Страница 57 от 57

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 17:33
от mapamop
biro написа: 23 Юни 2025 15:43 наличието на представителство на марката в България
"Кучетата" ( DongFeng и BAW) се оказа че имат "кучкарник" в Русе ppp.gif
Вероятно си ги "преслушал", но да ги има и "за другите":
https://www.facebook.com/ShowroomRuseDo ... cale=bg_BG

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 17:41
от slowtraveler
На тези 'дрънчащите' представителството им във Варна е дилъра на Опел... Честно казано в представителството на Нисан не съм ходил сигурно от 10 г, защото бе с размер на една стая (и май с една клетка за ТО :) ) ...

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 17:42
от BOz
biro написа: 23 Юни 2025 12:41 Аз сравнявам средното нивo на Sealion 7 и то има батерия 82.5kWh , 150kW DC. Цената му е 52 000 GBP в UK. Нямат представителство в БГ и за това гледам UK.
Тоя BYD с 93kWh батерия е на цена колкото нов нисан с една нова резервна батерия :D
Нисана си зарежда на 130kW DC до към 45-50%. Съвсем достатъчно да стигна до гаража.
Батерията я зареждам на 100% само ако ще пътувам над 350км. Настройката на зареждачката ми е от 23:00 до 1:30. Включвам само ако е под 25% или ако ми трябва на 100% за следващия ден я включвам на по-високи %.
Последно зареждане на 100% на 31. Май. От тогава съм минал 1400км с 6 зареждания:
до 78%, до 37% (DC в Търново, колкото да стигне до гаража. Споделях 150kW зареждачка с една тесла и съответно 75kW ), 58%, 82%, 79%, 76% (общо 273kWh)
Ето, само с избора ти на Нисана започваш - ще зареждам до 100%, само ако това, ако онова. Ако си вземеш BYD, няма да го мислиш, защото батерията позволява това. И няма да ти дреме през нощта да си го оставиш само на нощна тарифа да ти зареди до 100% и да не се притесняваш ако през деня трябва да дозаредиш, заради начина ти на "пазене" на колата и да не я пълниш на 100% (поне това изказа в защита на 22 кВт-овото ти зарядно).
И викаш сравняваш BYD с малката батерия, срещу Нисана ти с голямата. А бе страхотно сравнение. И по-добре да имаш BYD известно време и да умре в движение, вместо да умре още на първото ти каране:

Та линкове всякакви могат да се дават. :whistle:
biro написа: 23 Юни 2025 14:37 Колко да е доста по-малко? 1 педя (23см по-къс)
Като пример разликата между Х3 и Х5 от 2022-ра е 21 см. Една педя, както каза.
Разликата в междуосието, което е по-показателно за класа на автомобила, на БМВ-тата е 111 мм.
Между Нисана и BYD-то в сравнението - 155 мм. Ама да, една педя, колко му е. tooth.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 21:15
от slowtraveler
BYD планират догодина да пуснат първия седан с твърдотелни батерии и зареждане (ако има ток :) ) за 12 минути до 1500км (80%)...
https://thedriven.io/2025/06/22/byd-tes ... -ev-range/
Мдааа... Нисан какво планира за догодина :)
Да, малко по-сериозно - това ще е голям удар за Европа и поредната стъпка назад... Защото китайците набраха голяма инерция, и реализират бързо нововъведенията...

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 21:55
от mapamop
slowtraveler написа: 23 Юни 2025 21:15 Нисан какво планира за догодина
Да избегне фалита, след оттеглянето на Рено

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 23:43
от biro
slowtraveler написа: 22 Юни 2025 16:05 но не съм уверен, че решението на Нисан за такъв модел като твоя е правилно
Като си такъв капацитет по материята какъв ЕА щеше да ми препоръчаш за покупка в края на 2023г? Аз тествах много и нямаше кищо сравнимо с нисана. Едва 2024г към края се появиха модели на BMW с прилично голяма батерия за също така прилична цена. Всичко до момента на поръчката ми предлагано официално в БГ беше с по-малка батеря. А немските СУВ от не премиум клас бяха (и сега са) отвратителни от към качество на интериор и окачване. Просто тогава 90kWh батерия бе мираж за всички останали.
slowtraveler написа: 23 Юни 2025 21:15 Нисан какво планира за догодина
Новия лийф още тази година. Твърдотелните батерии ги слушам от 10 години. Тойота ги пускаха няколко пъти за тия 10г и още ги няма.
BYD с този малък буфер няма да са ОК с често зареждане до 100%.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 23 Юни 2025 23:47
от biro
BOz написа: 23 Юни 2025 17:42 Та линкове всякакви могат да се дават.
Тази е с умряла 12v батерия. Човека си е седял в студа на аксесоари и нормално така да стане.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 24 Юни 2025 06:02
от slowtraveler
biro написа: 23 Юни 2025 23:43 Като си такъв капацитет по материята какъв ЕА щеше да ми препоръчаш за покупка в края на 2023г
Май приемаш нещата лично - засегнат си на тема Нисан :)
И май така и не разбра, че задявката с Нисан е само защото се опитваш да се успокоиш, че си направил правилен избор с покупката си :)
Въобще не се опитвам да те убедя, че не си направил правилен избор...
Както многократно съм споменавал и тук - огромна грешка (която се използва и за политически въздействия) е да се изкарат нещата от контекста...
Например да се оценява правилността на даден избор извън контекста/условията в момента, в който е направен даденият избор ( с разполаганата тогава информация и възможности)...
Но като цяло - това, което досега се опитвам да кажа с горните мнения е, че китайците набраха голяма инерция и СЪВСЕМ СКОРО ще станат основният играч в тази игра (сега са май само в тройката или десятката :) ) ...
А Европа - ами европейските марки ще се свият както това става през последните години... И то доста по-сериозно отколкото при 'конфликта' с японските (и да не говорим американските) автомобили....

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 24 Юни 2025 08:13
от BOz
biro написа: 23 Юни 2025 23:47 Тази е с умряла 12v батерия. Човека си е седял в студа на аксесоари и нормално така да стане.
Успех. Само на Нисан може да се случи след като си карал Х на брой часове да умре в движение от слаб 12в акумулатор. tooth.gif
- Did this happen mid drive?
- Yes mid drive (and pretty scary if I might add).
biro написа: 23 Юни 2025 23:43 BYD с този малък буфер няма да са ОК с често зареждане до 100%.
Да, ако използваше батерия като на Нисана, нямаше да е хубаво. Не случайно се чудиш какви гимнастики да правиш, за да ти стигне тока. Ако си вземеш BYD, няма да го мислиш толкова. tooth.gif
slowtraveler написа: 24 Юни 2025 06:02 га са май само в тройката или десятката
Каква тройка? В момента са най-големите производители на електрически автомобили в света. BYD за 2024-та година са продали повече само електрически автомобили от колкото всички модели Нисани.
Както преди няколко години предсказах, като им видях новите модели преди 3-4 години, че само за едно десетилетие ще ни затрупат. Ами това се вижда в момента как се случва. И единствената пречка са предразсъдъците, за което просто трябва време. И изграждане на необходимата инфраструктура и/или канали за следпродажбено обслужване. Което реално е единственото логично обяснение в момента да избереш Нисана пред BYD-то, което е основен аргумент. Който обаче не е технически аргумент, което дискутираме по принцип до сега.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 24 Юни 2025 09:36
от Monster
BOz написа: 23 Юни 2025 17:42 И викаш сравняваш BYD с малката батерия, срещу Нисана ти с голямата. А бе страхотно сравнение.
biro написа: 23 Юни 2025 12:41 Аз сравнявам средното нивo на Sealion 7 и то има батерия 82.5kWh , 150kW DC. Цената му е 52 000 GBP в UK. Нямат представителство в БГ и за това гледам UK.
Тоя BYD с 93kWh батерия е на цена колкото нов нисан с една нова резервна батерия
Без да съм проверявал ценови листи и спецификации, доколкото аз разбирам сравнението на biro е на база сходна цена или иначе казано какво предлага едната марка за една цена и другата за същата цена. Това е начинът по който и аз сравнявам колите, когато ще купувам нова - слагам някакъв минимален набор от желани параметри и екстри и оттук насетне почвам да сравнявам на база кой каква цена предлага, имайки едно наум и за очакваното качество, като за марка с по-добра репутация откъм качество (например Тойота) обикновено съм склонен да дам и малко повече пари, дори да е леко по-назад откъм предлагани "екстри". Относно китайските модели автомобили в Европа - досега колкото пъти съм ги сравнявал, толкова пъти цените им са ми се стрували доста високи. Това, че са наблъскали една камара "shiny" екстри (типично за всякакъв тип китайски продукти), не ме убеждава, че цената си заслужава повече спрямо по-евтините европейски модели, а дори лично у мен поражда притеснението за повече неща, които могат да излизат извън строя в произволни отрязъци от времето на ползване на колата. Опитът ми с други китайски продукти, които също превъзхождат откъм спецификации, е че нещата работят избирателно - един ден работят, друг ден ненадейно излизат извън строя и ако имаш късмет след още някакво време се "оправят" от само себе си, проработвайки пак. Конкретно за цените на автомобилите им - не знам дали се дължи на някакви най-общо казано "мита" налагани от ЕС, но ако не успеят да докарат по-ниски цени от европейските марки, лично аз никога не бих си и помислил да дам толкова много пари, рискувайки с качеството/надежността на продукта. Това с представителството също е доста важен фактор, но предполагам е по-лесно решим. За момента и аз не бих си взел дори Тесла основно заради липсата на официално представителство у нас, пък камо ли някоя съмнителна (за мен) китайска марка, която може да изисква доста по-чести ремонти.

Относно скоростите на зареждане - докато не се докаже практически, че тези високи скорости на зареждане не са пагубни за живота на батерията, а за момента по-скоро е доказано практически точно обратното, аз бих използвал DC зарядни само в крайни случаи, когато наистина бързам. В общия случай една 22 kw AC станция би ми свършила достатъчно бърза работа, за да си дозаредя колата и да стигна до крайната дестинация, тъй като рядко пътувам повече от 500 км на ден и ще ми е нужно съвсем малко ток за дозареждане. А често пъти публичните AC зарядни предлагат ток на доста по-евтина от цена, сравнено с бързите DC зарядни, което е логично, тъй като си плащаш за "по-бърза услуга", а и в някакъв смисъл трябва да има някакъв вид "наказателна такса", за това че едно единствено превозно средство натоварва значително електропреносната мрежа в кратък отрязък от време. В този ред на мисли, на фона на пътуванията, които предприемам, при които рядко изминавам хиляди километри на ден, всяка DC зарядна скорост над 100 kw ми се струва предостатъчно бърза да покрие нуждите ми. Разбира се над 200 kw звучи двойно по-добре, но не и докато имам притесненията, че убивам батерията си всеки път, когато реша, че бързам и предпочета бързото DC пред бавното AC зареждане.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 24 Юни 2025 11:32
от slowtraveler
Monster написа: 24 Юни 2025 09:36 Без да съм проверявал ценови листи и спецификации, доколкото аз разбирам сравнението на biro е на база сходна цена или иначе казано какво предлага едната марка за една цена и другата за същата цена.
И аз така правя, но примерът на biro изглежда леко изкривен заради известен дисбаланс в цените в UK (ниският китайски модел почти на цената на високия, а цената на високия - по-ниска от тази на алтернативата в Нисан)... Като обявените за Германия изглеждат доста по-логични и там китаеца си е по-евтин във всяко отношение и оборудване... Но относно параметрите - както споделих според мен просто сравняваме различни автомобили, защото параметрите на китаеца са много по-добри (айде - с единствено изключение АС заряда :) ) ...
Аз също съм си напатил с 'китайски стоки', и точно затова ме учуди много добре изработеният интериор и екстериор на китаеца... Нямаше ги 'пластмасите' като на първите Кия и т.н... Напротив - внушително изглеждащо с добри материали...
Затова и смятам, че съвсем скоро мнението ни ще се промени (и разбира се - цените на китайците ще достигнат, а може и да надскочат 'европейките'...

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 25 Юни 2025 00:27
от BOz


Само за сведение - китайците се стремят да бутат Поршета, не Нисани. tooth.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 25 Юни 2025 15:31
от Monster
Успокоих се - аз ще продължа да си карам бюджетните японски автомобили, пък богаташите ще се насочат към китайските. rolleyes.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 26 Юни 2025 14:13
от biro
slowtraveler написа: 24 Юни 2025 06:02 Май приемаш нещата лично - засегнат си на тема Нисан :)
Нищо подобно. Виждам, че по-добре от мен знаеш какъв автомобил ще ми свърши по-добра работа. Поне кажи какъв е като си започнал.
Марката никога не е била от значение за мен, дори тествах Пежо и Ситроен EV и ако ми беше харесал, щах да си купя. Бяха по-евтини и с по-малка батерия. Прецених, че ще взема колата с най-голяма батерия предлагана на българския пазар до момента на поръчката.
slowtraveler написа: 24 Юни 2025 06:02 И май така и не разбра, че задявката с Нисан е само защото се опитваш да се успокоиш, че си направил правилен избор с покупката си
И тук грешиш. Ще карам този доследващия нов.
slowtraveler написа: 24 Юни 2025 06:02 китайците набраха голяма инерция и СЪВСЕМ СКОРО ще станат основният играч в тази игра
Нищо против китайците. Не случайно тествах два техни представителя. Още са далеко обаче. Много ориз ще трябва да изядат.
BOz написа: 24 Юни 2025 08:13 Успех. Само на Нисан може да се случи след като си карал Х на брой часове да умре в движение от слаб 12в акумулатор. tooth.gif
Не ми се е случвало за 27х км при правилна употреба на колата - не стои по 1 час с включени подгреви по седалките на 1 натискане на старт бутона без спирачка. Но има и такива лауреати.
BOz написа: 24 Юни 2025 08:13 Не случайно се чудиш какви гимнастики да правиш
Никакви гимнастики просто карам и като се наложи зареждам. Имам 22kW в гаража, 2-3 часа заряд е достатъчен. Единствената гимнастика е на нощна тарифа в повечето време. Таймера го задавам в зареждачката, имам интернет в гаража.
BOz написа: 24 Юни 2025 08:13 И единствената пречка са предразсъдъците, за което просто трябва време. И изграждане на необходимата инфраструктура и/или канали за следпродажбено обслужване. Което реално е единственото логично обяснение в момента да избереш Нисана пред BYD-то, което е основен аргумент.
Тук съм съгласен. Много ориз ще папкат докато се докажат на евро пазара. А и цената им е висока отнесено към нисана. Ще се научат да правят и 22kW АС в даден момент. Преди 2 месеца се спука предния джам на нисана и 10 дни чаках доставка. Оригинален с подгрев. Ако бях с BYD колко време щях да ходя с колелото до офиса при подобна случка?

slowtraveler написа: 24 Юни 2025 11:32 обявените за Германия изглеждат доста по-логични и там китаеца си е по-евтин във всяко отношение и оборудване
Аз сравнявам цените в страната където купувам колата. А то няма BYD цена за сравнение в България. Само заради теб погледанх цените на китайките в Европа.

На нисана му смениха 2те дръжки на предните врати по гаранция. Не работеше заключването с докосване в дъжд. Такива боклуци правят в днешно време. На 8 годишната ми Toyota C-HR всичко работи като ново.
И как да си купи човек кола без подръжка при това на цена близка или по-висока от на утвърдени марки?

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 26 Юни 2025 23:40
от slowtraveler
biro написа: 26 Юни 2025 14:13 Нищо подобно. Виждам, че по-добре от мен знаеш какъв автомобил ще ми свърши по-добра работа. Поне кажи какъв е като си започнал.
Това пък откъде го измисли?!!! Взел си решение, с автомобил, който те е устройвал в даден момент.. След ден/месец/година съвсем логично е възможно сам да прецениш, че такова решение вече не те устройва и да смениш концепцията... И в това няма нищо лошо... И точно затова никога не правя 'съдебен спор' за дадено решение - човекът си го е решил според собствените си нужди и възможности към дадения момент и толкова... Същият човек при поява на нов модел или нови нужди/възможности вероятно би направил друг избор - всичко в света се изменя, и човек трябва да се адаптира към новите условия :thumbsup:
А за китайците и ориза - ами добрите им модели наистина изглеждат класа над конкретната марка... Разбира се - субективно мое мнение...
За срока на доставка - да, ще се подобряват нещата - в момента имат стратегически складове в Нидерландия, Швеция и UK... Като си спомня как чакахме над 3 месеца за една ламаринка на 'европейска марка' в гаранция (през което време колата стоя в официалният сервиз), все ми се струва, че китайците няма да се справят много по-бавно :)