Страница 49 от 53

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 02:11
от Monster
Filbor написа: 11 Ное 2024 09:43 Казанлък - София от 95% на 2% през магистрала Тракия (от село Труд)
Присви ме сърцето като го прочетох това. ohmy.gif А аз си мислех, че онзи ден съм направил нещо безразсъдно като градско в София за първи път си позволих да стигна със Зоето на зарядната станция под 10% (9% или оставащи 22 км, при които се появи и индикацията за нисък заряд на таблото). Костенурката още не съм я виждал, надявам се да не ми се и налага. tongue.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 08:34
от slowtraveler
Точно затова говорихме онзи ден с жената... Бях настъпал доста колата, та показваше висок разходд, а при Кашкая пищялката за малко гориво прави някакви допълни сметки, а не е само по ниво на гориво..
Затова ако разходът ти е бил по-висок, ще ти 'светне' по-рано предупреждението за резерва...
Та след 500км резервоарът е вече към края и има 12-15 листра. Имаше народ на попътната бензиностанция, та казвам на жената, че ще заредя след ден, когато слизам към града, а тя да си ходи на работа (планиран пробег около 25-км)...
Особено в града ми се е случвало да карам и при показания на компютъра 0 (виждам, че стрелката на бензиномера все още се мърда насам натам с части от милиметъра - значи има още какво да се плацика)... И не съм се притеснявал..
Е да, ама жената заредила през деня, защото светнала лампата (при остатъчен пробег сигурно 120-130км), и станало страшно :)
Всеки си живее с бръмбарите в главата :) Поне тези са безопасни - лошо няма tooth.gif
Вероятно това е признак кой доколко премерен риск може да поеме :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 09:30
от Filbor
Monster написа: 13 Ное 2024 02:11 Присви ме сърцето като го прочетох това
В началото като взех колата и като падне под 50% и започваше и на мен да ми се свива сърцето: Имах навик от ДВГ-то да си пълня до горе като падне под 50%.
После:
Filbor написа: Зареждане на изхода от Пловдив на Карловско шосе
Filbor написа: Тръгвам със 77% батерия
Filbor написа: Брей така се зарадвах, като видях светлините на Столицата. Като влизах бях на 20%, до центъра 15% и до нас 12%.
И така постепенно се натрупва опит.
Предния път от Казанлък до София тръгнах с 93% пак по същия път: беше полунощ и около 0 градуса температура. Като се качих на магистралата беше 65%.
(Ако е лятото дори и 39 градуса няма проблем ще стигна до София на 15%-20% и ако се подлъжеш, че е същото - лошо). Но падне ли температурата под 15 градуса не е същото. Излиза, че високата температура е много по-добре. А борд компютъра ти дава данни на базата на миналото, а не на бъдещето въпреки, че си настроил навгиацията от къде ще минаваш.
И лека полека гледаш как разстоянието колко можеш да минеш се изравнява с разстоянието до крайно местоположение ... и да ти се свива сърцето tooth.gif (Тогава разбираш защо хора от електрички се връщат към ДВГ) И така предния път се наложи да се отбия да заредя до Ихтиман.
Този път като се качих на магистралата първо минах да видя и да дозаредя малко. Но имаше две коли зареждащи + една чакаща (неделя привечер) и само минах покрай тях и отпраших. После покрай зареждачката до Ихтиман - изпреварвах нещо и изпуснах отбивката tooth.gif . Казах си ще заредя в началото на София. След това имаше задръстване заради катастрофи и ме спасиха да не зареждам. Така стигнах до Цариградско на 7%. Оттам вече знаех, че до нас при такава температура (между 0 - 10 градуса) ще ми трябват още 5%. И така и стана smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 10:25
от ufer
Преди много години имаше една поредица - "Търсачи на силни усещания"... :thumbsup:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 12:03
от max-2
Въже, камион да тегли електричката на директна, за да може да се зарежда докато я влачат. Както става при спускане. stretcher.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 13 Ное 2024 12:15
от BOz
Затова вярвам в плъг-ин хибридите с разширен пробег. Вече започнаха да се появяват такива, а като гледам силно обмислят да преминават границата от по 300 км. на ток. Което си е доста добре.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 27 Ное 2024 12:37
от Hursa

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 27 Ное 2024 13:40
от WoLF
Как да не е важно теглото. Всеки тон в собствено тегло е тон по-малко в полезен товар ermm.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 27 Ное 2024 17:09
от Filbor
Контра:
https://carmarket.bg/elektromobili/po-i ... t-dvg-9886
След време:
Реконтра ... Валат ... tooth.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 29 Ное 2024 18:11
от Hursa
Играещите карти бързо научават, че с контрите трябва да се внимава. smile.gif
"Батериите са значително по-издръжливи отколкото официалните данни на производителите" - да не вярваме на производителите, които са разработвали батериите си, произвеждат ги, изпитват ги, които най-добре познават производството си, които са най-заинтересовани да не дават занижени показатели, а да вярваме на медия, като InsideEVs - зациклена на ел автомобилите, заинтересована за свиващата си популярност и на която се плаща за да повлияе на тенденциите към свиване пазара на ел автомобили. За поевтиняването на батериите четем от десетилетия, но до скоро цените им нарастваха. Дали сега цените им не падат, поради доскорошния им растеж - тъй като все повече и по-често четем - за сривове в продажбите на ел автомобили, за преразглеждане плановете на производителите по отношение на ел автомобилите, за преразглеждане политиките по отношение на ел автомобилите.
WoLF написа: 27 Ное 2024 13:40 Как да не е важно теглото. Всеки тон в собствено тегло е тон по-малко в полезен товар
За кой е по-важен "всеки тон собствено тегло". За тира, където собственото тегло на влекача с платформата е около 15 тона, с товароносимост около 30 тона и допустима маса около 45 тона. Или за "лек автомобил", като плъгин приус 5, например - който при собствено тегло близо тон и шестстотин кила, има смешната товароносимост от 275 кг (по малко от 4 човека, а се води 5 местен), с допустима маса от 1845 кг. Или може би за bZ4X - който при собствено тегло от над 2 тона, има дори още по-малка товароносимост, с допустима маса от 2275 кг. За кои автомобили е по-нежелан всеки процент увеличено собствено тегло. smile.gif Дали бихте предпочели да ползвате за транспорт - вместо един "тир", 4 много по-леки товарни автомобила, които при собствено тегло около 7 тона, носят товари до около 7 тона. smile.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 29 Ное 2024 18:14
от WoLF
Едните се ползват за транспорт на товари с комерсиална цел, другите се ползват за лично удобство и всяка полезна допустимост е от значение. Накратко и за двата случая е много важно колко тежи батерията... :thumbsup:

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 29 Ное 2024 18:35
от Hursa
Безспорно е важно и за товарния автомобил. Но ако тези няколко тона в батерии smile.gif допълнително тегло биха му спестили разходи - ще се примири и с абсурдно високата цена на такъв влекач. Но се оказва, че експлоатацията на такъв - ще му струва значително по-скъпо. В това е проблема според мен. smile.gif А че за "леките автомобили" собственото теглото е много важно - го доказват примерите с плъгин приуса и bZ4X, не може на такива слаби платформи да натресеш такова тегло и после ползвателя да се тегли на кантара всеки път преди да се качи, за да не прекърши тези творения.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 01 Дек 2024 08:40
от Filbor
Hursa написа: 29 Ное 2024 18:11 вместо един "тир"
има следното:
https://pimktransport.bg/%d0%b2%d0%bb%d ... %83%d1%80/
Като навлязат в пътническите превози и ако с влака се стига по-бързо Бургас - София ще използвам тях вместо колата.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 01 Дек 2024 09:02
от WoLF
Ползват същата мрежа, така че очакванията са ми консервативни на този етап. Предполагам, поне качеството на услугата ще е по-високо...

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 01 Дек 2024 10:33
от gena_bs
Ако не греша, последно казаха, че реконструкциите целят максимални скорости на композициите от 110км/ч.
Което ако не беше трагично, щеше да е смешно!