Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Мнение от Vesko » 25 Апр 2010 00:46

Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Апр 2010 01:01

А дали не са те минали при зареждането ?! И ако си заобикалял плавно и бавно дупките, може затова да ти е вдигнал разхода.... biggrin.gif

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 25 Апр 2010 10:46

ако на всяка дупка си намалял от 120 до 50 и си смъквал 2 предавки надолу не 14 ами и 20 ще арчи то тва не е режим извънградско ами офрод
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 25 Апр 2010 11:23

скоро и аз мислих над тази тема , според мен е доста интересна

на теория като караш под или над оптималната скорост за икономия се вдига разхода както и сяка дупка или изпъкналост е препятствие за и от това зависи , и като намаляваш по 4есто и после ускоряваш по рязко и ето ти по-висок разход

колко то е разхода нормално като караш по Убави пътища

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 368 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2010 11:40

При мен разхода на гориво при каране по път с дупки рязко спада....
Просто смъквам темпото, за да не се налага да скачам в траповете.
От там и разхода ми спада с над 1л/100км извънградско....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 25 Апр 2010 11:44

Правило ми е впечатление, че има разлика в показанията за моментния разход на БК дори и само при разлика в грапавостта на настилката, какво остава за дупки... Ако се движа да речем със 80 км/ч на 5-та предавка по участък с нова, изключително гладка настилка и "гъделичкам" педала, моментният ми разход за продължително време се заковава на 4.1 - 4-3/100. Когато карам със същата скорост, на същата предавка и по същия начин "гъделичкам" газта, за да видя колко най-много мога да сваля, на участък с грапав асфалт и с леки бабуни, разходът се движи око 5.8/100. Замислял съм се каква може да е причината и единственото сравнително логично обяснение, докоето успях да стигна, е че при гладката настилка, гумата контактува по-добре с асфалта и цялата сила, предадена от въртенето на гумите, се оползотворява за движението на автомобила. Когато настилката е по-грапава, гумата има по-малка контактна площ с асфалта, следователно има по-големи загуби на енергия - не се оползотворява цялата енергия от въртенето за задвижване на автомобила, следователно, за да се движа със същата скорост от 80 км/ч по грапавия участък, трябва да натисна газта малко повече, за да компенсирам загубите от по-малката контактна площ.

Не твърдя, че разсъжденията ми са правилни, обаче е факт, че по гладка настилка разходът ми е по-нисък.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 25 Апр 2010 11:53

прост опит
засилваме колата с 40 и я пускаме по инерция на равно по равен аЦвалт
и пак същото ама с дупки и неравности

кога ше спре по - бързо :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 368 пъти

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2010 14:03

Друг прост опит, който го направих миналата седмица:
караш с темпо 130-140км/ч по гладък асфалт (магистралата от Шумен до Каспичан).
Достигаш участък с дупки и отнемаш газта, като сваляш темпото на 60км/ч, като от време на време намаляваш до 40км/ч за да заобиколиш някоя по-голяма дупка (от разклона на Каспичан до малко след Шел).
Къде ще ти е по-голям разхода: при средна скорост 120км/ч, или при 50км/ч, като и при двете не си използвал интензивно спирачки.
Виж ако при дупките караш газ/спирачка - то разхода ти ще скочи, и това е съвсем логично.
Но ако караш разумно - разхода ти ще спадне поради спадане на средната скорост
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 25 Апр 2010 14:27

Пропускаме момента със съпротивелнието на настилката, спрямо контактуването на гумата с повърхността. Не случайно АДАК и другите фирми производители на гуми, правят такива с минимално съпротивление на търкалянето. А при неравен път със скапана настилка наистина съпротивлението е дооста по-голямо, от това на магистралата или на път с нов хубав прав асфалт.... Щом само от гумата гарантират сваляне на разход до 200 грама производителите, а наистина го засичат и при разните им тестове, значи има логика и орбатно пропорционалното happy.gif Така че, да, напълно нормално си е при скапан път разхода да се вдигне, особено ако караш по един и същ начин, или по-точно натискаш колата да караш по един и същ начин с еднакво темпо... Но чак да вдигне 6-7 литра отгоре..... Веско - а с коя кола беше ?!?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Мнение от Scott » 25 Апр 2010 15:46

Vesko написа:Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....
По-скоро изкачването през прохода се е отразило на разхода ти.
Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 368 пъти

Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Мнение от slowtraveler » 25 Апр 2010 15:50

Scott написа:...Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.
Така е - много енергия се губи за вдигането и разпрашаването на литри вода зад колата :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Мнение от Vesko » 25 Апр 2010 22:22

Scott написа:
Vesko написа:Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....
По-скоро изкачването през прохода се е отразило на разхода ти.
Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.
Проблема беше че не виждах всумрака и когато нямаше дупки "компенсирах" намаляването на средната скорост за да стигна по светло smile.gif

ПП: като на следващият ден отидог до представителството на тойота за да и сложат летните гуми и паркирайки установих че десният ми фабричен ксенон на късите не свети и това е вероятната причина да не виждам в сумрака. За щастие се установи че проблема е откачена фасунга и като я закачиха си свети. Но винаги съм си мислил че фабричните ксенони имат кампичка на таблото ако нещо не наред... но уви понищо не се различават от китайските biggrin.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя

Мнение от Scott » 26 Апр 2010 00:12

Vesko написа:... но уви понищо не се различават от китайските...
Ъмчи нъл там съ праят и 'фабричнити' tongue.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 368 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2010 07:56

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ами и при мен няма никаква индикация нито за габарити, нито за ксенона... И според мен е напълно нормално - за какво ти е индикация за нещо, което само индикира за изправността си (ксенона) - все едно да имаш лампа, която да ти показва дали слънцето свети laugh.gif
Но комбинацията 'лошо осветление/път с дупки' е много неприятна и може да е способствала вдигането на разхода ти - в последния момент виждаш някои дупки и вместо да ги заобиколиш предвидливо, се налага да удряш спирачки и след това отново да ускоряваш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Апр 2010 08:30

slowtraveler написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ами и при мен няма никаква индикация нито за габарити, нито за ксенона... И според мен е напълно нормално - за какво ти е индикация за нещо, което само индикира за изправността си (ксенона) - все едно да имаш лампа, която да ти показва дали слънцето свети laugh.gif
Slunceto go vijdash. A ako imashe lampichka shtiah da otida v serviza predi da trugn, ne sled kato rpistignah biggrin.gif

Otdawna se zamislqm da si sloja sistemata za sledenena naliaganeto w gumite, no poneje ia ma samo za aerkanskiat pazar fabrichno se chudia ako si kupia ACU-to i datchicite dali kolata shte ia razpoznae...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта