ЛАМПА МАСЛО И КОРМИЛНА РЕЙКА
ЛАМПА МАСЛО И КОРМИЛНА РЕЙКА
Мнение от БОРИСЛАВ » 12 Дек 2010 09:55
1-то е е като запаля двигателя след няколко секунди ми светва жълтата лампа за маслото трябва да поработи известно време и угасва (нивото на маслото е да максимума на пръчката)
2-то че докато не поработи по дълго колата тоест да загрее като вътя волана се чува прещракване от към кормилната рейка особенно ако съм зклещен от други паркирали коли и трябва да направя няколко маневри за да изляза и въртя волана от край до край
колата е TYOTA-piknik
предварително благодаря за съветите и мненията ви
БОРИСЛАВ
mitoko
Мнение от coolone » 12 Дек 2010 14:04
Не си написал за какъв точно двигател става реч, ама ми се струва, че гугъл ще знае какво масло ти трябва

А другата възможност е маслената помпа да се е поизносила вече. На какви километри е мотора?
И в двата случая светването на лампата на таблото означава, че няма налягане => няма добро мазане => износване следствие на сухо триене, което си е кофти работа
coolone
Мнение от БОРИСЛАВ » 12 Дек 2010 15:08
на хидравликата нивото на казанчето си е на максимума
ще проверя наистина със какво трябва да се кара че това го налях без да му мисля само източих старото и сипах това
двигателя ако не се лъжа е 3S-FE бензинов 2-кубика
БОРИСЛАВ
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 12 Дек 2010 15:26
Това ще е първия случай в автомобилостроенето, когато са сложили жълт индикатор на критичен за двигателя параметър. Все ми се струва, че това е лампата за нивото на маслото. Най-вероятно свети докато загрее защото маслото е гъстичко и бавно се оттича от главата към картера.coolone написа:Колега тая жълта лампа е за налягане на маслото
Scott
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
Мнение от kiril_kirilow » 12 Дек 2010 16:39
Мен ме предупредиха да сложа оригинален филтър,защото иначе имало подобни проблеми със светещи лампи по таблото.
kiril_kirilow
БОРИСЛАВ
Мнение от coolone » 12 Дек 2010 18:23

Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?

Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка
coolone
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от diesel_power » 12 Дек 2010 18:35
coolone написа:@ Scott като се замисля си прав за жълтата индикация
би трябвало да е за ниско ниво, а не за ниско налягане. За налягането си е червена, спор да няма. Но човека казва, че на щеката показва макс.
Сега се сещам, че има клапан, който държи маслените магистрали пълни, т.е. не позволява на маслото от главата /вкл. маслените повдигачи/ да се утича в картера. Ако не се лъжа тоя клапан е в масления филтър. Вероятно евтините филтри дето ги прави бай мангал в Мангалия просто нямат такъв клапан, съответно маслото се утича на 100% в картера.
Ако е така, то при студен старт трябва да се чува тракане на повдигачите в продължение на 1-2 секунди докато се напълнят с масло. Борислав ще каже дали е така..?
![]()
Хмм май проблема ще се окаже само във филтъра, защото 10w40 си е нормален вискозитет за 2-литрова бензинка
Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.
diesel_power
Мнение от coolone » 12 Дек 2010 18:56
хехе защо да го обърквам ? напротив, мога да сложа бас че е от филтъра или клапанаdiesel_power написа:
Не си мъчи мозъка и без това само объркваш човека.
В картера има датчик за нивото на маслото .Когато е студено маслото се сгъстява малко и нещо датчика не може да направи добър контакт.

И в резервоара има датчик за нивото, и кво..? като стане студено и нафтата се сгъсти, тогава трябва да светва лампата за горивото ли ???

coolone
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2010 20:20
Клега БОРИСЛАВ само 10W40 за масло не означава почти нищо . Маслото има още доста параметри . Ако все пак си уважаваш колата в сервизи/магазини има напълно синтетични масла на много добри цени , както и хора , които могат да ти доставят оригинален филтър . От там нататък ти си знаеш . Но явно си сипал някакъв доста голям боклук .
Bass_Man
Мнение от coolone » 12 Дек 2010 21:55
в картера на 2-литров мотор има поне 4 литра масло, а магистралите + филтъра поемат 0.5 - 0.6 литра
и като се има предвид, че щеката е най-спартанския, но най-достоверен начин за измерване на ниво, тогава къде е проблема ?
Май накрая ще се окаже че това е лампа за сервизно обслужване
А тая теория за пълна синтетика не е много читава щото по времето когато се е изчислявала и конструирала тая тойота пикник (1994) не е имало въобще масло пълна синтетика

Към днешна дата вече има на пазара силиконови масла
това не означва, че трябва да наливаме такива в 15 годишни двигатели с предполагаем пробег минимум 300 000км
coolone
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
Мнение от kiril_kirilow » 12 Дек 2010 23:09
Маслото ми е Fush TITAN SYN 10w40.Когато купих колата беше с такова масло сменено преди 3 000 км.До 10 000 км не мръдна изобщо и двиателя мъркаше ( апропо за първи път в живота си чувам толкова тих дизел ).Предпочетох да сложа пак същото въпреки противоречивите мнения който прочетох за него.Явно колата го "харесва",а това е най-важното за мен.В момента също няма никакви проблеми.
kiril_kirilow
Мнение от foho » 12 Дек 2010 23:24
ex Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i '03
ex Toyota Corolla E10 2.0 D '96
foho
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 12 Дек 2010 23:32
Ти вместо мен да нахраниш продължаваш сам да се храниш !coolone написа:Bass не че нещо искам да те нахраня, .......................
Айде ти ми кажи защо когато маслото е с повече в картера с 500мл ако предположим , че няма клапан на филтъра ще му свети лампата след , като запали двигателя и после ще угасва ? Аз не виждам логика ако ти виждаш кажи каква е . Маслото в картера ще е повече , а лампата ще свети , че е по-малко

Но е много възможно маслото да не е читаво и докато е студено да е станало на грес или да се е пресекло нещо . Един бог знае какво може да става но със сигурност не е замесен клапана на филтъра .
А това за пълната синтетика не го казвай друг път въобще ! Синтетични масла има много преди някой въобще да си мисли да я прави тази кола . Явно въобще не си запознат с начина по , който работи маслото и с неговите качества за това задължително прочети тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14926
Към днешна дата има и въздушни лагери , които не ползват масло въобще и още много други неща има но това няма никаква връзка с темата . Просто се запознай добре с историята и характеристиките на маслата . Ето ти малко тук за синтетичните масла :
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil
Иначе ако ползвахте раздела за търговия по предназначение нямаше да си купувате маслени филтри по 30лв. или полусинтетика на цената на пълна синтетика .
Bass_Man
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], fancko и 3 госта