Къде ми е капачката на разширителния съд?
Къде ми е капачката на разширителния съд?
Здравейте колеги.. Заглавието на темата си го бива, а?
Знам, че звучи доста дебилно, а още по дебилно е, че чак сега разбрах.. Козела (Yaris Sedan, 1,5 l, 1NZ-FE, ATM) е купен през май 2010 и още тогава ми се стори странно, как ли се пълни казанчето на антифриза?.. Миналата седмица покрай дебатите във форума докъде трябвало да се налива антифриз се загледах и видях, че моя е на минимума в казанчето и отидох направо да го сменя щото нямам време да точа и замръзявам и т.н за да проверя каква розова чорба имам в системата..
Та смених го и предположих, че нивото ще се вдигне.. Сложил съм скъп, "розов" за алуминиеви части "nitrite, amine and phosphate free.." с удължен живот.. Да ама не - нивото в казанчето си е пак там на минимума...
Тогава погледнах в Repair manual-a и на toyodiy.com - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_200607 ... _1603.html и кво да видяя... има си и гърло и капачка откъдето да се налива само дето при мен ги няма !?!.. Като се загледах, то си личи че е запоявано (на снимката се вижда)..
Сега съм в дилема какво да правя.. По принцип казанчето върви със целия "държач" на вентилатора, който струва 120 лв. при Люцкан от Варна:
1. Ако разпробия казанчето и му направя резба, на която да навия пробка дали ще е ОК? Страх ме е да не се прецака нещо, понеже предполагам, че оригиналната капачка трябва да се затваря херметически.. Някой има ли идея какво е налягането в разширителния съд? Да не избуши тази "побългарена" пробка, защото като гледам дебелината на стената ще успеят да се направят максимум 2-3 резби?
2. Ако се опитам да налея антифриз през маркуча, който влиза отдолу в казанчето предполагам ще е зор, защото сега то си е като "въздушен звънец".. Идва ми наум една "хирургическа" схема която ще пробвам съботно неделно - да пъхна шлаух в маркучето, да го изкарам над нивото на въздуха и тогава да налея антифриз с фуния за да може като се пълни да има откъде да излиза въдуха.. Но дали това е решение, какво мислите?
3. До сега съм нямал проблеми и не ми е загрявал двигателя и съответно не е светкала лампичката за ниско ниво на течноста нито веднъж.. Само, че се шашкам, че така може да се кара дълго време.. а и това че лампичката не е светвала нито веднъж каква гаранция е.. може и тя да е побългарена и изобщо да не светка, знам ли вече? Предполагам че датчика трябва да е на дъното на казанчето..
Къде в Пловдив мога да отида за такива радиаторни проблеми моля ви дайте съвет?
Знам, че звучи доста дебилно, а още по дебилно е, че чак сега разбрах.. Козела (Yaris Sedan, 1,5 l, 1NZ-FE, ATM) е купен през май 2010 и още тогава ми се стори странно, как ли се пълни казанчето на антифриза?.. Миналата седмица покрай дебатите във форума докъде трябвало да се налива антифриз се загледах и видях, че моя е на минимума в казанчето и отидох направо да го сменя щото нямам време да точа и замръзявам и т.н за да проверя каква розова чорба имам в системата..
Та смених го и предположих, че нивото ще се вдигне.. Сложил съм скъп, "розов" за алуминиеви части "nitrite, amine and phosphate free.." с удължен живот.. Да ама не - нивото в казанчето си е пак там на минимума...
Тогава погледнах в Repair manual-a и на toyodiy.com - http://www.toyodiy.com/parts/p_U_200607 ... _1603.html и кво да видяя... има си и гърло и капачка откъдето да се налива само дето при мен ги няма !?!.. Като се загледах, то си личи че е запоявано (на снимката се вижда)..
Сега съм в дилема какво да правя.. По принцип казанчето върви със целия "държач" на вентилатора, който струва 120 лв. при Люцкан от Варна:
1. Ако разпробия казанчето и му направя резба, на която да навия пробка дали ще е ОК? Страх ме е да не се прецака нещо, понеже предполагам, че оригиналната капачка трябва да се затваря херметически.. Някой има ли идея какво е налягането в разширителния съд? Да не избуши тази "побългарена" пробка, защото като гледам дебелината на стената ще успеят да се направят максимум 2-3 резби?
2. Ако се опитам да налея антифриз през маркуча, който влиза отдолу в казанчето предполагам ще е зор, защото сега то си е като "въздушен звънец".. Идва ми наум една "хирургическа" схема която ще пробвам съботно неделно - да пъхна шлаух в маркучето, да го изкарам над нивото на въздуха и тогава да налея антифриз с фуния за да може като се пълни да има откъде да излиза въдуха.. Но дали това е решение, какво мислите?
3. До сега съм нямал проблеми и не ми е загрявал двигателя и съответно не е светкала лампичката за ниско ниво на течноста нито веднъж.. Само, че се шашкам, че така може да се кара дълго време.. а и това че лампичката не е светвала нито веднъж каква гаранция е.. може и тя да е побългарена и изобщо да не светка, знам ли вече? Предполагам че датчика трябва да е на дъното на казанчето..
Къде в Пловдив мога да отида за такива радиаторни проблеми моля ви дайте съвет?
- Прикачени файлове
-
- cap-small.jpg (138.83 KiB) Преглеждано 2511 пъти
2007 Yaris Sedan, 1,5 VVTi, 1NZFE
Колега,кофти ситуация
...На твое място бих взел ново (друго)казанче.Аз не бих рискувал с капачка-самоделка.Налягането в системата особено лятото не е за подценяване.Иначе според мен би могъл да долееш антифриз по описания от теб начин.Успех,и пиши какво си направил. 


Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Аз лично не бих карал колата си с такова казанче.
Капачката на разширителния съд е с вграден клапан за регулиране на налягането. При тази самоделка има опасност да ти избие някое водно съединение или радиатор и да ти изтече антифриза по път. Тогава ще се сещаш с умиление за тези 120 лв.
Някой голям идиот е сътворил това на казанчето. Много ми е интересно тези които твърдят, че са ти сменили антифриза как са го направили. Нищо чудно и само да са ти взели парите без изобщо да са пипнали колата.
Ако наистина се бяха измъчили да ти сменяват антифриза при това казанче, щяха да ти искат двойна сума за труд! laugh.gif
Капачката на разширителния съд е с вграден клапан за регулиране на налягането. При тази самоделка има опасност да ти избие някое водно съединение или радиатор и да ти изтече антифриза по път. Тогава ще се сещаш с умиление за тези 120 лв.
Някой голям идиот е сътворил това на казанчето. Много ми е интересно тези които твърдят, че са ти сменили антифриза как са го направили. Нищо чудно и само да са ти взели парите без изобщо да са пипнали колата.

Ако наистина се бяха измъчили да ти сменяват антифриза при това казанче, щяха да ти искат двойна сума за труд! laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Саше, да не си му гепил капачката на човека? laugh.gifsacho7803 написа:мойто яре пък е с две капачкистранна работа.сега се замислям що има две?????
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Казанчето ти е само с един маркуч,така че не се притеснявай там няма никакво налягане .Когато се вдигне налягането в системата ,капачката на радиатора изпуска малко антифриз в това казанче,а когато мотора истине се засмуква обратно.Всякаква обикновена капачка ще ти свърши работа ,само трябва да не се затваря херметично .
biggrin.gif съвсем сериозно.едната капачка е на разширителния съд другата на тръбата-горе дето влиза в радиатора.сещам се за соц колите biggrin.gif и те имаха две капачки--едната на радиатора а другата на разш.съд но при тях приливника беше по-високо от радиатора а при мен е обратноzi_zi_top написа:Саше, да не си му гепил капачката на човека? laugh.gifsacho7803 написа:мойто яре пък е с две капачкистранна работа.сега се замислям що има две?????


Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
и аз това се чудя.то се вижда че фабрично си е без капачка---кви разпробивания кви работи обсъждате.....капандурата тряяяяя я търсиш другаде колега---огледай се пак.а че е лепен разширителя---според мен лепеното е по-здраво от останалото biggrin.gif т.е.ако ша се пука пак ще е на друго място но не и на лепенотоKiki написа:Аз се чудя какво толкова се притеснявате за казанчето на човека.
На него пише "Denso".
Ще се пукне, няма да се пукне.


Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Благодаря за бързата реакция колеги.. И най-важното, че ме разубедихте да продължавам по стъпките на "минджиличе" дето ми гепиха капачката
Поръчвам "ориджиналдъ" и туй-то
Първо за антифриза.. При момчетата дето си сменям гумите го смених и съм 100% сигурен, че като съм платил 3 л. са ми наляли 3 л. от това което съм платил.. Пичовете са точни и няма да ме метнат гаранция.. Даже те ми помогнаха и снощи да налеем казанчето без да ми взимат кинти за труд..
Зи-Зи клапана мисля, че е на другата капачка, откъдето се налива антифриза в системата..
Дидак, силно ме съмнява да става от европейски, а и да става то е залепено/ запоено за рамката на перката на радиатора..
Сега да ви кажа как успяхме да напълним разширителния съд.. На снимката, която прикачам стрелка 1. показва откъде са ми сменили антифриза, а 2. сочи към малката тръбичка откъдето направихме "интервенцията".. За целта закупих от аптеката една торбичка от катетър, която общо взето е торба събираща около литър, със шлаух завършващ със конусовиден накрайник и още едно малко шлаухче със тапа откъдето по принцип се празни торбата.. Напълнихме торбата с около 300 милилитра антифриз с една спринцовка през късия шлаух.. навряхме конусовидния накраиник на дългия шлаух във маркучето (стрелка 2.) и използвахме торбата като голяма спринцовка.. и стана.. полеееека полеееека нивото се качи до два пръста под максимума на разширителния съд..
Мисля, че така мога да карам докато поръчам цялата рамка на вентилатора на Тoyota forever и дойде от Варна.. Само къде да си сменя рамката като пристигне? Препоръчайте ми сервиз във/около Пловдив?


Първо за антифриза.. При момчетата дето си сменям гумите го смених и съм 100% сигурен, че като съм платил 3 л. са ми наляли 3 л. от това което съм платил.. Пичовете са точни и няма да ме метнат гаранция.. Даже те ми помогнаха и снощи да налеем казанчето без да ми взимат кинти за труд..
Зи-Зи клапана мисля, че е на другата капачка, откъдето се налива антифриза в системата..
Дидак, силно ме съмнява да става от европейски, а и да става то е залепено/ запоено за рамката на перката на радиатора..
Сега да ви кажа как успяхме да напълним разширителния съд.. На снимката, която прикачам стрелка 1. показва откъде са ми сменили антифриза, а 2. сочи към малката тръбичка откъдето направихме "интервенцията".. За целта закупих от аптеката една торбичка от катетър, която общо взето е торба събираща около литър, със шлаух завършващ със конусовиден накрайник и още едно малко шлаухче със тапа откъдето по принцип се празни торбата.. Напълнихме торбата с около 300 милилитра антифриз с една спринцовка през късия шлаух.. навряхме конусовидния накраиник на дългия шлаух във маркучето (стрелка 2.) и използвахме торбата като голяма спринцовка.. и стана.. полеееека полеееека нивото се качи до два пръста под максимума на разширителния съд..
Мисля, че така мога да карам докато поръчам цялата рамка на вентилатора на Тoyota forever и дойде от Варна.. Само къде да си сменя рамката като пристигне? Препоръчайте ми сервиз във/около Пловдив?
- Прикачени файлове
-
- Yaris_engine_view.jpg (144.17 KiB) Преглеждано 2364 пъти
2007 Yaris Sedan, 1,5 VVTi, 1NZFE
- TATI
- Мнения: 3037
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
- Обратна връзка:
Тц, тц, тц. И какъв е резултата от тази безумна и напълно излишна операция, която сте правили? На мин седи като ти е студен мотора, после като загрее се повишава малко и това е. Има няма след няколко дена пак ще ти е на мин.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 3 госта