ЛАМПА МАСЛО И КОРМИЛНА РЕЙКА
ЛАМПА МАСЛО И КОРМИЛНА РЕЙКА
здравейте искам да попитам за две неща които се случват от как застудя
1-то е е като запаля двигателя след няколко секунди ми светва жълтата лампа за маслото трябва да поработи известно време и угасва (нивото на маслото е да максимума на пръчката)
2-то че докато не поработи по дълго колата тоест да загрее като вътя волана се чува прещракване от към кормилната рейка особенно ако съм зклещен от други паркирали коли и трябва да направя няколко маневри за да изляза и въртя волана от край до край
колата е TYOTA-piknik
предварително благодаря за съветите и мненията ви
1-то е е като запаля двигателя след няколко секунди ми светва жълтата лампа за маслото трябва да поработи известно време и угасва (нивото на маслото е да максимума на пръчката)
2-то че докато не поработи по дълго колата тоест да загрее като вътя волана се чува прещракване от към кормилната рейка особенно ако съм зклещен от други паркирали коли и трябва да направя няколко маневри за да изляза и въртя волана от край до край
колата е TYOTA-piknik
предварително благодаря за съветите и мненията ви
TOYOTA-picnik
Колега тая жълта лампа е за налягане на маслото, а не за ниво, което веднага трябва да те подсети, че караш с неподходящо масло. Май ти трябва по-тънко масло. Вероятно си сложил минерално масло, което при ниски температури рязко си променя мазилните качества както и гъстотата, и най-важното има много малък температурен обхват! Ако можеш да изровиш от някъде тех. данни за твоя мотор, там ще видиш какво точно масло се препоръчва от производителя и то конкретно за тези географски ширини. Смисъл - същия мотор ако се кара някъде по-на-север ще има предписан съвсем друг тип масло
Не си написал за какъв точно двигател става реч, ама ми се струва, че гугъл ще знае какво масло ти трябва
А другата възможност е маслената помпа да се е поизносила вече. На какви километри е мотора?
И в двата случая светването на лампата на таблото означава, че няма налягане => няма добро мазане => износване следствие на сухо триене, което си е кофти работа
Не си написал за какъв точно двигател става реч, ама ми се струва, че гугъл ще знае какво масло ти трябва

А другата възможност е маслената помпа да се е поизносила вече. На какви километри е мотора?
И в двата случая светването на лампата на таблото означава, че няма налягане => няма добро мазане => износване следствие на сухо триене, което си е кофти работа
Пачо Кардана - Президент !!!
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Това ще е първия случай в автомобилостроенето, когато са сложили жълт индикатор на критичен за двигателя параметър. Все ми се струва, че това е лампата за нивото на маслото. Най-вероятно свети докато загрее защото маслото е гъстичко и бавно се оттича от главата към картера.coolone написа:Колега тая жълта лампа е за налягане на маслото
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
@ Scott като се замисля си прав за жълтата индикация
би трябвало да е за ниско ниво, а не за ниско налягане. За налягането си е червена, спор да няма. Но човека казва, че на щеката показва макс.
Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?
Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка

Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?

Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка
Пачо Кардана - Президент !!!
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
coolone написа:@ Scott като се замисля си прав за жълтата индикация
би трябвало да е за ниско ниво, а не за ниско налягане. За налягането си е червена, спор да няма. Но човека казва, че на щеката показва макс.
Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?
![]()
Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка
Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.
хехе защо да го обърквам ? напротив, мога да сложа бас че е от филтъра или клапанаdiesel_power написа:
Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.

И в резервоара има датчик за нивото, и кво..? като стане студено и нафтата се сгъсти, тогава трябва да светва лампата за горивото ли ???

Пачо Кардана - Президент !!!
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
И да държиш бас и да не държиш още с първото предложение за по-тънко масло го бъркаш човека . Не знам в историята случай , като нямаш налягане на маслото да слагаш по-тъно . И какво , като не работи този клапан във филтъра как това ще е свързано с по-ниско ниво при палене ???
Клега БОРИСЛАВ само 10W40 за масло не означава почти нищо . Маслото има още доста параметри . Ако все пак си уважаваш колата в сервизи/магазини има напълно синтетични масла на много добри цени , както и хора , които могат да ти доставят оригинален филтър . От там нататък ти си знаеш . Но явно си сипал някакъв доста голям боклук .
Клега БОРИСЛАВ само 10W40 за масло не означава почти нищо . Маслото има още доста параметри . Ако все пак си уважаваш колата в сервизи/магазини има напълно синтетични масла на много добри цени , както и хора , които могат да ти доставят оригинален филтър . От там нататък ти си знаеш . Но явно си сипал някакъв доста голям боклук .
Bass не че нещо искам да те нахраня, ама все пак според тебе защо лампата изгасва ?? и как така щеката показва макс. а лампата свети, и след известно време даже и изгасва?
в картера на 2-литров мотор има поне 4 литра масло, а магистралите + филтъра поемат 0.5 - 0.6 литра
и като се има предвид, че щеката е най-спартанския, но най-достоверен начин за измерване на ниво, тогава къде е проблема ?
Май накрая ще се окаже че това е лампа за сервизно обслужване
А тая теория за пълна синтетика не е много читава щото по времето когато се е изчислявала и конструирала тая тойота пикник (1994) не е имало въобще масло пълна синтетика
съответно няма как производителя да укаже, че тоя мотор трябва да се кара с пълна синтетика
Към днешна дата вече има на пазара силиконови масла
това не означва, че трябва да наливаме такива в 15 годишни двигатели с предполагаем пробег минимум 300 000км
в картера на 2-литров мотор има поне 4 литра масло, а магистралите + филтъра поемат 0.5 - 0.6 литра
и като се има предвид, че щеката е най-спартанския, но най-достоверен начин за измерване на ниво, тогава къде е проблема ?
Май накрая ще се окаже че това е лампа за сервизно обслужване
А тая теория за пълна синтетика не е много читава щото по времето когато се е изчислявала и конструирала тая тойота пикник (1994) не е имало въобще масло пълна синтетика

Към днешна дата вече има на пазара силиконови масла
това не означва, че трябва да наливаме такива в 15 годишни двигатели с предполагаем пробег минимум 300 000км
Пачо Кардана - Президент !!!
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
При въпроса каква е разликата м/у оригинален и "заместител" ми отговориха ,че оригиналният имал клапи който задържали маслото и то не се "отичало".Това помагало при първият старт на колата по бързо да качи масло.Разликата в цената беше нещо от рода - 28 лв по "качествен заместител" - 36 лв оригинален (закупен от Toyota Хасково ).Предпочетох оригиналният и нищо не ми свети на таблото.
Маслото ми е Fush TITAN SYN 10w40.Когато купих колата беше с такова масло сменено преди 3 000 км.До 10 000 км не мръдна изобщо и двиателя мъркаше ( апропо за първи път в живота си чувам толкова тих дизел ).Предпочетох да сложа пак същото въпреки противоречивите мнения който прочетох за него.Явно колата го "харесва",а това е най-важното за мен.В момента също няма никакви проблеми.
Маслото ми е Fush TITAN SYN 10w40.Когато купих колата беше с такова масло сменено преди 3 000 км.До 10 000 км не мръдна изобщо и двиателя мъркаше ( апропо за първи път в живота си чувам толкова тих дизел ).Предпочетох да сложа пак същото въпреки противоречивите мнения който прочетох за него.Явно колата го "харесва",а това е най-важното за мен.В момента също няма никакви проблеми.
Последно промяна от kiril_kirilow на 13 Дек 2010 07:29, променено общо 1 път.
Без Toyota , засега .......
Определено маслото с което караш в момента не е наред. Смени го заедно с масления филтър и всичко ще си дойде на мястото. Bass ти обясни за какво иде реч. @cool пълна синтетика масла е имало доста преди ти да знаеш какво е масло.... Недей се изтърваи. biggrin.gif
Toyota Yaris P10 998 VVT-i '01
ex Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i '03
ex Toyota Corolla E10 2.0 D '96
ex Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i '03
ex Toyota Corolla E10 2.0 D '96
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Ти вместо мен да нахраниш продължаваш сам да се храниш !coolone написа:Bass не че нещо искам да те нахраня, .......................
Айде ти ми кажи защо когато маслото е с повече в картера с 500мл ако предположим , че няма клапан на филтъра ще му свети лампата след , като запали двигателя и после ще угасва ? Аз не виждам логика ако ти виждаш кажи каква е . Маслото в картера ще е повече , а лампата ще свети , че е по-малко

Но е много възможно маслото да не е читаво и докато е студено да е станало на грес или да се е пресекло нещо . Един бог знае какво може да става но със сигурност не е замесен клапана на филтъра .
А това за пълната синтетика не го казвай друг път въобще ! Синтетични масла има много преди някой въобще да си мисли да я прави тази кола . Явно въобще не си запознат с начина по , който работи маслото и с неговите качества за това задължително прочети тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Към днешна дата има и въздушни лагери , които не ползват масло въобще и още много други неща има но това няма никаква връзка с темата . Просто се запознай добре с историята и характеристиките на маслата . Ето ти малко тук за синтетичните масла :
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil
Иначе ако ползвахте раздела за търговия по предназначение нямаше да си купувате маслени филтри по 30лв. или полусинтетика на цената на пълна синтетика .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 0 госта