Трудно включва трета скорост, Carina E - РЕШЕНО
Трудно включва трета скорост, Carina E - РЕШЕНО
От известно време забелязвам,че третата скорост се включва по трудно, така като опитам да превключа на трета имам чувство че лоста се спира в нещо (все едно тяма си няма място за влизане), и като увелича натиска си влиза на скорост. Струва ми се , че при по-ниска скорост на движение не го прави. Някой има ли мнение от какво може да е ?
Карина Е, 96г. 1,8 7A-FE, 107к.с. /комби/
PS. Преди две седмици смених компект съединител, проблема ми го прави от два дни.
Карина Е, 96г. 1,8 7A-FE, 107к.с. /комби/
PS. Преди две седмици смених компект съединител, проблема ми го прави от два дни.
Последно промяна от mafiota на 09 Фев 2010 18:01, променено общо 1 път.
-
- Почетен Администратор
- Мнения: 3710
- Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
- Местоположение: София, но е от Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Това снощи го направих колега,Fido Dido написа:Не бързай с кутиите, маслата и помпите. Започни от най-лекото - провери си втулките на лоста - под калъфа на лоста са, вади се лесно.
После прегледай жилата от лоста до скоростите.
около лоста и ябълката уж всичко изглежда наред, бутах за луфтове около втулките, ми струва ми се че няма, щифтове, шайби, всичко си е на мястото. Личи си ,че като опитам да включа трета, лоста нормално предава движениети към жилата, но усилието идва от към кутията, трябва леко да мръдна лоста назад към четвърта, и след това трета си влиза без проблем.
Почивните дни се каня да прегледам и вилките, който са на скоростната кутия да не би там да има някакво разминаване

ПС. Толкова ли да са калпави тези кутии

Здрасти, видях я темата още вчера, ама нямах време да пиша...
Ами то при мен не е същото - ти казваш че все едно няма как да влезе и с леко движение към 4-та, след това влизза безпроблемно.
При мен, понякога при включване на трета с рязко движение, и само когато не е загряла колата се получава прихъркване, но като се включи плавно - няма ядове. При мен проблема, най-вероятно е синхронизатор, който обаче може да кара още доста време. А другото, което ме притеснява в моите скорости е едно виене, което го заслушах около месец след като се сдобих с колата, звучи като омасил касетофон
от който "чуваш" повишаването на оборотите на двигателя при ускорение и намаляване...да ама - при мен е от лагерче в скоростите.
Така сега, казваш скоро си сменил съединителя (то и на мен ще ми се наложи - поне така казаха от сервиза, макар че няма симптоми засега). Преди това не сис споменавал за такъв проблем - т.е. появил се е след смяната на съединителя. В такъв случай според мен, можеш да си спокоен за скоростната кутия - не е от нея - не се скапват така лесно синхронизаторите. Това което описваш, прилича на луфт в лостовата система или охлабено жило...но съм почти убеден че не е отс коростната кутия...абе, иди там където са ти сменяли съединителя и поразпитай - покрай смяната да не е имало и някаква друга интервенция.
А кутиите предполагам не са калпави ... а моята е така щото е била под въздействието на Ана Мария Джойя от Торино
Ами то при мен не е същото - ти казваш че все едно няма как да влезе и с леко движение към 4-та, след това влизза безпроблемно.
При мен, понякога при включване на трета с рязко движение, и само когато не е загряла колата се получава прихъркване, но като се включи плавно - няма ядове. При мен проблема, най-вероятно е синхронизатор, който обаче може да кара още доста време. А другото, което ме притеснява в моите скорости е едно виене, което го заслушах около месец след като се сдобих с колата, звучи като омасил касетофон

Така сега, казваш скоро си сменил съединителя (то и на мен ще ми се наложи - поне така казаха от сервиза, макар че няма симптоми засега). Преди това не сис споменавал за такъв проблем - т.е. появил се е след смяната на съединителя. В такъв случай според мен, можеш да си спокоен за скоростната кутия - не е от нея - не се скапват така лесно синхронизаторите. Това което описваш, прилича на луфт в лостовата система или охлабено жило...но съм почти убеден че не е отс коростната кутия...абе, иди там където са ти сменяли съединителя и поразпитай - покрай смяната да не е имало и някаква друга интервенция.
А кутиите предполагам не са калпави ... а моята е така щото е била под въздействието на Ана Мария Джойя от Торино

Проблемът се пооправи.
Вече скоростите си влизат като преди. Увеличих хода на педала на съединителя, и същевременно се удължи и хода на буталото за помпата. Накрая обезвъздушух няколко пъти системата. Може би тъй като е нов съединителят не е отделял хубаво, или знам ли
Като се позатопли ще се хвана да разглобя работният цилиндър да видя и той на какъв хал е. Мисля профилактично да му сменя гумичките на буталото, но дали се намират лесно ремонтни комплекти??
Вече скоростите си влизат като преди. Увеличих хода на педала на съединителя, и същевременно се удължи и хода на буталото за помпата. Накрая обезвъздушух няколко пъти системата. Може би тъй като е нов съединителят не е отделял хубаво, или знам ли

Като се позатопли ще се хвана да разглобя работният цилиндър да видя и той на какъв хал е. Мисля профилактично да му сменя гумичките на буталото, но дали се намират лесно ремонтни комплекти??
При мен докато скоростната кутия е студена при определени обороти превключването на предавките е трудно.
За трета трябва да бутна лоста малко надясно от неутрално положение /0,5см/ и си влиза, но ако е някой абдалин може и да не я уцели.
Задна понякога застава така, че ако не включа преди нея да кажем някоя друга предавка, не мога да я включа...
Стари коли...
За трета трябва да бутна лоста малко надясно от неутрално положение /0,5см/ и си влиза, но ако е някой абдалин може и да не я уцели.
Задна понякога застава така, че ако не включа преди нея да кажем някоя друга предавка, не мога да я включа...

Стари коли...

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта