
Имам дупка-причината или поредните некадърници в София
Имам дупка-причината или поредните некадърници в София
някакъв отвор в лявата странична част на капака на въздушния филтър
.То си е направо дупка с гумен пръстен ама вътре няма никой и си чудя така ли трябва да е.Вчера даже го запуших временно,но колата стана спъната.Мисля да питам the_rider как е при него дупката,ама ми е неудобно,че още не съм го черпил за биелетките на ac metal.Така че,ако някой знае, да пише преди да съм напълнил колектора с пясък

Последно промяна от doc на 22 Юни 2006 09:50, променено общо 4 пъти.
CarinaE 1.6 4AFE LB
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
на АЕ86 има такава тръба - филтъра е зад десния фар, но смуче въздух зад левия фар - има една хоризонтална пластмасова тръба, която минава от единия фар до другия и през нея филтъра поема свеж въздух - не знам защо е направено така, предполагам за по-добра термоизолация. аз махнах всичко със все кутията на филтъра biggrin.gif
и земи почерпи човека
и земи почерпи човека

status: за БАН
На карината от към двигателя има страшно много датчици
, който ако се разкачат може и да не стане нищо. Аз се убедих в това, когато преди месец минавах преглед, как ги разкачаха, закачаха техни товари и мереха изгорелите газове
.
По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...


По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...

Значи историята с дупката в капака на въздушния филтър е следната:
Решавате примерно да си сложите газов инжекцион на колата и след дълго четене по разни сайтове в BG отивате в BRC Дружба,там оставяте 1800-2000 лева и ставате горд собственик на BRC sequent.Да ама може да забравят да включат осветлението на таблото и колата може да почне да тресе докато върви на газ,защото се оказва,че нямат точната програма за колата Ви.Спокойно,тогава Ви пускат да карате половин месец на програма за самообучение,нищо че разхода на газ е 16/100 и СА ЗАБРАВИЛИ да Ви сложат обратно датчика за температура на капака на въздушния филтър и там има дупка.Обаче след две седмици колата си е същата и нищо не е научила,а Вас Ви питат в сервиза Вие кой бяхте и с малко късмет получавате час за другата сряда.После се качва един юнак с компютър в колата Ви и я разкарва 300-400 километра за да я програмира на ръка,ама трябва да му включите първо температурния датчик,щтото за него той няма значение и дупката не пречи,нищо,че има пясък в колектора...ето това е историята с дупката на горния капак на въздушния филтър и сервиза на BRC в София
Решавате примерно да си сложите газов инжекцион на колата и след дълго четене по разни сайтове в BG отивате в BRC Дружба,там оставяте 1800-2000 лева и ставате горд собственик на BRC sequent.Да ама може да забравят да включат осветлението на таблото и колата може да почне да тресе докато върви на газ,защото се оказва,че нямат точната програма за колата Ви.Спокойно,тогава Ви пускат да карате половин месец на програма за самообучение,нищо че разхода на газ е 16/100 и СА ЗАБРАВИЛИ да Ви сложат обратно датчика за температура на капака на въздушния филтър и там има дупка.Обаче след две седмици колата си е същата и нищо не е научила,а Вас Ви питат в сервиза Вие кой бяхте и с малко късмет получавате час за другата сряда.После се качва един юнак с компютър в колата Ви и я разкарва 300-400 километра за да я програмира на ръка,ама трябва да му включите първо температурния датчик,щтото за него той няма значение и дупката не пречи,нищо,че има пясък в колектора...ето това е историята с дупката на горния капак на въздушния филтър и сервиза на BRC в София
CarinaE 1.6 4AFE LB
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Всъщност акумулатора е поставен за да е най-близо до стартера и това е основното съображение за повечето коли, независимо къде са проектирани. Какво значение има дали е отляво или дясно като все пак е вътре в границите определени от точките/линиите на сцепление.El Camino написа:По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...
Aми има значение в тоя смисъл, че това е една инерционна маса, доста пред предната ос, която освен всичко и тежи там, дето и аз с моите 100 кила. Ако, не говорим за крузване, както и за кола от порядъка на 2 тона, а за АЕ86, което е 950 кила и с "идеално" разпределение на тежестта, по завоите би следвало да има голямо значение.Scott написа:Всъщност акумулатора е поставен за да е най-близо до стартера и това е основното съображение за повечето коли, независимо къде са проектирани. Какво значение има дали е отляво или дясно като все пак е вътре в границите определени от точките/линиите на сцепление.El Camino написа:По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...
Казваш - по близо до стартера. Ами стартера се ползва 1, а генератора постоянно. За мен по логично е да е близо до генератора, поне погледнато от към минимизиране на загуби. А и стартера дали е повече от ляво или от дясно ... говорим пренебрежимо малки разлики.
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мисля че съображенията са 'цена' пред 'малко загуби'. Сравни цената на един кабел 100 sq mm и на един 10 sq mmEl Camino написа:Казваш - по близо до стартера. Ами стартера се ползва 1, а генератора постоянно. За мен по логично е да е близо до генератора, поне погледнато от към минимизиране на загуби. А и стартера дали е повече от ляво или от дясно ... говорим пренебрежимо малки разлики.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Според мен акумулатора не внася дисбаланс, щото теглото най-вероятно е компенсирано с други маси (напр изместване на двигателя с няколко сантиметра).
Колата е някакъв компромис между идеално разпределение, технологичност и цена....
Направо се бях изумил от едно рено, което навярно заради конструктивно недомислие и нужда такова компенсиране на маси и баланс беше с различна база от ляво и от дясно (заводски, не от удар). В каталога разстоянието между левите и десните колелета се различаваше с около 2см... и пак колата си върви направо.
То ако погледнеш така и горивото в резервоара ти внася дисбаланс - например на корола версо резервоара е асиметричен.
Относно стартера/акумулатора - логично е да е по-близо до стартера, тъй-като тока на стартера е много по-голям от този, подаван от генератора.
Освен фактора сечение/цена на проводника има и загуби в този проводник, които растат прогресивно колкото е по-голям тока и дължината на кабела.
Пък и май 100кг лично тегло внасят повече дисбаланс в колата от 10-15кг акумулатор

Колата е някакъв компромис между идеално разпределение, технологичност и цена....
Направо се бях изумил от едно рено, което навярно заради конструктивно недомислие и нужда такова компенсиране на маси и баланс беше с различна база от ляво и от дясно (заводски, не от удар). В каталога разстоянието между левите и десните колелета се различаваше с около 2см... и пак колата си върви направо.
То ако погледнеш така и горивото в резервоара ти внася дисбаланс - например на корола версо резервоара е асиметричен.
Относно стартера/акумулатора - логично е да е по-близо до стартера, тъй-като тока на стартера е много по-голям от този, подаван от генератора.
Освен фактора сечение/цена на проводника има и загуби в този проводник, които растат прогресивно колкото е по-голям тока и дължината на кабела.
Пък и май 100кг лично тегло внасят повече дисбаланс в колата от 10-15кг акумулатор

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Значи, нека когато говорим за автомобили да разглеждаме масите като динамични такива.
Ето формулата за инерционния момент на тяло спрямо ос на въртене:

Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене. Колата има дължина около 4,2 метра.
Ел Камино ще има инерционен момент от 100кг*0,5*0,5 метра= 25mkg²
Акумулатора ще има инерционен момент от 15кг*2*2=60mkg²
В случая дори не съм взел предвид, че акумулатора е доста над центъра на тежестта на колата, а Ел Камино седи ниско долу или, че акумулатора е извън оста на колата, което създава допълнителни инерционни моменти спрямо други оси. Всичко може да се изчисли и събере в една ос, но примера е достатъчно нагледен за момента.
За загубите от тока към стартера, който се отдава около 5 секунди и този при каране 5 часа от генератора няма смисъл да спорим, защото от това, колата няма да стане нито по - мощна нито по - икономична.
Съгласен съм обаче, че цената на материалите е определяща за някой технологични решение и това може да е едно от тях.
Ето формулата за инерционния момент на тяло спрямо ос на въртене:

Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене. Колата има дължина около 4,2 метра.
Ел Камино ще има инерционен момент от 100кг*0,5*0,5 метра= 25mkg²
Акумулатора ще има инерционен момент от 15кг*2*2=60mkg²
В случая дори не съм взел предвид, че акумулатора е доста над центъра на тежестта на колата, а Ел Камино седи ниско долу или, че акумулатора е извън оста на колата, което създава допълнителни инерционни моменти спрямо други оси. Всичко може да се изчисли и събере в една ос, но примера е достатъчно нагледен за момента.
За загубите от тока към стартера, който се отдава около 5 секунди и този при каране 5 часа от генератора няма смисъл да спорим, защото от това, колата няма да стане нито по - мощна нито по - икономична.
Съгласен съм обаче, че цената на материалите е определяща за някой технологични решение и това може да е едно от тях.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта