Home made DRL модул за стара Тойотка

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Home made DRL модул за стара Тойотка

Мнение от mafiota » 01 Ное 2011 19:16

Искам да споделя със вас една схема за автоматично включване на светлините, която е лично моя разработка, и експлоатирам вече близо година без да ми е показала някакви проблеми.
Ето и няколко думи за принципа на работа:
Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. След изгасяне на двигателя, светлините моментално изгасват.Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Схемата не влияе по никакъв начин върху нормалното управление на светлините от лосчето. Използвал съм варианта с понижена мощност на дългите, (лампа Н4) защото смятам че видимоста е доста по-добра от колкото пълна мощност на къси, а и не ми съсипва толкова Osram-ките, пък и по-мало ток консумира.


Който има въпроси да пита cool.gif
Прикачени файлове
Picture%2520002_resize.jpg
Picture%2520002_resize.jpg (156.62 KiB) Преглеждано 1451 пъти

Аватар
lederman
Мнения: 544
Регистриран на: 20 Май 2010 14:25
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от lederman » 01 Ное 2011 22:42

ето една правилна употреба на форума, а не за дърляне :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

а по схемата нямам въпроси защото лекциите и практикумите, по електроника, са ми се изпарили яко дим от главата :)
дано има дискусия по темата :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Поздрави :thumbsup:
T25 2AD-FTV /2007
Началната грамотност, е овладяване на четенето и писането в едно с разбиране на смисъла на написаното.
В процеса на писане се цели оформяне на съдържанието за постигане на определена комуникативна цел.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 01 Ное 2011 23:23

До колкото си спомням от другите темо за ДРЛ на авенсис например дългите май нямаха постоянна връзка към маса и трябваше преправяне на инсталацията....

Аватар
max-2
Мнения: 2090
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 02 Ное 2011 12:07

Много добра схема, поздравения. Предполагам че платката е в моторния отсек и захранваш дългите направо към крушките, прескачайки релето за дълги на колата, а връзката към габарит е за да прекъсва работата на модула при пускане на фаровете от тяхното си копче. 40% работа на дълги добре ли е? Един с една стара вектра с видимо намалени дълги, но не знам колко % така заслепяваше, че веднага му опънах моите дълги.
Carina E 4AFE LB 1992

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 02 Ное 2011 17:53

Vesko написа:До колкото си спомням от другите темо за ДРЛ на авенсис например дългите май нямаха постоянна връзка към маса и трябваше преправяне на инсталацията....
Да с авенсиса нещата са наобратно, както казваш там превключването на светлините се прави от към масата.
Но това не е проблем, с малко гимнастика схемата може да се нагласи, и полевака се слага с P-канал.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 02 Ное 2011 17:59

max-2 написа:Много добра схема, поздравения. Предполагам че платката е в моторния отсек и захранваш дългите направо към крушките, прескачайки релето за дълги на колата, а връзката към габарит е за да прекъсва работата на модула при пускане на фаровете от тяхното си копче. 40% работа на дълги добре ли е? Един с една стара вектра с видимо намалени дълги, но не знам колко % така заслепяваше, че веднага му опънах моите дълги.
За заслепяване, поне при мен така съм настроил силата на светене че заслепяване не забелязвам.
Иначе дългите направо както казваш съм подал плюса директно на кабела на лампата. А платчицата съм я поместил в една кутийка от аларма, с пробити дупки за охлаждане. Кутийката е монтирана върху кутията с предпазителите в двигателния отсег.
А връзката за габаритите съм я направил с цел и те да се палят, но на 12V.

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Мнение от nikdel » 03 Ное 2011 20:24

Имам няколко въпроса: K1 и K2 каква роля изпълняват;диодите всички ли са 6А;5-забрана DRL къде точно отива?

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 03 Ное 2011 21:15

nikdel написа:Имам няколко въпроса: K1 и K2 каква роля изпълняват;диодите всички ли са 6А;5-забрана DRL къде точно отива?
Контактът К1 е в реле Р1, контакт К2 е в реле Р2. Има една малка грешка в схемата, нормалното положение на контакта К1 трябва да е нормално затворен, а не както на схемата съм го начертал - нормално отворен.
Значи, след като се стартира двигателя ,и напрежението стане над 13волта, след 5..6 сек сработва Р2 респ. к2 затваря и се подава напрежение към втората част от схемата - ШИМ. По този начин към лапмите се подават 12волтови импулси, като от широчината на тези имп.(времето за което действат върху товара) се регулира силата на светене на лампата.
При карината отпред над радиатора има една кутийка с релета за фаровете. Там на едно от релетата се появяваше сигнал +12V при включване на фаровете (независимо къси /дълги). Та при включване на фаровете релето Р1 сработва, контакта К1 разпада веригата на Р2, и така се преустановява подаването на захранване към ШИМ.
Диодите е добре да са с ток над 5..6А.

Аватар
gringo359
Мнения: 156
Регистриран на: 02 Фев 2006 02:49
Местоположение: Варна
Автомобил: Corolla Sedan MT 2020
Обратна връзка:

Мнение от gringo359 » 26 Ное 2011 19:11

Хм...мойта схемичка просто изчаква 10на сек. след запалване на мотора и включва късите.
Corolla Liftback 1.3 12V carb. EE90
Corolla Sedan 1.6 MT 2020

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 26 Ное 2011 20:26

Могат да се направят различни варианти, въпрос на лично мнение
:thumbsup:

С малко доработка на тази схема мисля да вкарам функция изпратиме/посрещниме от вкъщи при отключване и заключване на колата в тъмната част от деня, наред с това плафона и габаритите автоматично да светват при отключване от дист. на лармата. :whistle: cool.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта