Страница 6 от 7
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 18:39
от Ивайло Димов
Акцентирах ,че при старото поколение със стария фреон е невъзможно .При новите компресора е зацепен постоянно и цялата схема се случва от една муфа в него и един клапан .Продължавам да твърдя ,че тая глупост е безмислена зимата ,върши работа есен и пролет когато отвън навлиза топъл и влажен въздух .Зимата тая влага се изчиства само с вентилатора ,а принципно при изправни клапи и сменен салонен филтър изпотяването е минимално и се издухва за 1-2 минути.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 18:58
от Hursa
За съжаление съвсем не е малко - в купето, предния ден евентуално сме пътували, евентуално двама човека. Диша ли сме, отделяли сме значително количество влага. Евентуално е било мокро или заснежено - дрехите и обувките са мокри, вкарваме значително количество вода в купето. Включили сме отоплението, в купето е 20, та дори 25 градуса, този въздух поема значително количество влага. Вечерта се прибираме, до голяма степен тази влага си остава в купето - изстива и се отлага, не само по стъклата.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 19:30
от Ивайло Димов
Като се прибереш пробвай да оставиш 4 врати отворени за 1 минута да се изравни температурата в купето с тази на въздуха навън.
Служебните кенефи такива драми няма ,случва се да стоят по 2-3 часа на студа ,а преди тва вътре е било баня .Като спра ,оставям вратата отворена 2-3 минути да се охлади .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 19:37
от memorex
Ивайло Димов написа: ↑03 Яну 2025 18:39
Акцентирах ,че при старото поколение със стария фреон е невъзможно .При новите компресора е зацепен постоянно и цялата схема се случва от една муфа в него и един клапан .Продължавам да твърдя ,че тая глупост е безмислена зимата ,върши работа есен и пролет когато отвън навлиза топъл и влажен въздух .Зимата тая влага се изчиства само с вентилатора ,а принципно при изправни клапи и сменен салонен филтър изпотяването е минимално и се издухва за 1-2 минути.
Не е само безмислена ами има и температурна защита за развърта е на а/с компресора.За различните производители е различна /-5 до +5 'С/ За Тойотата е мисля 0'С .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 20:58
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Hursa написа: ↑03 Яну 2025 18:35
Но е важна температурата в купето.
За повечето съвременни автомобили, които съм ползвал последните години не е важно - на АУТО обикновено винаги включват компресора след стартиране на автомобила точно с цел изсушаване... Вече в последствие почват да го включват или много рядко, или въобще не го включват...
Щом не мърда клапата вариантите не са чак толкова много... Единият - е разхвърляне и ремонт на целият разпределител, а вторият - ръчното завъртане на клапата 'на отворено' към външен въздух... Не знам каква е логиката точно на този климатроник, но преди интервенцията бих се разходил из различните режими - да не би при някой режим все пак клапата да отваря... Съветът ми е заради личният опит, че при някои режими (особено скоро след стартиране) климатроникът на автомобила ми решаваше, че сам трябва задължително да мине на вътрешна рециркулация с цел по-бързо достигане на желаната температура (при големи температурни разлики между зададена и текуща температура)
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:03
от pivaylov
@slowtraveler устройва ме варианта, в който клапата ще е само отворена и няма да затваря. Въпросът е как да я отворя с максимално малко разглобяване. Иначе относно режимите на духане - моторчето от снимка 1 при всяка смяна на посоката на духане се движи, но при рециркулацията не се случва нищо.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:04
от Ивайло Димов

При някои производители става с адаптация чрез софтуер или през менюто на панела за управление ,.Налага се при ремонт ,при откачане на акумулатор .Има и сервизно меню където от панела може са се види за грешка в системата .Но най-сигурно си е софтуерна диагностика .Ако клапата е блокирала и върти въздуха само в купето тоя конденз нема отърване от него .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:06
от Ивайло Димов

Не може да я отвориш освен ако не я изкъртиш ,като спреш парното тая клапа се затваря автоматично .На старите коли с жила можеше .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:07
от mapamop
slowtraveler написа: ↑03 Яну 2025 20:58
че при някои режими (особено скоро след стартиране) климатроникът на автомобила ми решаваше, че сам трябва задължително да мине на вътрешна рециркулация с цел по-бързо достигане на желаната температура (при големи температурни разлики между зададена и текуща температура)
Ако е същия или подобен конструктивно като на Авенсис Т25 не прави такива неща. Не е толкова умен. Пробвано е визуално на Авенсиса ми. Просто не духа докато не претопли антифриза, за да тръгне хладка температура, но съм 90% сигурен че не си затваря клапата за рециркулацията. Въпроса е защо не работи клапата - кой е пипал под таблото и е разкачил/строшил рамената на механизма на тая клапа. Лекува се лесно, но на свалена горна част на таблото. Няма да кажа откъде знам...
Ивайло Димов написа: ↑03 Яну 2025 21:06
като спреш парното тая клапа се затваря автоматично
Грешен отговор....
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:09
от slowtraveler
mapamop написа: ↑03 Яну 2025 21:07
Просто не духа докато не претопли антифриза
Да, и при мен не тръгваше да духа сериозно (работи на най-най ниска степен - почти изключен вентилатор), но компресора тръгва..
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:15
от Ивайло Димов
Тя ако на автоматичен режим затваря клапата на дисплея тря излезе символчето ,че връти вътрешният въздух .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:23
от Hursa
► Виж съдържание
slowtraveler написа: ↑03 Яну 2025 20:58
За повечето съвременни автомобили, които съм ползвал последните години не е важно - на АУТО обикновено винаги включват компресора след стартиране на автомобила точно с цел изсушаване...
Но ако е сухо, защо да се включва, какво да суши. Все пак поне в тези автомобили, които аз съм ползвал е нямало измерване на влажността. Може би има такива в които системата за климатизация измерва влажността, да е автоматизирано изсушаването - иначе е излишно, според мен. Още повече, че е нежелателно да се изключи скоро след старта, а потребителя евентуално ще го изключи, ако е излишен - защо да харчи излишно.
pivaylov написа: ↑03 Яну 2025 21:03
устройва ме варианта, в който клапата ще е само отворена и няма да затваря
Дали ще ви устройва, след като стъклата изсъхнат. Да не би да има проблем с бутона за рециркулация.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:26
от memorex
На рециркулация не е напълно затворена клапата.Явно някой зъб е прескочил от външна намеса при смяна филтър купе.
Може да се пробва по същия рискован начин да се върне на положение.Задава се рециркулация отваря се маха се филтъра и се натиска с ръка клапата .
https://autoparts.toyota.com/products/p ... 8710602190
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 21:47
от mapamop
memorex написа: ↑03 Яну 2025 21:26
Може да се пробва по същия рискован начин да се върне на положение.Задава се рециркулация отваря се маха се филтъра и се натиска с ръка клапата .
Не е точно така. На рамото на клапата има канал за палеца който е на рамото на моторчето. Вкарва се в канала, но мястото е тясно, клапата е почти до преградата на мотора, и достъпа е през таблото отгоре.
На четвърта страница в тази тема ги има на схемата къде са клапите:
https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?t ... 45#p385864
На тази снимка го има модула с вентилатора на парното:
https://www.toyotabg.eu/download/file.php?id=34791
Моторчето е в горния ляв ъгъл на модула с вентилатора на пода.
Снимка на разглобено въпросното моторче:
https://www.toyotabg.eu/download/file.php?id=34795
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 04 Яну 2025 12:16
от pivaylov
Сега пак пробвах с бутона за рециркулация и се вижда как съвсем леко се мърда клапата, но всякаш нещо я държи.