
1. MB - дизел или турбодизел - мисля че до 98 са последните, (изключвайки CDTI новите разработки - някъде там тръгнаха и съответно - всеки купил си - сега реве и събира пари за смяна на дюзи), са може би най-добрите дизели от това време - буквално - железни...и ремъка им даже - железен

2. Isuzu, Toyota, BMW - втори по красота, здрави икономични, безпроблемни, (с изкл на някой пресилени модификации на БМВ - ама там май проблемите идват от задкормилното устройство по-често).
3. VW и Пежо - до 98-99г. помпа-дюзата на немците и HDI на французите са доста конкурентни едни на други, макар че аз съм привързан към по-старата генерация френски дизели - 1.9 - атмосферен и турбо, карал съм 6 години 1.9 ДТ на Пежо 405 - без забележки, нисък разход, палене до -23 - без ядове, и доста добър вРъвеж...не правя напук на колегата, който беше писал че има кашон с разпределителни валове от такива двигатели,....но - за 6 години следене на дизеловия раздел на форума на Пежо, в който членуват сигурно поне 5-6000 собственици на такива - не съм чул за проблеми с разпределителните валове.
Всичко останало след третото място - би било силно казано да се нарече "хубав" дизел...в смисъл - аз не бих си взел "котка в чувал" - разчитайки на късмет - че точно тоя двигател ще се окаже безпроблемен - щото проблемите с калпави дизели в общия случай са трудноотстраними и скъпоструващи.