жужене в двигателя на Корона 1.8

pasajero
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Сеп 2009 13:13
Местоположение: New Zealand

жужене в двигателя на Корона 1.8

Мнение от pasajero » 12 Сеп 2009 13:38

Здравейте
От скоро в съм в клуба с моята нова Тойота КорОна 95г 1.8 16V не я знам EFI ли е или не инжекция ли е или полу.

Короната е доколкото знам Карина само че за японския пазар, в Нова Зеландия съм и си я взех от тука колкото да имам какво да карам като се има в предвид цената от около 1500лв съм изключително приятно изненадан от тази кола, много меко вози, автоматика много ми хареса въпреки че бях скептично настроен и е сравнително икономична със 7-7,5 Л/100км.
Има обаче едно жужене като от пренатегнат ангренажен ремък, отпуснах го но жуженето остана, ходин на майстор който като я чу ми каза че това било нормално за Тойота, верно ли е нирмално да жужи така или не, колата е на 250 000км все пак но работи като гумен мотора, само този звук който много ме дразни, чудя се някоя ролка обтягаща дали не жужи или просто наистина така е нормално за ртези километри за тази кола.
Другия въпрос ми е ако някой има такава кола, за какво служи едно копче до лоста за скоростите(автоматични) на него пише:Power ET-C. като го натисна светва и зелена лампа на таблото но не усещам нещо да се променя по работата или хода на колата.

Мерси предварително.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: жужене в двигателя на Корона 1.8

Мнение от Scott » 12 Сеп 2009 14:17

pasajero написа:...Има обаче едно жужене като от пренатегнат ангренажен ремък...
Power ET-C. като го натисна светва и зелена лампа на таблото...
Честито за придобивката.
Зависи от звука, но жужене или по-скоро леко виене, променящо се с оборотите, може да е от семеринга на водната помпа, имах такъв проблем с Хонда. Някои антифризи имат по-лоши смазващи свойства и проблема се оправя със смазваща добавка или смяна на антифирза.
А ETC е най-вероятно Electronic Transmission Control - при активирането му се променя режима на превключване на предавките - за по-агресивно каране.

pasajero
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Сеп 2009 13:13
Местоположение: New Zealand

Мнение от pasajero » 13 Сеп 2009 10:00

Да, идеята за в.помпа ми мина през ум и мен откачих ремъка който върти динамото, мисля че същия върти и водната помпа, тя се върти от ангренажния ремък, звъкът е дрезгаво жужене променящо се с оборотите на двигателя, като в някой обороти сякаш е малко по-силно.
МОжеш ли да ми кажеш каква добавка си ползвал, или да източа малко от стария антифриз и да сипя концентрат, дали ще е достатъчно?

Колкото до ECT-S MANU е едното свети в жълто оранжево, другото копче на панела е ECT-S POWER и свети в зелено като е натиснато.
Имам отделно малко копченце на самия лост от ляво което като е натиснато свети О/D OFF и колата започва да превключва скоростите на високи на доста по-високи обороти.
Някой може ли да ми каже за какво са другите две копчета?
Нямам круиз контрол, или поне така си мисля.

Търсих мануали но има само за камри за корона не намерих нищо.

Много ще съм признателен ако някой може да разгадае гатанката.

Мерси още веднъж за идеята за водната помпа.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 13 Сеп 2009 12:27

pasajero написа:МОжеш ли да ми кажеш каква добавка си ползвал...
Много ще съм признателен ако някой може да разгадае гатанката...
Ползвах Watеr pump lubricant (тук в UK се продава в Halfords - магазини за авточасти и аксесоари). Не гарантирам, че проблема ти е същия, защото за Акорда имаше TSB и Хонда имат тяхна специална добавка, но не вярвам и да навреди ако добавиш смазващ компонент в антифриза ... или го смениш, все пак живота му е около 2-3 години.
Относно индикацията, виж какво намерих в toyotaownersclub.com:

If you have a 'MANU' or 'MANUAL' button it does exactly what it says on the tin, turns your car into a sequential, clutchless manual but you should only really use it for towing and going DOWN steep slopes etc. Your fuel economy is extremely compromised in manual and MY car Jerks quite bad when you change. I never use it. Always keep O/D on as well, unless you need a real push.

For speed - ECTS PWR on O/D off
For Normal economic driving ECTS PWR off O/D On.

Според този пич режима MANU - For manual: Switch it on when you're parked and shift to L. By having MANU enabled L, 2 and D act like 1,2 and 3rd gear. So you launch the car with L and push the stick to 2 when you want and again to D. It will NOT shift unless you push the stick

pasajero
Мнения: 3
Регистриран на: 07 Сеп 2009 13:13
Местоположение: New Zealand

Мнение от pasajero » 15 Сеп 2009 10:37

Благодаря ти много за отделеното време Scott.
Отговорите ти са много полезни за мен.
Ще пробвам следващия път колата по споменатите варианти.

Ще и взема и лубрикант и антифриз, тази кола ми харесва с всеки изминал ден.

Поздрави

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 10 госта