"Прекъсване" при ускорение на Avensis 1.8 7A-FE

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

"Прекъсване" при ускорение на Avensis 1.8 7A-FE

Мнение от KingSteve » 28 Юни 2010 21:56

Здравейте колеги. От известно време имам дребен проблем с Awensis-a. При ускорение основно от 2000 до 3000 оборота се забелязва прекъсване в работата на двигателя. Колата приритва леко. Кабели и свещи са сменени с нови. Последните са оригиналлни Denso Iridium, точно такива каквито се вграждат оригинално за този двигател. За момента заподозрените са - частично запушени инжектори или бобина. Преди около 2500км смених горивен филтър и сложих веднага STP горивна добавка, за която производителите се бият в гърдите, че има осезаема разлика само след 1 резервоар пробег. Е, резервоара свърши, проблемът остана tongue.gif . Не се промени ни най-малко. Относно бобините: като купих колата кабела на 2ри цилиндър беше около 1MOhm. Доколкото знам бобините от този тип са капризни и оставени без товар дефектират (не че е оставала без никакъв товар де). В момента имам разлика около 400 OHm на вторичната намотка на 1та и на другата бобина. М/у електродите за 1 и 4ти цилиндър е 14,7 кOhm а на другата бобина за 2 и 3ти е 15,1 кOhm. Някой има ли идея това нормална разлика ли е или е възможно да имам намотки накъсо на 1та бобина (както се беше случило на FIAT BRAVATA, която бях карал преди това и смяната на бобината реши проблема)? И възможно ли е от този дефектен кабел на 2ри цилиндър да се е окотила бобината. Ако някой има идея как да наклоня везните - инжектори или бобина, моля да сподели. wink.gif
Avensis 7A-FE

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 05 Юли 2010 17:03

Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.При мен прехвърля.И мисля,че и двамата сме за бобини...

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 07 Юли 2010 23:07

аз ще ти отговоря с въпрос как тази добавка разбра ко е резеорвар,тръби филтър реика клапан и дюзи щото обикновено закарвт всичко при дюзите и после се идва при мене на почистване се напълва едно бурканче с течност много подобна на катраните от цигарата
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 07 Юли 2010 23:13

mirott написа:Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.При мен прехвърля.И мисля,че и двамата сме за бобини...
колега ти как я видя тази бобина като тя е в делкото вътре под дистрибуторната капачка
те и капачките се сменят от време на време
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 08 Юли 2010 09:20

]колега ти как я видя тази бобина като тя е в делкото вътре под дистрибуторната капачка
те и капачките се сменят от време на време[/quote]
Ко речи?!Авенсиса ми няма дистрибуторна капачка,а има 2 бобини.Явно ти е нужно да ти се обяснява повечко.Ай чети преди да чатиш на хората из темите...

Миланов
Мнения: 94
Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г

Мнение от Миланов » 08 Юли 2010 13:51

Колега,и аз мисля,че проблема ти е свъзан с токовете.Това прекъсване между 2000 и 3000 об.говори за това.Особено ясно изразено е ако имаш АГУ на колата.Ако колата се закачи на мотортестер, на осцилоскопа ясно ще се види къде точно е проблема.Успех. smile.gif

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 09 Юли 2010 22:45

Здравейте отново пичове. Направих следния опит. Намерих бобини назаем от 4Е-FE мотор. Различават се само по буксите за високоволтовите кабели. Сложих на Тотка бобините от 4E-FE-то барабар с кабелите за тях. Колата тръгна почти като нова. Няма прекъсване да не говорим, че и стария проблем с претрисането на предницата изчезна почти изцяло. Досега си мислех, че единствено неоригиналния съединител е причината затова. Та сега съм си поръчал 1 бройка оригинална Denso бобина и се надявам дане са окотени и 2те. Ако трябва после ще поръчам и 2та.

Моите уважения към колегата Николов, но този мотор наистина няма делко а само 2 бобини. 1та пали едновременно 1,4ти а другата 2,3ти цилиндър. Освен това 1та от бобините мята искра на всеки такт за разлика от другата която се включва на всеки 2ри. Ако някой опитен колега има идея защо така е направена комутацията и има желание може да сподели.

Има още нещо което се чудя - 4Е-FE то е с аналогични бобини на 7A-FE. Защо на 4E-FE мотора няма предупреждение да се използват само иридиеви свещи а на моя има. Преди време слагах обикновени по съвет на опитни майстори, които ме уверяваха, че нямало значение но мощността на мотора спадна значително. То ако беше така, японеца нямаше да слага на двигателя този warning!
Avensis 7A-FE

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 11 Юли 2010 09:34

колега твоя мотор по някаква причина е усъвременен малко двигателя
сложено му е дис запалване а токоразпределителя е премахнат и взема
информация от коляновия вал за положението на буталата системата е малко по точна но и повече работи има се чупят
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 11 Юли 2010 10:27

Кои са тези неща в повече, които има да се чупят, колега? Няма дистрибуторна капачка, няма палец, няма комутатор, центровката е автоматична-компа смята всичко. Имам само датчици на коляновия и на разпределителния вал, които е почти невъзможно да се повредят, защото са индуктивни. Единствено ако се повреди бобина, както е в моя случай и искаш да си ги смениш и 2те - даваш 260лв за 2 оригинални DENSO бобини или ако си 100% сигурен, че едната е наред даваш само 130, а пък ако не си фен на оригинала може би някъде има и по-евтини. Аз обаче вече съм вдигнал ръце от ментаци и се убедих, че евтиното излиза по-скъпо. Ако тази запалителна система имаше повече недостатъци от стария вариант с дистрибуторната капачка нямаше да се използва масово във всички марки автомобили след около 97ма година (може и от по-рано да е не знам не съм автомонтьор, но поне колите, които съм виждал Mitsubishi-та Hondи Fiatи и т.н. - всичките са така). После се вманиачиха вече да правят лула-бобина, което още повече оскъпява ремонта, но за сметка на това няма повече кабели, т.е. още един често дефектиращ елемент по-малко. Според мен много мозъци мислят как да оптимизират нещата. Проблема си е в нас Българите щото сме бедна държавица и сме с изкривено мислене. Не обръщаме внимание на дребните проблеми, които ако не се отстранят навреме водят по-големи такива. Аз лично държа да разчитам на колата си, защото я ползвам постоянно и макар както повечето хора да не рина парите с лопата гледам да я стягам навреме.
Avensis 7A-FE

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 11 Юли 2010 22:10

аи доста от работите си ги променят с цел поефтиняване на колата и повишаване на печалбата например щипките,пластмасите
не си мисли че всичко е за твое добро 10 болчета на 500000 коли са си десет болчета няма го онова качество вече преди около 10-15години
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 12 Юли 2010 08:49

Аиде стига SPAM, колега .. темата беше съвсем друга. Колкото до качеството на Toyota не мога да кажа, че не се развалят но като ги сравниш с немските италианските или френските коли ти става ясно, че си направил правилния избор.
Avensis 7A-FE

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 21 Юли 2010 22:39

Пристигна бобината. Същата като оригиналната..даже с металната планка, на която се монтира. По закона на Мърфи естествено не можах да уцеля дефектната от 1вия път. Колицата вече набира плавно, без зор, без прекъсване.
Avensis 7A-FE

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 07 Юли 2011 10:09

Май нещата се оправят с почистване на дроселовата клапа със спрей за почистване на карбуратори....така направих и ефект има огромен!

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 08 Юли 2011 23:00

worthy.gif мерси колега. Изглежда почистването на дроселната клапа реши проблема окончателно. И както спомена оборотите вече се нормализираха. Отново са 650-700 на празен ход.

Още един решен проблем във форума :thumbsup: . Благодаря на всички, които се отзоваха.
Avensis 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта