
Колеги, как ви работят климатиците?
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
моят си охлажда, но колата работи няколко минути на 1000 оборота, после сваля на 700 за половин минута, после пак на 1000 няколко минути. Нормално ли е, или има проблем? Зимата като съм го пускал да издухва стъклата пак правеше така. 

-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
btw ne znam dali vi e iasno ama na hondite kato pusnesh da duha na stakloto i avtomatichno se vkluchva klimatika. koeto men mnoog me nervi shtoto iskam da si ostavia da si duha tam dokato karam, no ne iskam da mi harchi benzin ili da mi pravi kondenzacia ot studenia vuzduh.
mnogo tupo!
mnogo tupo!
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
da no pri prodaljitelno karane e "annoying". puk i az ne sam prost, ako iskam moga da si pusna klimatika da mi izduha, kogato si iskam shto za prostashtina e tva da go napraviat avtomatichno. aman veche s tia avtomatizirani prostotii, nakraia kolite sami shte ni karat deto iskame.
aide che pak se iadosah
aide che pak se iadosah

4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Смяната на оборотите е нормална - нали за климатика е нужна енергия (около 7-10KW според някои източници) и електрониката компенсира това натоварване...
При мен при обдухване на челното стъкло се включва и климатика, независимо дали климатроника е настроен на по-висока температура.
Така се избягва изпотяването (дори при избрано затопляне, компресора работи като първоначално изстудява въздуха, отделя конденза - т.е. изсушава въздуха, и след това парното го затопля до желаната температура)...
Но компресора на климатика можеш да го изключиш по принцип с копчето A/C... Тогава няма да имаш покачване на консумацията..
Вярно, че при продължително каране с климатик на МАХ върху челното стъкло при голяма влажност и висока температура ми се е случвало възникването на конденз отвън на стъклото, но там поне се чисти с чистачката.
За да се избегне вторичното запотяване лятото обикновенно се включва обдухване не към стъклата, а към 'челните' горни дюзи.
Добрите климатроници настройват автоматично потока така:
1. при затопляне - към краката
2. при охлаждане - челни дюзи
3. при възможност за запотяване на стъклата (не знам как го определя - дали по разлика между външна и вътрешна температура или влажност) - ВРЕМЕННО обдухване към челно стъкло, като след няколко минути преминава към някой от по-горните варианти.
Последно карах една Мазда 6 с такъв климатроник и то в променливо време (от 5С до 35С с дъжд) - винаги действаше така, като в купето винаги беше комфортно и без никакво запотяване (климатроника действаше напълно незабележимо и ненатрапчиво). Само веднъж се опита да запоти челно стъкло, но автоматиката веднага усети и малката сянка от запотяване веднага бе отстранена по вариант 3.
Аз съм ЗА автоматиката, при условие, че действа така както бих действал аз. Не виждам какво удоволствие е да ръчкаш ръчките 'по-топло', 'по-студено' 'нагоре/надолу' и т.н. при условие че една съвсем проста електроника може да го направи това нещо не по-зле от тебе и пак да ти е комфортно.
За избягване на запотяването много е важно редовната смяна на филтрите на купето (За Опел Астра пишеше смяна на 30х.км, но не издържаха при градско каране повече от 18-20, затова започнах да ги сменям със смяна на маслото - на 15х.км и оттогава нямам проблеми).
При Авенсиса също така ги дават смяна на 30х.км, ама като им видях цената (над 90лв), май ще изчакам със смяната biggrin.gif
При мен при обдухване на челното стъкло се включва и климатика, независимо дали климатроника е настроен на по-висока температура.
Така се избягва изпотяването (дори при избрано затопляне, компресора работи като първоначално изстудява въздуха, отделя конденза - т.е. изсушава въздуха, и след това парното го затопля до желаната температура)...
Но компресора на климатика можеш да го изключиш по принцип с копчето A/C... Тогава няма да имаш покачване на консумацията..
Вярно, че при продължително каране с климатик на МАХ върху челното стъкло при голяма влажност и висока температура ми се е случвало възникването на конденз отвън на стъклото, но там поне се чисти с чистачката.
За да се избегне вторичното запотяване лятото обикновенно се включва обдухване не към стъклата, а към 'челните' горни дюзи.
Добрите климатроници настройват автоматично потока така:
1. при затопляне - към краката
2. при охлаждане - челни дюзи
3. при възможност за запотяване на стъклата (не знам как го определя - дали по разлика между външна и вътрешна температура или влажност) - ВРЕМЕННО обдухване към челно стъкло, като след няколко минути преминава към някой от по-горните варианти.
Последно карах една Мазда 6 с такъв климатроник и то в променливо време (от 5С до 35С с дъжд) - винаги действаше така, като в купето винаги беше комфортно и без никакво запотяване (климатроника действаше напълно незабележимо и ненатрапчиво). Само веднъж се опита да запоти челно стъкло, но автоматиката веднага усети и малката сянка от запотяване веднага бе отстранена по вариант 3.
Аз съм ЗА автоматиката, при условие, че действа така както бих действал аз. Не виждам какво удоволствие е да ръчкаш ръчките 'по-топло', 'по-студено' 'нагоре/надолу' и т.н. при условие че една съвсем проста електроника може да го направи това нещо не по-зле от тебе и пак да ти е комфортно.
За избягване на запотяването много е важно редовната смяна на филтрите на купето (За Опел Астра пишеше смяна на 30х.км, но не издържаха при градско каране повече от 18-20, затова започнах да ги сменям със смяна на маслото - на 15х.км и оттогава нямам проблеми).
При Авенсиса също така ги дават смяна на 30х.км, ама като им видях цената (над 90лв), май ще изчакам със смяната biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти



Абе тогава го направи по български - едно ЦК ключе и ше видят те японците как ще тръгне компресора на кукуво лято

Направо ме учуди......... Не съм срещал досега кола, на която не може да се изключи климатика с този бутон.....
При мен (Авенсис със климатроник) компресора със сигурност се изключва изцяло от копчето...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Какво разбираш под АС.....
По принцип на повечето коли се изключва 'охладителната' част.
Компресора спира да работи (не охлажда/изсушава въздуха), но вентилатора си се командва според разликата на температурата, а при ниска температура парното подгрява въздуха до зададената температура...
Единствено компресора не се включва.
При тебе като си го оставил на минимална температура на охлаждане, с ниска скорост на вентилатора и натиснеш АС усещаш ли изключването/включването на компресора?
При мен изключването на компресора (дори и да съм му задал много ниска температура) може да стане и ако спра принудително вентилатора от копчето му. Тогава АС автоматично угасва и компресора изключва. Обяснението в дебелите книги е, че може да започне заледяване на питата или превишаване допустимите налягания в системата, ако няма достатъчен въздушен поток и затова предвидливо изключвали компресора (АС).
По принцип на повечето коли се изключва 'охладителната' част.
Компресора спира да работи (не охлажда/изсушава въздуха), но вентилатора си се командва според разликата на температурата, а при ниска температура парното подгрява въздуха до зададената температура...
Единствено компресора не се включва.
При тебе като си го оставил на минимална температура на охлаждане, с ниска скорост на вентилатора и натиснеш АС усещаш ли изключването/включването на компресора?
При мен изключването на компресора (дори и да съм му задал много ниска температура) може да стане и ако спра принудително вентилатора от копчето му. Тогава АС автоматично угасва и компресора изключва. Обяснението в дебелите книги е, че може да започне заледяване на питата или превишаване допустимите налягания в системата, ако няма достатъчен въздушен поток и затова предвидливо изключвали компресора (АС).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
az nam kak raboti klimatichnata instalacia. kato ti kazvam che raboti A/C-to znahci kompresora mi si se vkluchva i go useshtam che mi smuche ot silite.
na toyota ako sa sushto taka znachi shte e novo vavedenie, zashtoto na bashta mi camry-to e 96-ta godina i tam mojesh da si izkluchvash klimatika kogato si iskash nezavisimo otkade duha.
na toyota ako sa sushto taka znachi shte e novo vavedenie, zashtoto na bashta mi camry-to e 96-ta godina i tam mojesh da si izkluchvash klimatika kogato si iskash nezavisimo otkade duha.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти



ООпс. съжалявам ако съм те обидил на това кой-какво разбира, ама исках да съм сигурен че говорим за едно и също.
Абе утре ще направя още един пробен тест - ще пробвам всичките варианти да видя дали мога да включа компресора при изключен АС бутон....

Пък за да си нямате такива болежки - ами купувайте си Тойота бе, не разни там хонди

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
spoko, ne si obidil nikoi.
a inache ako ti kaja za kolko pari ia vzeh hondata i ti bi ia vzel
blusnata 2002 civic ex, na 30k mili sas vsichki extri (vzeh ia 2004 godina), za $4500.
$1500 za remont, boia i novi gumi
obshto $6k za kola 2002-ra godina sas 30 000 mili = 45 000 km ne e hich zle! i do sega ne sam imal nikakvi problemi s neia da chukam na darvo
veche napravi 65 000 mili skoro.
Samo moje amortisiori da triabva da smenia skoro. prednite spirachki veche gi smenih. Mnogo sam dovolen ot Honda. Estestveno kakto vsiaka marka si imat osobenosti i sakatluci tuk tam ama kato cialo e super kolata.
osven tova s klimatika i che maslenia filtar e OTZAD na dvigatelia ?!?
drugi zabelejki niamam 

a inache ako ti kaja za kolko pari ia vzeh hondata i ti bi ia vzel

blusnata 2002 civic ex, na 30k mili sas vsichki extri (vzeh ia 2004 godina), za $4500.
$1500 za remont, boia i novi gumi

obshto $6k za kola 2002-ra godina sas 30 000 mili = 45 000 km ne e hich zle! i do sega ne sam imal nikakvi problemi s neia da chukam na darvo

Samo moje amortisiori da triabva da smenia skoro. prednite spirachki veche gi smenih. Mnogo sam dovolen ot Honda. Estestveno kakto vsiaka marka si imat osobenosti i sakatluci tuk tam ama kato cialo e super kolata.
osven tova s klimatika i che maslenia filtar e OTZAD na dvigatelia ?!?


4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост