Благодаря предварително...
Въпрос!!! Защо при силно натискане на спирачката ..
Въпрос!!! Защо при силно натискане на спирачката ..
Здравейте, простете невежеството ми но се случва понякога когато натисна рязко спирачката, да немога да вкюча на втора предавка докато не я пусна първо. Не ми прави проблем когато ги редувам първа втора трета и т.н. Нито да включвам на втора с по-висока скорост, но примерно влизам в завой, натискам рязко спирачката и втората скорост влиза трудно, пусна ли я абс. никакъв проблем. Не съм сигурен, че е проблем но да попитам (поне да науча нещо ново).
Благодаря предварително...
Благодаря предварително...
Nihon No Kuruma
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Няколко варианта:
1. Виж си центровката и луфтовете на привода към скоростната кутия.
Дори и малко усукване на скоростната кутия може да пречи на правилното включване (премествал съм с едно зъбче оста на привода на Астричка и всичко си заспа, а преди това дори плюеше понякога скорости).
2. Друго, което се сещам е да се опитваш при рязкото спиране да превключваш прекалено бързо, а синхронизаторите да са ти поизносени...
3. докато натискаш плътно спирачката да не натискаш плътно съединителя
4. Оборотите на двигателя да спадат повече от обикновено (при рязко натискане на спирачката се получава глъхнене на двигателя заради рязко постъпилия въздух от вакуум-усилвателя). При по-ниски обороти на синхронизаторите им трябва повече време и сработват по-трудно..
1. Виж си центровката и луфтовете на привода към скоростната кутия.
Дори и малко усукване на скоростната кутия може да пречи на правилното включване (премествал съм с едно зъбче оста на привода на Астричка и всичко си заспа, а преди това дори плюеше понякога скорости).
2. Друго, което се сещам е да се опитваш при рязкото спиране да превключваш прекалено бързо, а синхронизаторите да са ти поизносени...
3. докато натискаш плътно спирачката да не натискаш плътно съединителя
4. Оборотите на двигателя да спадат повече от обикновено (при рязко натискане на спирачката се получава глъхнене на двигателя заради рязко постъпилия въздух от вакуум-усилвателя). При по-ниски обороти на синхронизаторите им трябва повече време и сработват по-трудно..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Ами не е от синхронизатора защото я пробвах. На висока скорост и на високи обороти няма проблем да я включа, даже влиза по-лесно от другите скорости. Дори и да се движа бавно на 1000 оборота, като я натисна разко и забие предницата тогава хърка. Ще пробвам с центровката както казваш, но ще се ходи в сервиз защото нямам идея как да ги проверя. Благодаря колега за съвета, значи трябва да проверя тампоните, лостчетата на скоростите и кутията.
Nihon No Kuruma
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Лостчетата се настройват горе-долу лесно....
Не знам точно как са лостовете на твоята кола но бих предприел следното:
Обикновено лостовете имат 'стяги', които ги фиксират в едно положение към лостовете на скоростната кутия.
Бележиш с марка(маркер, чук и т.н.) в какво точно положение са (за да можеш при нужда да ги върнеш в същото положение.
Включваш на 2-ра скорост.
Разхлабваш леко лостчетата (или едно по едно, ако си с 2 лостчета).
Хващаш дръжката на скоростния лост и се опитваш да я избуташ към по-нормално място - например малко отдалечено от крайния упор. (ако си разхлабил 'стягите', ще усетиш, кога те приплъзват и се променя положението).
След това притягаш стягите и пробваш включването на всички скорости.
Ако някоя не включва лесно - повтаряш процедурата.
Ако всичко е ОК - затягаш ги окончателно.
По принцип мисля, че в техническата документация има точна инструкция с посочени заводски маркери/ориентири, които да следваш, но по моя начин съм си настройвал лоста и проблема бе решен идеално......
Не знам точно как са лостовете на твоята кола но бих предприел следното:
Обикновено лостовете имат 'стяги', които ги фиксират в едно положение към лостовете на скоростната кутия.
Бележиш с марка(маркер, чук и т.н.) в какво точно положение са (за да можеш при нужда да ги върнеш в същото положение.
Включваш на 2-ра скорост.
Разхлабваш леко лостчетата (или едно по едно, ако си с 2 лостчета).
Хващаш дръжката на скоростния лост и се опитваш да я избуташ към по-нормално място - например малко отдалечено от крайния упор. (ако си разхлабил 'стягите', ще усетиш, кога те приплъзват и се променя положението).
След това притягаш стягите и пробваш включването на всички скорости.
Ако някоя не включва лесно - повтаряш процедурата.
Ако всичко е ОК - затягаш ги окончателно.
По принцип мисля, че в техническата документация има точна инструкция с посочени заводски маркери/ориентири, които да следваш, но по моя начин съм си настройвал лоста и проблема бе решен идеално......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 2 госта