Въпрос!!! Защо при силно натискане на спирачката ..

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Въпрос!!! Защо при силно натискане на спирачката ..

Мнение от Wolfcho » 15 Юни 2009 14:40

Здравейте, простете невежеството ми но се случва понякога когато натисна рязко спирачката, да немога да вкюча на втора предавка докато не я пусна първо. Не ми прави проблем когато ги редувам първа втора трета и т.н. Нито да включвам на втора с по-висока скорост, но примерно влизам в завой, натискам рязко спирачката и втората скорост влиза трудно, пусна ли я абс. никакъв проблем. Не съм сигурен, че е проблем но да попитам (поне да науча нещо ново).
Благодаря предварително... :thumbsup:
Nihon No Kuruma

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 15 Юни 2009 14:57

Nemi se viarva spira4kite da imat nehto obhto sys skorostite . Moje bi ako vkarvah vtora predavka pri visoka skorost moje da vliza po-trudno .

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 15 Юни 2009 15:10

И на мен,но не е от скороста. Пробвах на висока скорост, пак влиза без проблем. Докато съм натиснал спирачката също, но натисна ли я рязко и хърка когато я включвам.
Nihon No Kuruma

Аватар
K-A-N-U
Мнения: 1232
Регистриран на: 12 Авг 2005 01:17
Местоположение: Wheeling, IL

Мнение от K-A-N-U » 15 Юни 2009 17:43

Moje da ti e zaminal nqkoi ot tamponite na dvigatqlq i pri rqzko namalqne na skorostta dvigatelq da se naklanq napred pove4e ot normalnoto, koeto promenq i patekata na skorostite i zatova vliza po trudno....

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 15 Юни 2009 18:35

Vij tova veche e po-vuzmojno. Kak moje da se proveri :P :)
Nihon No Kuruma

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 16 Юни 2009 04:20

Tamponite sa nared, moje li vupreki tova pak kogato se nakloni rqzko da ne moje da vkliu4va. Ako nqkoi ima drugi idei da kazva...otchaqn sum tongue.gif ne e e golqma bolka no znaete kak glojdi kogato neshto ne e nared happy.gif
Nihon No Kuruma

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 16 Юни 2009 10:57

Ами теоритично, ако колата ти спира много добре :) примерно 1G , има вроятност поради движение на тялото ти в предна посока да не можеш да преместиш ръката си назад и да включиш втора :P ........... шегичка

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 16 Юни 2009 11:05

Не е от това, аз да не карам F1 :D Моята скромна St-i не ги може тези натоварвания biggrin.gif biggrin.gif . Един колега от Хонда форума предположи, че може да е от скоростите защото са с лостчета.
Nihon No Kuruma

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2009 11:09

Няколко варианта:
1. Виж си центровката и луфтовете на привода към скоростната кутия.
Дори и малко усукване на скоростната кутия може да пречи на правилното включване (премествал съм с едно зъбче оста на привода на Астричка и всичко си заспа, а преди това дори плюеше понякога скорости).
2. Друго, което се сещам е да се опитваш при рязкото спиране да превключваш прекалено бързо, а синхронизаторите да са ти поизносени...
3. докато натискаш плътно спирачката да не натискаш плътно съединителя
4. Оборотите на двигателя да спадат повече от обикновено (при рязко натискане на спирачката се получава глъхнене на двигателя заради рязко постъпилия въздух от вакуум-усилвателя). При по-ниски обороти на синхронизаторите им трябва повече време и сработват по-трудно..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 16 Юни 2009 11:25

Ами не е от синхронизатора защото я пробвах. На висока скорост и на високи обороти няма проблем да я включа, даже влиза по-лесно от другите скорости. Дори и да се движа бавно на 1000 оборота, като я натисна разко и забие предницата тогава хърка. Ще пробвам с центровката както казваш, но ще се ходи в сервиз защото нямам идея как да ги проверя. Благодаря колега за съвета, значи трябва да проверя тампоните, лостчетата на скоростите и кутията.
Nihon No Kuruma

bambo
Мнения: 182
Регистриран на: 09 Авг 2005 18:51
Местоположение: Пазарджик
Обратна връзка:

Мнение от bambo » 16 Юни 2009 11:35

Хм, тая селика не е ли със жила от лоста до кутията ?

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 16 Юни 2009 11:53

bambo написа:Хм, тая селика не е ли със жила от лоста до кутията ?
Не лостчета са.
Nihon No Kuruma

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 16 Юни 2009 16:50

probvai da izravnish oborotite predi da vkluchish da vidim dali shte stane. ako vliza znachi moje neshto sinhronizatori ama malko veroiatno
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Wolfcho
Мнения: 363
Регистриран на: 06 Ное 2007 20:27
Местоположение: Varna&Sliven

Мнение от Wolfcho » 16 Юни 2009 16:53

Mne ne e tova, i da se dvija s 10 km. kato natisna spira4kata rqzko pak ne iska mai e neshto ottejesta.
Nihon No Kuruma

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 16 Юни 2009 17:24

Лостчетата се настройват горе-долу лесно....
Не знам точно как са лостовете на твоята кола но бих предприел следното:
Обикновено лостовете имат 'стяги', които ги фиксират в едно положение към лостовете на скоростната кутия.
Бележиш с марка(маркер, чук и т.н.) в какво точно положение са (за да можеш при нужда да ги върнеш в същото положение.
Включваш на 2-ра скорост.
Разхлабваш леко лостчетата (или едно по едно, ако си с 2 лостчета).
Хващаш дръжката на скоростния лост и се опитваш да я избуташ към по-нормално място - например малко отдалечено от крайния упор. (ако си разхлабил 'стягите', ще усетиш, кога те приплъзват и се променя положението).
След това притягаш стягите и пробваш включването на всички скорости.
Ако някоя не включва лесно - повтаряш процедурата.
Ако всичко е ОК - затягаш ги окончателно.
По принцип мисля, че в техническата документация има точна инструкция с посочени заводски маркери/ориентири, които да следваш, но по моя начин съм си настройвал лоста и проблема бе решен идеално......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта