Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?

Мнение от Caesar » 30 Авг 2006 17:51

Майсторът ми предлага, за да смени гумичките на клапаните, да свали главата на двигателя, защото така му било по-лесно. Струва ли си да се отваря двигателя и това няма ли да създаде някакъв нов проблем? Цената на гарнитурата не е проблем, която в ТМ Ауто е 75-80 лева. Дайте съвет. Двигателят е 4АФЕ и харчи 1л/3000км масло 10W40.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 30 Авг 2006 18:45

ponachalo moje bez da se svalia, no estestveno e po-lesno ako se svali. zavisi na kolko km e kolata. edna nova garnitura niama da navredi. problemi ... ne znam kvi moje da sazdade. smeni i angrenajnia remak ako shte mahate glavata.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 30 Авг 2006 20:47

Ангренажният ремък и ролката са сменени преди 10 хил. км. Колата КаринаЕ и е на 160 хил. км.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 30 Авг 2006 22:58

1L na 3000km ne e chak tolkova mnogo, no si go harchi. ti siguren li si che e ot gumichkite na klapanite? inache si e po lesno ako glavata e veche izvadena, no ne e zadaljitelno, ako niamash problem s garniturata na glavata, predpolagam ne bih i se zanimaval s neia. pri smiana na gumichki pri polojenie che glavata vse oshte si e na mestoto, triabva da se podade vazduh pod naliagane v cilindrite pri zatvoreno polojenie na klapanite,za da ne padne niakoi klapan v cilindara.
->

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 30 Авг 2006 23:18

Не съм сигурен, че са гумичките, но от ТМ Ауто и в други сервизи ми казаха, че с гумичките трябва да се почне.
Иначе колата си върви, работи, пали. Няма течове около главата, изобщо всичко си е чисто.
Смущава ме това, че за 10 хил.км долях 3 литра, като се има предвид, че двигателят побира 3 л. масло.
В сервиза казаха още, че така и ланда сондата ще се зацапа, и свещите ще се зацапат и от тук ще се очакват проблеми в бъдеще и с паленето.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 30 Авг 2006 23:22

poprincip na tez dvigateli verno gumichkite sa tipichno da sa za smiana ta ot tam i az bih pochnal, no za da si siguren, kogato kolata e stoiala dalgo vreme bez da se pali, kat ia zapalish imash li sinkav pushak da izliza ot auspuha? ako da, znachi verno e ot gumichkite.
->

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 30 Авг 2006 23:31

Altezza мерси за отговорите!
Така, сутрин, когато е студена и не е работила поне 5-6 часа, като я запаля има синкъв пушек от аспуха. След това изчезва и вече при високи, средни и ниски, и каквито да са оборотите не пуши (няма синкъв пишек).
Затова и аз се насочих към гумичките и дано да са само те. Ако е нещо друго по добре е май да се продава. Не си падам по по-големите ремонти, пък и нямам късмет обикновено.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Re: Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2006 02:23

Az trqbva li da se pritesnqvam, 4e mojta gori 0.5L na 2400km(1500 miles)? mellow.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 01 Сеп 2006 02:37

ne strahuvai. za stara kola e dolu gore v normite
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2006 06:14

ugabuga написа:ne strahuvai. za stara kola e dolu gore v normite
Po4va da izduhva, no 6te q gledam za sega.
0.5L/24=0.020L/100km(20gr maslo mi gori na 100km)

A na Ceaser mu gori 1/30=0.033g/100km
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 01 Сеп 2006 09:17

Japanese_fever, с какво масло караш, защото знам че ако сложа 15W40 вместо 10W40 и на моята ще и падне разхода.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 01 Сеп 2006 18:04

Caesar написа:Japanese_fever, с какво масло караш, защото знам че ако сложа 15W40 вместо 10W40 и на моята ще и падне разхода.
Iskam purvo da otbeleja, 4e mojta kola ne pu6i sinkav dim kogato e studena i vuob6te nikoga ne sum q vijdal. Ta veroqtno sa ti gumi4kite na klapanite, taka se izraziha hora, koito gi znaqt tezi ne6ta!

Az karam v momenta s 10W30, a zimata s 5W30 - mineralno maslo, no sum v US i tuk se razli4avat malko standartite. Tezi masla se okzva, 4e se namirat mnogo trudno v Europa, no tuk v US sa shirpotreba - naj-zpolzvanite. Govorq za mineralno!
Kolata mi e na 193 600 km, taka 4e mnogo ne me pritesnqva razhoda na maslo, toj se poqvi naskoro. Pri4inata e maj za6toto karah edna zima s otvoren termostat i kolata ne zagrqva6e kakto trqbva, no moje i da e ot mnogoto kilometri.
Pitaj Punkara kak da se snabdi6 sa hamerikansko 10W30 ili 5W30(za zimata)! wink.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 08 Сеп 2006 22:50

Връщам ви отново в тази тема, защото днес друг майстор предложи също да се свали главата при смяна на гумичките на клапаните. Иначе , ако не се свали главата нямало да може да се напаснат клапаните към леглата и щяла да падне компресията на двигателя. Прав ли е?
Какво да искам смяна на гумичките с/без сваляне на главата? Моля за съвет от знаещите и най-вече от тези, които са имали подобни грижи!

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 08 Сеп 2006 23:41

provai Valvoline Maxlife

Na maika mi forda goreshe maslo i slojime ot tova maslo i veche ne gori. Na bashta mi camry-to sushto.

Ako gori ot iznoseni sigmenti obache, tova niama da pomogne no si struva da probvash.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Сеп 2006 23:43

Повечето предлагат сваляне на главата, защото нямат инструмент за задържане на клапаните в горно положение докато са откачени пружините.
Не съм сигурен на Тойота дали конструкцията позволява такава смяна, но на други автомобили съм го виждал този метод.
Ако не се свали главата наистина няма да могат да се припаснат клапаните, но въобще не може да става въпрос за падане на компресията.
Компресията ще си остане такава, каквато си е била, защото нищо не се променя по клапаните. Гумичките уплътняват около стеблото на клапана за да не влиза покрай него масло и изгорели газове...
Ако се свали главата това е свързано със смяна на гарнитура на глава (за предпочитане да не пестиш от нея, а да вземеш свястна), вероятно смяна на антифриз (щото така или иначе ще си го източил и ще си видял боклуците вътре), а също и някоя друга гарнитурка на капак...
Иначе самата смяна на гумичките става много по-лесно при смъкната глава....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта