Проблем: Лагер и главина при Карина
Проблем: Лагер и главина при Карина
Десния лагер на Карината най - официално е сдал богу дух и се налага смяна. Цена на лагера - 15 евро, цена на труда в Германия - 250 евро. Сметката е абсурдна, защото това е цената, при положение, че нищо не е ръждясало и всичко мине по мед и масло.
До колкото разбрах обаче от немския форум, се налага смяна и на семеринга на лагера, както и АБС сензора в 90% от случаите не преживява операцията. Цена до тук - 130 евро.
Отделно това, най - вероятно главината да е надраскана и да трябва и тя да се смени - още 50 евро.
До тук по песимистични преценки (а то като свалиш гащите в сервиза, се оказва, че тези са били оптимистичните) се събира сума над 400 евро.
Алтернативата :
Да се свали главина с лагер от някоя морга от Карина Е или от кола със сходна главина и да се смени, което е работа за 2 часа и 10тина гайки.
Понеже Карина и Селика са на една платформа, може би правилния въпрос се свежда до:
Селика, Карина Е и Карина 2 в изпълнението с 3S (2 литров двигател) с еднакви главини ли са?
Ще съм много благодарен, ако някой има идея къде може да се провери това или ако го види в TIS на Тойота (Technical Information System?).
До колкото разбрах обаче от немския форум, се налага смяна и на семеринга на лагера, както и АБС сензора в 90% от случаите не преживява операцията. Цена до тук - 130 евро.
Отделно това, най - вероятно главината да е надраскана и да трябва и тя да се смени - още 50 евро.
До тук по песимистични преценки (а то като свалиш гащите в сервиза, се оказва, че тези са били оптимистичните) се събира сума над 400 евро.
Алтернативата :
Да се свали главина с лагер от някоя морга от Карина Е или от кола със сходна главина и да се смени, което е работа за 2 часа и 10тина гайки.
Понеже Карина и Селика са на една платформа, може би правилния въпрос се свежда до:
Селика, Карина Е и Карина 2 в изпълнението с 3S (2 литров двигател) с еднакви главини ли са?
Ще съм много благодарен, ако някой има идея къде може да се провери това или ако го види в TIS на Тойота (Technical Information System?).
Благодаря за изчерпателното описание Джейми, но лагера е правоъгълен, набит и няма никакъв шанс да излезе без преса. Идеята ми е след като разбера от каква друга Тойота ще стане главината, да мина през моргите в Мюнхен, да взема една и направо да я сменя 1 към 1. После моята мога да си я правя и в БГ някога.
da, i az mislia che lagera triabva da ti e nabit, pone vsichki Camryta i Corolli sa taka. izbivaneto na staria lager e lesno i ne ti triabva presa, ami dva chuka s podhodiast razmer i mengeme, sasto taka i klesti da mahnesh edna skoba. za postavianeto ti triabva presa, no sam vijdal hora det di gi postaviat i s chuka, prosto triabva da se vnimava. za ABS sensora v deistvitelnost vinagi zapicha i ne moje da se izvadi, no ne vijdam i za kvo ste go vadish, porsto go razkachi ot konektora i go draj na glavinata, toi ne prechi. za tova ot kakvi koli mojesh da vzaimstvash obache, predstava si niamam, tuk takav model ne sastestvuva taka ili inache, men ako me pitash davai na oko, ako izglejda sastoto, znachi stava. drugia variant e da se obadish na Toyota i da pitash za part nomerata na raznite chasti i sled tova da pitash za razni modeli koito mislish che moje da sa sastite i da vidish dali tezi chasti sa sas sastite part nomera.
az s imenata na chastite sa malko skaran, pone na BG imenata. tova koeto nie smeniame e samia lager i chasta det na neia stoiat shpilkite za gumata(spindle), i mislia che imashe niakav seal, det se postavia izpolzvaiki chuka.
az s imenata na chastite sa malko skaran, pone na BG imenata. tova koeto nie smeniame e samia lager i chasta det na neia stoiat shpilkite za gumata(spindle), i mislia che imashe niakav seal, det se postavia izpolzvaiki chuka.
->
Алтеза, това което най - ме притеснява е, че старата главина (hub ли е на английски?) e най - вероятно надрана жестоко, защото колата макар и на къси разстояния се кара все още. Без да разбирам много, мога да предположа, че ще е проблемно новия лагер да пасне след това или това ще му се отрази на дълготрайността. Другия негативен аспект на този вариант е, че нямам гараж, дето да разхвърлям колата и да ходя с главината да слагат лагера
.
Днес се събудих с идеята да купя една главина от Тойота за 40 евро и да ги накарам тях да набият лагера, който имам. След това само да сменя двете главини на колата. Може би това, щеше да е смислен вариант. Само ме притеснява, че както казваш, няма начин АБС сензора да не е запекъл. От морга пак нямам шанс да го намеря, щото и там ще е запекъл най - вероятно.
Има ли някакв пиниз да успея да го сваля без да се счупи? Ако трябва ще ида на някоя морга да се пробвам преди операцията на моята каручка?

