4E-FE работи лошо докато двигателя е студен

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

4E-FE работи лошо докато двигателя е студен

Мнение от dil » 08 Окт 2009 15:24

От както започнаха да намаляват сутрешните температури забелязвам, че не работи хубаво двигателя.

Като запаля, вдига до 1200rpm и почти веднага падат до 300-400 и се опитва да изгасне, ако не изгасне постепенно се вдигат до 1200 и след малко започват да падат до 1000, после на 900 и седи така докато загрее.
По спомен от миналата зима, след запалване колата качваше до 1200rpm и докато не отлепи стрелката от 0-та си седят толкова и чак след това започват да намаляват плавно с увеличаване на температурата.

В момента ако тръгна веднага на студен двигател, се усеща осезаемо придърпване около 2000 оборота и като цяло в ниските обороти (под 2000) колата върви доста зле.

След като позагрее, вече няма грижи.

Може ли да дадете акъл къде да търся проблема ?

колата е Corolla , 1.3, 4E-FE, 1998, 86кс
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 08 Окт 2009 15:35

Sveti li ti lampata na chek enigine ?
Proveri si suhto taka vyzduhnia i gorivnia filtyr

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 08 Окт 2009 15:58

Моторче празен ход, и датчи за температура входящ въздух. Аз от там бих започнал .

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 08 Окт 2009 16:22

Лампата не е светвала до сега.
На въздушния филтър се пада да го сменям след 2000км.
Горивния е сменян преди 2,5 г, но реално през него я са минали 500 литра гориво, я не са.

Не споменах, че колата има газов инжекцион с който нямам грижи.
Проблемите са само на бензин и то докато загрее колата.
На газ се преключва автоматично, чак при определена темепература т.е. двигателя вече е загрял достатъчно.
Така че и да искам не мога да запаля на газ.

Мда.. датчици.. гадна работа.
Този за входящата темп. дали е удачно да се мери с мултицет?
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 08 Окт 2009 16:30

Obiknoveno dat4icite sa svyrzani s komputyra i ako ima niakayv problem ot tiah bi triabvalo da svetne lampata na dvigatelia

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 08 Окт 2009 16:55

Датчика за температурата обикновено е термистор, мери се за съпротивление.Като се скапе обикновено не отчита никакво съпротивление. Най-лесно се тества, като запалиш просто го откачаш и виждаш дали има разлика.Ако работи би трябвало веднага да се усети някаква разлика на студен автомобил.За моторчето там вече е по сложно, сваля се чисти се, и може да се тества като му се подаде напрежение.

Аватар
aleksbr
Мнения: 96
Регистриран на: 05 Сеп 2007 21:01
Местоположение: Благоевград

Мнение от aleksbr » 08 Окт 2009 20:28

Дали да не пробваш по голям пробег на бензин и то след като нулираш компа с изключване на акумулатора за около 30 минути.Може и да е от дюзите.

mafiota
Мнения: 618
Регистриран на: 07 Авг 2009 22:42
Местоположение: Бяла

Мнение от mafiota » 08 Окт 2009 21:31

датчика за температурата е според мен

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 08 Окт 2009 22:49

mafiota написа:датчика за температурата е според мен
Значи хубаво даваш акъл ама помисли малко преди това .
Ако е датчик на входящия въздух защо ще се оправя след , като колата загрее ? Какво го бърка околния въздух колко е загрял мотора ?
Единствения датчик , който може да предизвиква някави проблеми на студено е датчика за температура на водата за ЕЦУ-то .
Обаче колата му качва до 1200 оборота и се гюбри нещо , което означава , че компютъра знае , че колата е студена . Има вариант да прекъсва нещо някое съединение но ако е така трябва да светне чека . По-скоро мотора за празен ход нещо се е скапал или ламбда сондата си е тръгнала , а може и двете .
Най-добре да си свали мотора за празен и да го почисти много хубаво с разни manifold cleaner-и и парцали . Ако конструкцията на мотора позволява разбира се .
Също така не е невъзможно и някой инжектор да се е позапушил . Това са си нормалните случки при газифициране .
Общо взето трябва да се пробва ама не си играй с откачане на кабели защото може да ти светне чека .

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 15 Окт 2009 00:10

Преди няколко дни заредих бензинец до горе + една доза Redex.
Покарах към 50км и на следващата сутрин двигателя се държеше доста по-добре.
Нямаше го това моментално падане на оборотите и се задържаха на 1200-1100 докато позагрее.
Не предполагах че може да е запушване.. ама ей го на.. на такова прилича.

Сега се чудя дали да сменя и горивния филтър, така за всеки случай.
Предлагат ми FIAMM за 45лв , AMC за 28 и "джапонски" за 12лв (който му липсва скобата за закрепване).
А пък на AMC като им знам какви са смешни филтрите за купе си представям и горивния какъв е.
И остана само FIAMM дето знам само че е скъп :)
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 15 Окт 2009 19:36

Аз предполагах,че газта ебава нещо,както става по принцип.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 15 Окт 2009 19:50

LEXUS написа:Аз предполагах,че газта ебава нещо,както става по принцип.
И Аз така предполагам.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Окт 2009 01:10

Оставете ги тези теорий с газта tongue.gif .
Щом , като си покарал се е пооправило значи си отиваш към позапушени инжектори . Което е съвсем нормално явление при газифициране .

Аватар
kansas13
Мнения: 6
Регистриран на: 31 Яну 2009 08:02
Местоположение: Варна

Здравей

Мнение от kansas13 » 19 Дек 2009 16:37

Имах абсолютно същия проблем. Направих вде неща , свалих и заредих акумулатура и почистих въздушния филтър - спортен е и ми се видя замърсен от лятото . Скоро не го е правила .Честичко я карам в града , не знам дали има връзка но май се оправи.
Корола 1998г. 1332м2 бензин-газ

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта