за принципа на работа:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. След изгасяне на двигателя, светлините моментално изгасват.Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Схемата не влияе по никакъв начин върху нормалното управление на светлините от лосчето. Използвал съм варианта с понижена мощност на дългите, (лампа Н4) защото смятам че видимоста е доста по-добра от колкото пълна мощност на къси, а и не ми съсипва толкова Osram-ките, пък и по-мало ток консумира.
Който има въпроси да пита
