Отопление на Корола Е11

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Отопление на Корола Е11

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 21:12

Привет на всички,
проблемът ми е следния: когато загрее колата при напълно спряно отопление въздухът, който излиза от вентилационните отвори е леко затоплен, вентилатора е изключен, врътката за регулиране на температурата е в неутрално (средно) положение, а лоста за регулиране на въздуха в купето е във "външно" положение, т.е. да вкарва въздух от вън ( крайно дясно). Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

Поздрави

С уважение

КК

Аватар
polsun
Мнения: 242
Регистриран на: 06 Фев 2009 07:45
Местоположение: Габрово/В. Търново
Обратна връзка:

Мнение от polsun » 05 Май 2009 21:34

Ако това е ставало по време на движение на автомобила и преди това си бил пуснал макс. топло без вентилатор и след това си го дал на средно полужение е нормално парвите 3-4 мин да е затоплено докато обарне ваздуха при мен беше друго клапата за студен въздух ми беше залепнала и се беше извадил пластмасовият водач който е сварзан със жилото демек с вратката от таблото за топло и студено т.е. вкарваше ми постоянно топал или горещ въздух. Единственото което командвах беше притока на топал но не и на студен въздух
Toyota Celica '01 1.8 VVT-I
Изображение http://venci.bg http://lexus-bg.eu

Изображение

Аватар
ing
Мнения: 85
Регистриран на: 23 Мар 2006 14:02
Местоположение: Plovdiv

Мнение от ing » 05 Май 2009 21:40

Средното положение на врътката за температурата не е неутрално. От крайно ляво до крайно дясно плавно преминава от студено към топло.
Японеца не спи, той мисли !!!
Toyota manuals
Полезни съвети за Corolla E11

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 21:44

Значи това става без преди това да съм бил в режим на отопление. Като загрее двигателя и започва да вкарва в купето леко затопелен въздух. Голямо разгабяне ли пада на корите докато се достигне до тези клапи дето регулират въздуха. Предполагам, че и при мен клапата за топлия въздух не се затваря добре и от там влиза по малко. При теб на Селика ли се бепе случил този проблем?

Аватар
polsun
Мнения: 242
Регистриран на: 06 Фев 2009 07:45
Местоположение: Габрово/В. Търново
Обратна връзка:

Мнение от polsun » 05 Май 2009 21:47

Нямам спомен как е на королата но предполагам че е горе долу единтично при мен се виждат като легнеш до педалите, падат се точно зад CD-то и при евентуален проблем с тях лесно може да се управи
Toyota Celica '01 1.8 VVT-I
Изображение http://venci.bg http://lexus-bg.eu

Изображение

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 21:50

Така ли? Мали май се изложих blush.gif .
Значи врътката трябва да е в крайно дясно положение. Аз си мислех, че "синята" зона има отношение само към климатика.
Благодаря утре ще тествам.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 05 Май 2009 21:54

Колеги, вие сериозно ли ??!? Първо - като напомпя педала на спирачката втърдява - ПРОБЛЕМ. Сега, духа леко топъл въздух - проблем.... Винаги духа по-топъл въздух, спрямо външния. Духа като или по-студен от външния, като пуснеш компресора да врътка.... Колкото и да е малко, топлия кръг затопля топлообменника - точно колкото да не е същия въздух като през прозореца.... Може да имаш проблем в клапата, но доста ме съмнява - мойта Корола е нова и на напълно затворена клап пак при движение влиза въздух през духалките. Това не е фатално и е нормално. По тая логика - трябва да оправиш и уплътненията на вратите, щото малко, но духа и от тях..... Верно е скучно да караш Тойота, ама чак пък толкова да се втелявате .... laugh.gif

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 21:59

Не става въпрос за втеляване, обаче когато навън стане 40 градуса и ако е така не знам климатика как ще смогва, макар че тогава притока на въздух от вън се затваря, т.е. върти само в купето.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Май 2009 22:01

Колега, абе и аз доста се замислих дали поста е за майтап или извинявай ама от пълна неграмотност....
Най-малкото преди да пуснеш поста би могъл да прелистиш книжката на колата.
Като гледам би ти отговорила на много въпроси :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 22:04

Сигурно е така само че ако я имаш. А аз дори на италиянски я нямам, макар че колата е внесена от там преди 2 месеца.

Още веднъж се извинявам ако съм досадил с темата.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 05 Май 2009 22:04

И това не е вярно... Тогава климатика си върти през топлообменника на климатика, който ако го надуеш повечко с фреон дори ще заледи.... Надали не са го измислили японците както трябва, не мислиш ли.... Още повече, че имам Корола като твоята и климатика е тестван многократно на такива жеги, че и по-яки - няма грижи. Но климатика може спокойно да си работи на пресен въздух... като тези у вас .... Пуска се вътрешна циркулация, за да охлади по-бързо купето и да постигне работни параметри по-лесно, защото през топлообменника минава вече охладен въздух и работата му става по-лесна и бърза следователно.... Но след това е препоръчително да го обърнеш на пресен въздух, заради миризми, които може да се натрупат и заради голямата температурна амплитуда, която сам можеш да си направиш и после да те боли главата laugh.gif Нещо друго ?! Пропуски :thumbsup: :whistle:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Май 2009 22:12

Колега, логиката при отоплението на автомобила е следната:
Ако ти е топло, въртиш врътката към синята зона.
Като се изчепят възможностите (стигнеш докрай на синята зона) - пускаш климатика.
Предполагам, че колегите могат да ти помогнат с книжка на БГ. Иначе на английски мисля, че се намира лесно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 22:24

Ако може линк ще бъда благодарен. И на английски също е добре.

krasikalchev
Мнения: 108
Регистриран на: 22 Яну 2007 22:58
Местоположение: Русе

Мнение от krasikalchev » 05 Май 2009 22:32

Намерих на български. Лека вечер. Още веднъж извинете.

Утре вместо да разглобявам ще почета :whistle:

Аватар
ing
Мнения: 85
Регистриран на: 23 Мар 2006 14:02
Местоположение: Plovdiv

Мнение от ing » 05 Май 2009 22:37

Тук има ръководства
http://store4.data.bg/corollamanuals/
Ако неможе да се тегли прати ми мейл на л.с.ще ти го изпратя.
Японеца не спи, той мисли !!!
Toyota manuals
Полезни съвети за Corolla E11

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 6 госта