Днес се събудих с идеята да купя една главина от Тойота за 40 евро и да ги накарам тях да набият лагера, който имам. След това само да сменя двете главини на колата. Може би това, щеше да е смислен вариант. Само ме притеснява, че както казваш, няма начин АБС сензора да не е запекъл. От морга пак нямам шанс да го намеря, щото и там ще е запекъл най - вероятно.
Има ли някакв пиниз да успея да го сваля без да се счупи? Ако трябва ще ида на някоя морга да се пробвам преди операцията на моята каручка?
az do sega ne sam vidial nikoi da smenia hub, no znam li
. inache za ABS sensora, toi se darji ot edin bolt 10mm, kat go mahnesh, hubavo e da prasnesh malko WD40 i sled tova leka po leka da go razklatish na liavo na diasno(ramoto na koeto se zaviva bolta starchi malko kato drajka ot samia sensor koito e kragal, ta chrez nego mojesh da pochnesh da go vartish). ta leka poleka se prbvash da go vartish po malko v dvete posoki i prez tova vreme praskash po malko WD40, problema e che ako naistina e zapekal prosto niama kakvo drugo da napravish. opakovkata na samia sensor e plastvasova(pone v gornia si krai ot kam kadeto ste go vadish) i ne e niakakv problem da se otchupi, no vse pak sam imal i redki sluchai det da izleze. vse pak az jiveia vav vazmojno nai-mizernite uslovia za kola, stud, toplina, vlaga, mnogo sol, ta i vsichko po kolite tuk za niakolko godini e bezmojno rajdiasalo, ne znam pri vas kak e, moje bi se pak ste izleze. ta mahni bolta, ako sensora pochne da se dviji bez mnogo usilie, sigurno ste izleze.

->
Камино, я си дай номера на рамата, аз ще ти кажа от какви други коли става лагера / главината за твойта... А ти ще ми обещаеш като обикаляш по моргите, да се поогледаш дали нема от мойте "железа" (носачи) за които съм писал в следващата тема. А ако имаш път към БГ със карината тия дни, ще ти уредим и смяната, и лагера (сичко като за от морга) 

Казаха ми :-) Аз одавна не съм там официално, но иначе съм всеки ден ;-)El Camino написа:Благодаря за предложението, колега. Към БГ няма да идвам скоро (за съжаление), но това е номера на шасито:
JT153STK100022653 7
Иначе в БГ идвах два пъти в сервиза и питах за теб, но доколкото разбрах не си вече там?
Ще ти чукна шасито довечера и ще ти кажа за какво иде реч.
Твърдо НЕ!!! 1.6 е със други полуоски. Броят на шлиците е различен а мисля че има разлика в дебелината също.El Camino написа:Eдин конкретен блиц въпрос - понеже в eBay има главина с лагер със АБС, но руснака каза, че е от Carina 1.6.
Става ли главината от 4А-ФЕ на 3С-ФЕ, иначе казано от 1,6 на 2,0?
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 06 Авг 2005 19:03
- Местоположение: Световрачене
- Автомобил: Тойота Версо
- Обратна връзка:
Ако позволите въпрос - не знам зали е по темата, но с датчика за ABS-а, който се цитира в темата ме подкокоросахте да го задам.
Та като намалявам плавно, независимо от скоростта се усеща нещо като биене по предницата, най-вече в ляво. Възможно ли е да е лагер на главина, защото в TM Ауто още 08 2005 ми казаха, че е за смяна, но аз не го смених, защото ме разубеди един познат.
Имам чувството, че с всеки изминал ден хлопането(силно казано - повече се усеща) и тресенето при спиране се увеличава. Мислех си за криви дискове и т.н.
Главина ли е и при мен ?
Допълвам, защото подписа си не го виждам
Карина е 2.0 комби - 3SFE
Та като намалявам плавно, независимо от скоростта се усеща нещо като биене по предницата, най-вече в ляво. Възможно ли е да е лагер на главина, защото в TM Ауто още 08 2005 ми казаха, че е за смяна, но аз не го смених, защото ме разубеди един познат.
Имам чувството, че с всеки изминал ден хлопането(силно казано - повече се усеща) и тресенето при спиране се увеличава. Мислех си за криви дискове и т.н.
Главина ли е и при мен ?

Допълвам, защото подписа си не го виждам
Карина е 2.0 комби - 3SFE

Особено силно хлопане при спиране и при завой са симптомите при мен, а аз съм по собствена преценка вече в последно ниво на болестта. Другото е, че буквално всеки ден тропането се усилва и при мен. Твоето звучи много сходно, щом и са ти го казали в сервиза няма какво друго да е. Каре не тропа по този начин.
Аз при мен както си го представям, май и спирачни дискове и накладки ще ми се наложи да сменям скоро.
Аз при мен както си го представям, май и спирачни дискове и накладки ще ми се наложи да сменям скоро.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 06 Авг 2005 19:03
- Местоположение: Световрачене
- Автомобил: Тойота Версо
- Обратна връзка:
Прибавям и информацията, че така нареченото хлобане започва да се усеща след известно време каране - 5-10 мин., което още повече ме навежда на мисълта за дискове !?pol написа:Ако позволите въпрос - не знам зали е по темата, но с датчика за ABS-а, който се цитира в темата ме подкокоросахте да го задам.
Та като намалявам плавно, независимо от скоростта се усеща нещо като биене по предницата, най-вече в ляво. Възможно ли е да е лагер на главина, защото в TM Ауто още 08 2005 ми казаха, че е за смяна, но аз не го смених, защото ме разубеди един познат.
Имам чувството, че с всеки изминал ден хлопането(силно казано - повече се усеща) и тресенето при спиране се увеличава. Мислех си за криви дискове и т.н.
Главина ли е и при мен ?
Карина е 2.0 комби - 3SFE
Toyota Verso
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта