
Колеги, как ви работят климатиците?
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Колеги, как ви работят климатиците?
Мнение от max-2 » 17 Юни 2006 14:19

max-2
ugabuga
ALTEZZA
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 17 Юни 2006 19:51
mnogo tupo!
ugabuga
Xeku
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 17 Юни 2006 21:09
aide che pak se iadosah

ugabuga
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2006 19:08
При мен при обдухване на челното стъкло се включва и климатика, независимо дали климатроника е настроен на по-висока температура.
Така се избягва изпотяването (дори при избрано затопляне, компресора работи като първоначално изстудява въздуха, отделя конденза - т.е. изсушава въздуха, и след това парното го затопля до желаната температура)...
Но компресора на климатика можеш да го изключиш по принцип с копчето A/C... Тогава няма да имаш покачване на консумацията..
Вярно, че при продължително каране с климатик на МАХ върху челното стъкло при голяма влажност и висока температура ми се е случвало възникването на конденз отвън на стъклото, но там поне се чисти с чистачката.
За да се избегне вторичното запотяване лятото обикновенно се включва обдухване не към стъклата, а към 'челните' горни дюзи.
Добрите климатроници настройват автоматично потока така:
1. при затопляне - към краката
2. при охлаждане - челни дюзи
3. при възможност за запотяване на стъклата (не знам как го определя - дали по разлика между външна и вътрешна температура или влажност) - ВРЕМЕННО обдухване към челно стъкло, като след няколко минути преминава към някой от по-горните варианти.
Последно карах една Мазда 6 с такъв климатроник и то в променливо време (от 5С до 35С с дъжд) - винаги действаше така, като в купето винаги беше комфортно и без никакво запотяване (климатроника действаше напълно незабележимо и ненатрапчиво). Само веднъж се опита да запоти челно стъкло, но автоматиката веднага усети и малката сянка от запотяване веднага бе отстранена по вариант 3.
Аз съм ЗА автоматиката, при условие, че действа така както бих действал аз. Не виждам какво удоволствие е да ръчкаш ръчките 'по-топло', 'по-студено' 'нагоре/надолу' и т.н. при условие че една съвсем проста електроника може да го направи това нещо не по-зле от тебе и пак да ти е комфортно.
За избягване на запотяването много е важно редовната смяна на филтрите на купето (За Опел Астра пишеше смяна на 30х.км, но не издържаха при градско каране повече от 18-20, затова започнах да ги сменям със смяна на маслото - на 15х.км и оттогава нямам проблеми).
При Авенсиса също така ги дават смяна на 30х.км, ама като им видях цената (над 90лв), май ще изчакам със смяната biggrin.gif
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
ugabuga
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2006 20:44



Абе тогава го направи по български - едно ЦК ключе и ше видят те японците как ще тръгне компресора на кукуво лято

Направо ме учуди......... Не съм срещал досега кола, на която не може да се изключи климатика с този бутон.....
При мен (Авенсис със климатроник) компресора със сигурност се изключва изцяло от копчето...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
ugabuga
ALTEZZA
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2006 21:14
По принцип на повечето коли се изключва 'охладителната' част.
Компресора спира да работи (не охлажда/изсушава въздуха), но вентилатора си се командва според разликата на температурата, а при ниска температура парното подгрява въздуха до зададената температура...
Единствено компресора не се включва.
При тебе като си го оставил на минимална температура на охлаждане, с ниска скорост на вентилатора и натиснеш АС усещаш ли изключването/включването на компресора?
При мен изключването на компресора (дори и да съм му задал много ниска температура) може да стане и ако спра принудително вентилатора от копчето му. Тогава АС автоматично угасва и компресора изключва. Обяснението в дебелите книги е, че може да започне заледяване на питата или превишаване допустимите налягания в системата, ако няма достатъчен въздушен поток и затова предвидливо изключвали компресора (АС).
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 19 Юни 2006 21:20
na toyota ako sa sushto taka znachi shte e novo vavedenie, zashtoto na bashta mi camry-to e 96-ta godina i tam mojesh da si izkluchvash klimatika kogato si iskash nezavisimo otkade duha.
ugabuga
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 19 Юни 2006 22:06



ООпс. съжалявам ако съм те обидил на това кой-какво разбира, ама исках да съм сигурен че говорим за едно и също.
Абе утре ще направя още един пробен тест - ще пробвам всичките варианти да видя дали мога да включа компресора при изключен АС бутон....

Пък за да си нямате такива болежки - ами купувайте си Тойота бе, не разни там хонди

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2833
- Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
- Местоположение: New Brunswick, NJ
- Обратна връзка:
Мнение от ugabuga » 19 Юни 2006 22:32

a inache ako ti kaja za kolko pari ia vzeh hondata i ti bi ia vzel

blusnata 2002 civic ex, na 30k mili sas vsichki extri (vzeh ia 2004 godina), za $4500.
$1500 za remont, boia i novi gumi

obshto $6k za kola 2002-ra godina sas 30 000 mili = 45 000 km ne e hich zle! i do sega ne sam imal nikakvi problemi s neia da chukam na darvo

Samo moje amortisiori da triabva da smenia skoro. prednite spirachki veche gi smenih. Mnogo sam dovolen ot Honda. Estestveno kakto vsiaka marka si imat osobenosti i sakatluci tuk tam ama kato cialo e super kolata.
osven tova s klimatika i che maslenia filtar e OTZAD na dvigatelia ?!?


ugabuga
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта