
Имам дупка-причината или поредните некадърници в София
Имам дупка-причината или поредните некадърници в София
Мнение от doc » 17 Юни 2006 09:12

doc
ALTEZZA
jamie
-
- Мнения: 2235
- Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
- Местоположение: София
Мнение от agent dust » 17 Юни 2006 12:39
и земи почерпи човека

agent dust
max-2
Мнение от El Camino » 17 Юни 2006 14:17


По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...

El Camino
max-2
Мнение от doc » 20 Юни 2006 23:40
Решавате примерно да си сложите газов инжекцион на колата и след дълго четене по разни сайтове в BG отивате в BRC Дружба,там оставяте 1800-2000 лева и ставате горд собственик на BRC sequent.Да ама може да забравят да включат осветлението на таблото и колата може да почне да тресе докато върви на газ,защото се оказва,че нямат точната програма за колата Ви.Спокойно,тогава Ви пускат да карате половин месец на програма за самообучение,нищо че разхода на газ е 16/100 и СА ЗАБРАВИЛИ да Ви сложат обратно датчика за температура на капака на въздушния филтър и там има дупка.Обаче след две седмици колата си е същата и нищо не е научила,а Вас Ви питат в сервиза Вие кой бяхте и с малко късмет получавате час за другата сряда.После се качва един юнак с компютър в колата Ви и я разкарва 300-400 километра за да я програмира на ръка,ама трябва да му включите първо температурния датчик,щтото за него той няма значение и дупката не пречи,нищо,че има пясък в колектора...ето това е историята с дупката на горния капак на въздушния филтър и сервиза на BRC в София
doc
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 22 Юни 2006 10:41
Майстори......

Добре, че си намерил причината в края на краищата ....
А сервиза...



Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 22 Юни 2006 12:10
Всъщност акумулатора е поставен за да е най-близо до стартера и това е основното съображение за повечето коли, независимо къде са проектирани. Какво значение има дали е отляво или дясно като все пак е вътре в границите определени от точките/линиите на сцепление.El Camino написа:По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...
Scott
Мнение от El Camino » 22 Юни 2006 12:25
Aми има значение в тоя смисъл, че това е една инерционна маса, доста пред предната ос, която освен всичко и тежи там, дето и аз с моите 100 кила. Ако, не говорим за крузване, както и за кола от порядъка на 2 тона, а за АЕ86, което е 950 кила и с "идеално" разпределение на тежестта, по завоите би следвало да има голямо значение.Scott написа:Всъщност акумулатора е поставен за да е най-близо до стартера и това е основното съображение за повечето коли, независимо къде са проектирани. Какво значение има дали е отляво или дясно като все пак е вътре в границите определени от точките/линиите на сцепление.El Camino написа:По въпроса с Королата (офтопик) - не смятате ли, че японските коли като са правени за обратен волан (Япония) акумулатора им е в лявата част за баланс? В нашия случай е доста противопоказно...
Казваш - по близо до стартера. Ами стартера се ползва 1, а генератора постоянно. За мен по логично е да е близо до генератора, поне погледнато от към минимизиране на загуби. А и стартера дали е повече от ляво или от дясно ... говорим пренебрежимо малки разлики.
El Camino
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Scott » 22 Юни 2006 12:57
Мисля че съображенията са 'цена' пред 'малко загуби'. Сравни цената на един кабел 100 sq mm и на един 10 sq mmEl Camino написа:Казваш - по близо до стартера. Ами стартера се ползва 1, а генератора постоянно. За мен по логично е да е близо до генератора, поне погледнато от към минимизиране на загуби. А и стартера дали е повече от ляво или от дясно ... говорим пренебрежимо малки разлики.

Scott
- slowtraveler
- Мнения: 6200
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 343 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 22 Юни 2006 14:37
Колата е някакъв компромис между идеално разпределение, технологичност и цена....
Направо се бях изумил от едно рено, което навярно заради конструктивно недомислие и нужда такова компенсиране на маси и баланс беше с различна база от ляво и от дясно (заводски, не от удар). В каталога разстоянието между левите и десните колелета се различаваше с около 2см... и пак колата си върви направо.
То ако погледнеш така и горивото в резервоара ти внася дисбаланс - например на корола версо резервоара е асиметричен.
Относно стартера/акумулатора - логично е да е по-близо до стартера, тъй-като тока на стартера е много по-голям от този, подаван от генератора.
Освен фактора сечение/цена на проводника има и загуби в този проводник, които растат прогресивно колкото е по-голям тока и дължината на кабела.
Пък и май 100кг лично тегло внасят повече дисбаланс в колата от 10-15кг акумулатор

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от El Camino » 22 Юни 2006 14:52
Ето формулата за инерционния момент на тяло спрямо ос на въртене:

Нека сега сметнем инерционния момент на Ел Камино, който тежи 100 кила на разстояние 0,5 метра от центъра на тежестта (оста на въртене) и на 15 килограмов акумулатор на разстояние 2 метра от оста на въртене. Колата има дължина около 4,2 метра.
Ел Камино ще има инерционен момент от 100кг*0,5*0,5 метра= 25mkg²
Акумулатора ще има инерционен момент от 15кг*2*2=60mkg²
В случая дори не съм взел предвид, че акумулатора е доста над центъра на тежестта на колата, а Ел Камино седи ниско долу или, че акумулатора е извън оста на колата, което създава допълнителни инерционни моменти спрямо други оси. Всичко може да се изчисли и събере в една ос, но примера е достатъчно нагледен за момента.
За загубите от тока към стартера, който се отдава около 5 секунди и този при каране 5 часа от генератора няма смисъл да спорим, защото от това, колата няма да стане нито по - мощна нито по - икономична.
Съгласен съм обаче, че цената на материалите е определяща за някой технологични решение и това може да е едно от тях.
El Camino
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта