4E-FE работи лошо докато двигателя е студен
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
4E-FE работи лошо докато двигателя е студен
От както започнаха да намаляват сутрешните температури забелязвам, че не работи хубаво двигателя.
Като запаля, вдига до 1200rpm и почти веднага падат до 300-400 и се опитва да изгасне, ако не изгасне постепенно се вдигат до 1200 и след малко започват да падат до 1000, после на 900 и седи така докато загрее.
По спомен от миналата зима, след запалване колата качваше до 1200rpm и докато не отлепи стрелката от 0-та си седят толкова и чак след това започват да намаляват плавно с увеличаване на температурата.
В момента ако тръгна веднага на студен двигател, се усеща осезаемо придърпване около 2000 оборота и като цяло в ниските обороти (под 2000) колата върви доста зле.
След като позагрее, вече няма грижи.
Може ли да дадете акъл къде да търся проблема ?
колата е Corolla , 1.3, 4E-FE, 1998, 86кс
Като запаля, вдига до 1200rpm и почти веднага падат до 300-400 и се опитва да изгасне, ако не изгасне постепенно се вдигат до 1200 и след малко започват да падат до 1000, после на 900 и седи така докато загрее.
По спомен от миналата зима, след запалване колата качваше до 1200rpm и докато не отлепи стрелката от 0-та си седят толкова и чак след това започват да намаляват плавно с увеличаване на температурата.
В момента ако тръгна веднага на студен двигател, се усеща осезаемо придърпване около 2000 оборота и като цяло в ниските обороти (под 2000) колата върви доста зле.
След като позагрее, вече няма грижи.
Може ли да дадете акъл къде да търся проблема ?
колата е Corolla , 1.3, 4E-FE, 1998, 86кс
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Лампата не е светвала до сега.
На въздушния филтър се пада да го сменям след 2000км.
Горивния е сменян преди 2,5 г, но реално през него я са минали 500 литра гориво, я не са.
Не споменах, че колата има газов инжекцион с който нямам грижи.
Проблемите са само на бензин и то докато загрее колата.
На газ се преключва автоматично, чак при определена темепература т.е. двигателя вече е загрял достатъчно.
Така че и да искам не мога да запаля на газ.
Мда.. датчици.. гадна работа.
Този за входящата темп. дали е удачно да се мери с мултицет?
На въздушния филтър се пада да го сменям след 2000км.
Горивния е сменян преди 2,5 г, но реално през него я са минали 500 литра гориво, я не са.
Не споменах, че колата има газов инжекцион с който нямам грижи.
Проблемите са само на бензин и то докато загрее колата.
На газ се преключва автоматично, чак при определена темепература т.е. двигателя вече е загрял достатъчно.
Така че и да искам не мога да запаля на газ.
Мда.. датчици.. гадна работа.
Този за входящата темп. дали е удачно да се мери с мултицет?
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Датчика за температурата обикновено е термистор, мери се за съпротивление.Като се скапе обикновено не отчита никакво съпротивление. Най-лесно се тества, като запалиш просто го откачаш и виждаш дали има разлика.Ако работи би трябвало веднага да се усети някаква разлика на студен автомобил.За моторчето там вече е по сложно, сваля се чисти се, и може да се тества като му се подаде напрежение.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Значи хубаво даваш акъл ама помисли малко преди това .mafiota написа:датчика за температурата е според мен
Ако е датчик на входящия въздух защо ще се оправя след , като колата загрее ? Какво го бърка околния въздух колко е загрял мотора ?
Единствения датчик , който може да предизвиква някави проблеми на студено е датчика за температура на водата за ЕЦУ-то .
Обаче колата му качва до 1200 оборота и се гюбри нещо , което означава , че компютъра знае , че колата е студена . Има вариант да прекъсва нещо някое съединение но ако е така трябва да светне чека . По-скоро мотора за празен ход нещо се е скапал или ламбда сондата си е тръгнала , а може и двете .
Най-добре да си свали мотора за празен и да го почисти много хубаво с разни manifold cleaner-и и парцали . Ако конструкцията на мотора позволява разбира се .
Също така не е невъзможно и някой инжектор да се е позапушил . Това са си нормалните случки при газифициране .
Общо взето трябва да се пробва ама не си играй с откачане на кабели защото може да ти светне чека .
- dil
- Мнения: 179
- Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 2 пъти
- Обратна връзка:
Преди няколко дни заредих бензинец до горе + една доза Redex.
Покарах към 50км и на следващата сутрин двигателя се държеше доста по-добре.
Нямаше го това моментално падане на оборотите и се задържаха на 1200-1100 докато позагрее.
Не предполагах че може да е запушване.. ама ей го на.. на такова прилича.
Сега се чудя дали да сменя и горивния филтър, така за всеки случай.
Предлагат ми FIAMM за 45лв , AMC за 28 и "джапонски" за 12лв (който му липсва скобата за закрепване).
А пък на AMC като им знам какви са смешни филтрите за купе си представям и горивния какъв е.
И остана само FIAMM дето знам само че е скъп
Покарах към 50км и на следващата сутрин двигателя се държеше доста по-добре.
Нямаше го това моментално падане на оборотите и се задържаха на 1200-1100 докато позагрее.
Не предполагах че може да е запушване.. ама ей го на.. на такова прилича.
Сега се чудя дали да сменя и горивния филтър, така за всеки случай.
Предлагат ми FIAMM за 45лв , AMC за 28 и "джапонски" за 12лв (който му липсва скобата за закрепване).
А пък на AMC като им знам какви са смешни филтрите за купе си представям и горивния какъв е.
И остана само FIAMM дето знам само че е скъп

Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта