BOz написа: ↑23 Юни 2025 17:42
И викаш сравняваш BYD с малката батерия, срещу Нисана ти с голямата. А бе страхотно сравнение.
biro написа: ↑23 Юни 2025 12:41
Аз сравнявам средното нивo на Sealion 7 и то има батерия 82.5kWh , 150kW DC. Цената му е 52 000 GBP в UK. Нямат представителство в БГ и за това гледам UK.
Тоя BYD с 93kWh батерия е на цена колкото нов нисан с една нова резервна батерия
Без да съм проверявал ценови листи и спецификации, доколкото аз разбирам сравнението на
biro е на база сходна цена или иначе казано какво предлага едната марка за една цена и другата за същата цена. Това е начинът по който и аз сравнявам колите, когато ще купувам нова - слагам някакъв минимален набор от желани параметри и екстри и оттук насетне почвам да сравнявам на база кой каква цена предлага, имайки едно наум и за очакваното качество, като за марка с по-добра репутация откъм качество (например Тойота) обикновено съм склонен да дам и малко повече пари, дори да е леко по-назад откъм предлагани "екстри". Относно китайските модели автомобили в Европа - досега колкото пъти съм ги сравнявал, толкова пъти цените им са ми се стрували доста високи. Това, че са наблъскали една камара "shiny" екстри (типично за всякакъв тип китайски продукти), не ме убеждава, че цената си заслужава повече спрямо по-евтините европейски модели, а дори лично у мен поражда притеснението за повече неща, които могат да излизат извън строя в произволни отрязъци от времето на ползване на колата. Опитът ми с други китайски продукти, които също превъзхождат откъм спецификации, е че нещата работят избирателно - един ден работят, друг ден ненадейно излизат извън строя и ако имаш късмет след още някакво време се "оправят" от само себе си, проработвайки пак. Конкретно за цените на автомобилите им - не знам дали се дължи на някакви най-общо казано "мита" налагани от ЕС, но ако не успеят да докарат по-ниски цени от европейските марки, лично аз никога не бих си и помислил да дам толкова много пари, рискувайки с качеството/надежността на продукта. Това с представителството също е доста важен фактор, но предполагам е по-лесно решим. За момента и аз не бих си взел дори Тесла основно заради липсата на официално представителство у нас, пък камо ли някоя съмнителна (за мен) китайска марка, която може да изисква доста по-чести ремонти.
Относно скоростите на зареждане - докато не се докаже практически, че тези високи скорости на зареждане не са пагубни за живота на батерията, а за момента по-скоро е доказано практически точно обратното, аз бих използвал DC зарядни само в крайни случаи, когато наистина бързам. В общия случай една 22 kw AC станция би ми свършила достатъчно бърза работа, за да си дозаредя колата и да стигна до крайната дестинация, тъй като рядко пътувам повече от 500 км на ден и ще ми е нужно съвсем малко ток за дозареждане. А често пъти публичните AC зарядни предлагат ток на доста по-евтина от цена, сравнено с бързите DC зарядни, което е логично, тъй като си плащаш за "по-бърза услуга", а и в някакъв смисъл трябва да има някакъв вид "наказателна такса", за това че едно единствено превозно средство натоварва значително електропреносната мрежа в кратък отрязък от време. В този ред на мисли, на фона на пътуванията, които предприемам, при които рядко изминавам хиляди километри на ден, всяка DC зарядна скорост над 100 kw ми се струва предостатъчно бърза да покрие нуждите ми. Разбира се над 200 kw звучи двойно по-добре, но не и докато имам притесненията, че убивам батерията си всеки път, когато реша, че бързам и предпочета бързото DC пред бавното AC зареждане.