Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?
Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?
Майсторът ми предлага, за да смени гумичките на клапаните, да свали главата на двигателя, защото така му било по-лесно. Струва ли си да се отваря двигателя и това няма ли да създаде някакъв нов проблем? Цената на гарнитурата не е проблем, която в ТМ Ауто е 75-80 лева. Дайте съвет. Двигателят е 4АФЕ и харчи 1л/3000км масло 10W40.
1L na 3000km ne e chak tolkova mnogo, no si go harchi. ti siguren li si che e ot gumichkite na klapanite? inache si e po lesno ako glavata e veche izvadena, no ne e zadaljitelno, ako niamash problem s garniturata na glavata, predpolagam ne bih i se zanimaval s neia. pri smiana na gumichki pri polojenie che glavata vse oshte si e na mestoto, triabva da se podade vazduh pod naliagane v cilindrite pri zatvoreno polojenie na klapanite,za da ne padne niakoi klapan v cilindara.
->
Не съм сигурен, че са гумичките, но от ТМ Ауто и в други сервизи ми казаха, че с гумичките трябва да се почне.
Иначе колата си върви, работи, пали. Няма течове около главата, изобщо всичко си е чисто.
Смущава ме това, че за 10 хил.км долях 3 литра, като се има предвид, че двигателят побира 3 л. масло.
В сервиза казаха още, че така и ланда сондата ще се зацапа, и свещите ще се зацапат и от тук ще се очакват проблеми в бъдеще и с паленето.
Иначе колата си върви, работи, пали. Няма течове около главата, изобщо всичко си е чисто.
Смущава ме това, че за 10 хил.км долях 3 литра, като се има предвид, че двигателят побира 3 л. масло.
В сервиза казаха още, че така и ланда сондата ще се зацапа, и свещите ще се зацапат и от тук ще се очакват проблеми в бъдеще и с паленето.
Altezza мерси за отговорите!
Така, сутрин, когато е студена и не е работила поне 5-6 часа, като я запаля има синкъв пушек от аспуха. След това изчезва и вече при високи, средни и ниски, и каквито да са оборотите не пуши (няма синкъв пишек).
Затова и аз се насочих към гумичките и дано да са само те. Ако е нещо друго по добре е май да се продава. Не си падам по по-големите ремонти, пък и нямам късмет обикновено.
Така, сутрин, когато е студена и не е работила поне 5-6 часа, като я запаля има синкъв пушек от аспуха. След това изчезва и вече при високи, средни и ниски, и каквито да са оборотите не пуши (няма синкъв пишек).
Затова и аз се насочих към гумичките и дано да са само те. Ако е нещо друго по добре е май да се продава. Не си падам по по-големите ремонти, пък и нямам късмет обикновено.
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Tolkova li trudno da se smenjat gumichkite na klapanite?
Az trqbva li da se pritesnqvam, 4e mojta gori 0.5L na 2400km(1500 miles)? 

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Po4va da izduhva, no 6te q gledam za sega.ugabuga написа:ne strahuvai. za stara kola e dolu gore v normite
0.5L/24=0.020L/100km(20gr maslo mi gori na 100km)
A na Ceaser mu gori 1/30=0.033g/100km
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Iskam purvo da otbeleja, 4e mojta kola ne pu6i sinkav dim kogato e studena i vuob6te nikoga ne sum q vijdal. Ta veroqtno sa ti gumi4kite na klapanite, taka se izraziha hora, koito gi znaqt tezi ne6ta!Caesar написа:Japanese_fever, с какво масло караш, защото знам че ако сложа 15W40 вместо 10W40 и на моята ще и падне разхода.
Az karam v momenta s 10W30, a zimata s 5W30 - mineralno maslo, no sum v US i tuk se razli4avat malko standartite. Tezi masla se okzva, 4e se namirat mnogo trudno v Europa, no tuk v US sa shirpotreba - naj-zpolzvanite. Govorq za mineralno!
Kolata mi e na 193 600 km, taka 4e mnogo ne me pritesnqva razhoda na maslo, toj se poqvi naskoro. Pri4inata e maj za6toto karah edna zima s otvoren termostat i kolata ne zagrqva6e kakto trqbva, no moje i da e ot mnogoto kilometri.
Pitaj Punkara kak da se snabdi6 sa hamerikansko 10W30 ili 5W30(za zimata)!

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Връщам ви отново в тази тема, защото днес друг майстор предложи също да се свали главата при смяна на гумичките на клапаните. Иначе , ако не се свали главата нямало да може да се напаснат клапаните към леглата и щяла да падне компресията на двигателя. Прав ли е?
Какво да искам смяна на гумичките с/без сваляне на главата? Моля за съвет от знаещите и най-вече от тези, които са имали подобни грижи!
Какво да искам смяна на гумичките с/без сваляне на главата? Моля за съвет от знаещите и най-вече от тези, които са имали подобни грижи!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Повечето предлагат сваляне на главата, защото нямат инструмент за задържане на клапаните в горно положение докато са откачени пружините.
Не съм сигурен на Тойота дали конструкцията позволява такава смяна, но на други автомобили съм го виждал този метод.
Ако не се свали главата наистина няма да могат да се припаснат клапаните, но въобще не може да става въпрос за падане на компресията.
Компресията ще си остане такава, каквато си е била, защото нищо не се променя по клапаните. Гумичките уплътняват около стеблото на клапана за да не влиза покрай него масло и изгорели газове...
Ако се свали главата това е свързано със смяна на гарнитура на глава (за предпочитане да не пестиш от нея, а да вземеш свястна), вероятно смяна на антифриз (щото така или иначе ще си го източил и ще си видял боклуците вътре), а също и някоя друга гарнитурка на капак...
Иначе самата смяна на гумичките става много по-лесно при смъкната глава....
Не съм сигурен на Тойота дали конструкцията позволява такава смяна, но на други автомобили съм го виждал този метод.
Ако не се свали главата наистина няма да могат да се припаснат клапаните, но въобще не може да става въпрос за падане на компресията.
Компресията ще си остане такава, каквато си е била, защото нищо не се променя по клапаните. Гумичките уплътняват около стеблото на клапана за да не влиза покрай него масло и изгорели газове...
Ако се свали главата това е свързано със смяна на гарнитура на глава (за предпочитане да не пестиш от нея, а да вземеш свястна), вероятно смяна на антифриз (щото така или иначе ще си го източил и ще си видял боклуците вътре), а също и някоя друга гарнитурка на капак...
Иначе самата смяна на гумичките става много по-лесно при смъкната глава....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 4 госта