Къде ми е капачката на разширителния съд?
Къде ми е капачката на разширителния съд?
Здравейте колеги.. Заглавието на темата си го бива, а?
Знам, че звучи доста дебилно, а още по дебилно е, че чак сега разбрах.. Козела (Yaris Sedan, 1,5 l, 1NZ-FE, ATM) е купен през май 2010 и още тогава ми се стори странно, как ли се пълни казанчето на антифриза?.. Миналата седмица покрай дебатите във форума докъде трябвало да се налива антифриз се загледах и видях, че моя е на минимума в казанчето и отидох направо да го сменя щото нямам време да точа и замръзявам и т.н за да проверя каква розова чорба имам в системата..
Та смених го и предположих, че нивото ще се вдигне.. Сложил съм скъп, "розов" за алуминиеви части "nitrite, amine and phosphate free.." с удължен живот.. Да ама не - нивото в казанчето си е пак там на минимума...
Тогава погледнах в Repair manual-a и на toyodiy.com - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_200607 ... _1603.html и кво да видяя... има си и гърло и капачка откъдето да се налива само дето при мен ги няма !?!.. Като се загледах, то си личи че е запоявано (на снимката се вижда)..
Сега съм в дилема какво да правя.. По принцип казанчето върви със целия "държач" на вентилатора, който струва 120 лв. при Люцкан от Варна:
1. Ако разпробия казанчето и му направя резба, на която да навия пробка дали ще е ОК? Страх ме е да не се прецака нещо, понеже предполагам, че оригиналната капачка трябва да се затваря херметически.. Някой има ли идея какво е налягането в разширителния съд? Да не избуши тази "побългарена" пробка, защото като гледам дебелината на стената ще успеят да се направят максимум 2-3 резби?
2. Ако се опитам да налея антифриз през маркуча, който влиза отдолу в казанчето предполагам ще е зор, защото сега то си е като "въздушен звънец".. Идва ми наум една "хирургическа" схема която ще пробвам съботно неделно - да пъхна шлаух в маркучето, да го изкарам над нивото на въздуха и тогава да налея антифриз с фуния за да може като се пълни да има откъде да излиза въдуха.. Но дали това е решение, какво мислите?
3. До сега съм нямал проблеми и не ми е загрявал двигателя и съответно не е светкала лампичката за ниско ниво на течноста нито веднъж.. Само, че се шашкам, че така може да се кара дълго време.. а и това че лампичката не е светвала нито веднъж каква гаранция е.. може и тя да е побългарена и изобщо да не светка, знам ли вече? Предполагам че датчика трябва да е на дъното на казанчето..
Къде в Пловдив мога да отида за такива радиаторни проблеми моля ви дайте съвет?
Знам, че звучи доста дебилно, а още по дебилно е, че чак сега разбрах.. Козела (Yaris Sedan, 1,5 l, 1NZ-FE, ATM) е купен през май 2010 и още тогава ми се стори странно, как ли се пълни казанчето на антифриза?.. Миналата седмица покрай дебатите във форума докъде трябвало да се налива антифриз се загледах и видях, че моя е на минимума в казанчето и отидох направо да го сменя щото нямам време да точа и замръзявам и т.н за да проверя каква розова чорба имам в системата..
Та смених го и предположих, че нивото ще се вдигне.. Сложил съм скъп, "розов" за алуминиеви части "nitrite, amine and phosphate free.." с удължен живот.. Да ама не - нивото в казанчето си е пак там на минимума...
Тогава погледнах в Repair manual-a и на toyodiy.com - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_200607 ... _1603.html и кво да видяя... има си и гърло и капачка откъдето да се налива само дето при мен ги няма !?!.. Като се загледах, то си личи че е запоявано (на снимката се вижда)..
Сега съм в дилема какво да правя.. По принцип казанчето върви със целия "държач" на вентилатора, който струва 120 лв. при Люцкан от Варна:
1. Ако разпробия казанчето и му направя резба, на която да навия пробка дали ще е ОК? Страх ме е да не се прецака нещо, понеже предполагам, че оригиналната капачка трябва да се затваря херметически.. Някой има ли идея какво е налягането в разширителния съд? Да не избуши тази "побългарена" пробка, защото като гледам дебелината на стената ще успеят да се направят максимум 2-3 резби?
2. Ако се опитам да налея антифриз през маркуча, който влиза отдолу в казанчето предполагам ще е зор, защото сега то си е като "въздушен звънец".. Идва ми наум една "хирургическа" схема която ще пробвам съботно неделно - да пъхна шлаух в маркучето, да го изкарам над нивото на въздуха и тогава да налея антифриз с фуния за да може като се пълни да има откъде да излиза въдуха.. Но дали това е решение, какво мислите?
3. До сега съм нямал проблеми и не ми е загрявал двигателя и съответно не е светкала лампичката за ниско ниво на течноста нито веднъж.. Само, че се шашкам, че така може да се кара дълго време.. а и това че лампичката не е светвала нито веднъж каква гаранция е.. може и тя да е побългарена и изобщо да не светка, знам ли вече? Предполагам че датчика трябва да е на дъното на казанчето..
Къде в Пловдив мога да отида за такива радиаторни проблеми моля ви дайте съвет?
- Прикачени файлове
-
- cap-small.jpg (138.83 KiB) Преглеждано 2498 пъти
2007 Yaris Sedan, 1,5 VVTi, 1NZFE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot] и 1 гост