Зависимостта на разхода от дупките на пътя
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Зависимостта на разхода от дупките на пътя
Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....
ако на всяка дупка си намалял от 120 до 50 и си смъквал 2 предавки надолу не 14 ами и 20 ще арчи то тва не е режим извънградско ами офрод
живей на скорост живота е кратък https://www.facebook.com/AnkarRuse?ref=hl
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
скоро и аз мислих над тази тема , според мен е доста интересна
на теория като караш под или над оптималната скорост за икономия се вдига разхода както и сяка дупка или изпъкналост е препятствие за и от това зависи , и като намаляваш по 4есто и после ускоряваш по рязко и ето ти по-висок разход
колко то е разхода нормално като караш по Убави пътища
на теория като караш под или над оптималната скорост за икономия се вдига разхода както и сяка дупка или изпъкналост е препятствие за и от това зависи , и като намаляваш по 4есто и после ускоряваш по рязко и ето ти по-висок разход
колко то е разхода нормално като караш по Убави пътища
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 368 пъти
При мен разхода на гориво при каране по път с дупки рязко спада....
Просто смъквам темпото, за да не се налага да скачам в траповете.
От там и разхода ми спада с над 1л/100км извънградско....
Просто смъквам темпото, за да не се налага да скачам в траповете.
От там и разхода ми спада с над 1л/100км извънградско....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Правило ми е впечатление, че има разлика в показанията за моментния разход на БК дори и само при разлика в грапавостта на настилката, какво остава за дупки... Ако се движа да речем със 80 км/ч на 5-та предавка по участък с нова, изключително гладка настилка и "гъделичкам" педала, моментният ми разход за продължително време се заковава на 4.1 - 4-3/100. Когато карам със същата скорост, на същата предавка и по същия начин "гъделичкам" газта, за да видя колко най-много мога да сваля, на участък с грапав асфалт и с леки бабуни, разходът се движи око 5.8/100. Замислял съм се каква може да е причината и единственото сравнително логично обяснение, докоето успях да стигна, е че при гладката настилка, гумата контактува по-добре с асфалта и цялата сила, предадена от въртенето на гумите, се оползотворява за движението на автомобила. Когато настилката е по-грапава, гумата има по-малка контактна площ с асфалта, следователно има по-големи загуби на енергия - не се оползотворява цялата енергия от въртенето за задвижване на автомобила, следователно, за да се движа със същата скорост от 80 км/ч по грапавия участък, трябва да натисна газта малко повече, за да компенсирам загубите от по-малката контактна площ.
Не твърдя, че разсъжденията ми са правилни, обаче е факт, че по гладка настилка разходът ми е по-нисък.
Не твърдя, че разсъжденията ми са правилни, обаче е факт, че по гладка настилка разходът ми е по-нисък.
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 368 пъти
Друг прост опит, който го направих миналата седмица:
караш с темпо 130-140км/ч по гладък асфалт (магистралата от Шумен до Каспичан).
Достигаш участък с дупки и отнемаш газта, като сваляш темпото на 60км/ч, като от време на време намаляваш до 40км/ч за да заобиколиш някоя по-голяма дупка (от разклона на Каспичан до малко след Шел).
Къде ще ти е по-голям разхода: при средна скорост 120км/ч, или при 50км/ч, като и при двете не си използвал интензивно спирачки.
Виж ако при дупките караш газ/спирачка - то разхода ти ще скочи, и това е съвсем логично.
Но ако караш разумно - разхода ти ще спадне поради спадане на средната скорост
караш с темпо 130-140км/ч по гладък асфалт (магистралата от Шумен до Каспичан).
Достигаш участък с дупки и отнемаш газта, като сваляш темпото на 60км/ч, като от време на време намаляваш до 40км/ч за да заобиколиш някоя по-голяма дупка (от разклона на Каспичан до малко след Шел).
Къде ще ти е по-голям разхода: при средна скорост 120км/ч, или при 50км/ч, като и при двете не си използвал интензивно спирачки.
Виж ако при дупките караш газ/спирачка - то разхода ти ще скочи, и това е съвсем логично.
Но ако караш разумно - разхода ти ще спадне поради спадане на средната скорост
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Пропускаме момента със съпротивелнието на настилката, спрямо контактуването на гумата с повърхността. Не случайно АДАК и другите фирми производители на гуми, правят такива с минимално съпротивление на търкалянето. А при неравен път със скапана настилка наистина съпротивлението е дооста по-голямо, от това на магистралата или на път с нов хубав прав асфалт.... Щом само от гумата гарантират сваляне на разход до 200 грама производителите, а наистина го засичат и при разните им тестове, значи има логика и орбатно пропорционалното
Така че, да, напълно нормално си е при скапан път разхода да се вдигне, особено ако караш по един и същ начин, или по-точно натискаш колата да караш по един и същ начин с еднакво темпо... Но чак да вдигне 6-7 литра отгоре..... Веско - а с коя кола беше ?!?

-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя
По-скоро изкачването през прохода се е отразило на разхода ти.Vesko написа:Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....
Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.
- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 368 пъти
Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя
Така е - много енергия се губи за вдигането и разпрашаването на литри вода зад колатаScott написа:...Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя
Проблема беше че не виждах всумрака и когато нямаше дупки "компенсирах" намаляването на средната скорост за да стигна по светлоScott написа:По-скоро изкачването през прохода се е отразило на разхода ти.Vesko написа:Има ли пряка зависимост на разхода от дупките на пътя? Пътувак по маршрута София, Страра загора, Нова загора, петолъчката, рижкият проход, шъмен, варна добрич. На Нова Загора заредих до горе и на Добрич също.КОличеството дупки на рижкият проход беше огромно, както и на определен участък от магистралата Шумен Варна. Другото което ми направи впечатление след като заредих до горе в Добрич е че заредих 49л при изминати 342км, което си е около 14л/100км направо огромен разход.... навежда ме на мисалта че дупките по пътя увеличават разхода....
Аз пък съм забелязал че разхода по един и същи път, с една и съща скорост, се вдига при дъжд или мокра настилка. Но това е обяснимо с повишеното съпротивление на търкаляне.

ПП: като на следващият ден отидог до представителството на тойота за да и сложат летните гуми и паркирайки установих че десният ми фабричен ксенон на късите не свети и това е вероятната причина да не виждам в сумрака. За щастие се установи че проблема е откачена фасунга и като я закачиха си свети. Но винаги съм си мислил че фабричните ксенони имат кампичка на таблото ако нещо не наред... но уви понищо не се различават от китайските biggrin.gif
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Зависимостта на разхода от дупките на пътя
Ъмчи нъл там съ праят и 'фабричнити'Vesko написа:... но уви понищо не се различават от китайските...

- slowtraveler
- Мнения: 6187
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 368 пъти
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ами и при мен няма никаква индикация нито за габарити, нито за ксенона... И според мен е напълно нормално - за какво ти е индикация за нещо, което само индикира за изправността си (ксенона) - все едно да имаш лампа, която да ти показва дали слънцето свети laugh.gif
Но комбинацията 'лошо осветление/път с дупки' е много неприятна и може да е способствала вдигането на разхода ти - в последния момент виждаш някои дупки и вместо да ги заобиколиш предвидливо, се налага да удряш спирачки и след това отново да ускоряваш...
Ами и при мен няма никаква индикация нито за габарити, нито за ксенона... И според мен е напълно нормално - за какво ти е индикация за нещо, което само индикира за изправността си (ксенона) - все едно да имаш лампа, която да ти показва дали слънцето свети laugh.gif
Но комбинацията 'лошо осветление/път с дупки' е много неприятна и може да е способствала вдигането на разхода ти - в последния момент виждаш някои дупки и вместо да ги заобиколиш предвидливо, се налага да удряш спирачки и след това отново да ускоряваш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Vesko
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 3835
- Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Slunceto go vijdash. A ako imashe lampichka shtiah da otida v serviza predi da trugn, ne sled kato rpistignah biggrin.gifslowtraveler написа:laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ами и при мен няма никаква индикация нито за габарити, нито за ксенона... И според мен е напълно нормално - за какво ти е индикация за нещо, което само индикира за изправността си (ксенона) - все едно да имаш лампа, която да ти показва дали слънцето свети laugh.gif
Otdawna se zamislqm da si sloja sistemata za sledenena naliaganeto w gumite, no poneje ia ma samo za aerkanskiat pazar fabrichno se chudia ako si kupia ACU-to i datchicite dali kolata shte ia razpoznae...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 3 госта