Дизелова Хонда?

desotodorov

Мнение от desotodorov » 20 Май 2009 11:41

Хе хе .. интересна тема, така и не стана ясно - дали колегата е станал горд собственик на Хонда с Ровърско сърце, или не...преди да се натъкна на Карината - и аз доста се бях увлекъл точно по тая модификация с дизелов двигател - чувал съм как работи - невероятно тих дизел е - но с това се изчерпват знанията ми за него...лично аз - не бих предпочел дизел от Ровър или която и да е "неутвърдена" в прозиводството на нафтови печки фирма...ако трябва да класифицирам - двигателите от онова време - до 98 някъде - би се получило следното (всичко е с уговорката че колата все пак е експлоатирана нормално в рамките на поне 300 хилядния си пробег cool.gif )

1. MB - дизел или турбодизел - мисля че до 98 са последните, (изключвайки CDTI новите разработки - някъде там тръгнаха и съответно - всеки купил си - сега реве и събира пари за смяна на дюзи), са може би най-добрите дизели от това време - буквално - железни...и ремъка им даже - железен wink.gif

2. Isuzu, Toyota, BMW - втори по красота, здрави икономични, безпроблемни, (с изкл на някой пресилени модификации на БМВ - ама там май проблемите идват от задкормилното устройство по-често).

3. VW и Пежо - до 98-99г. помпа-дюзата на немците и HDI на французите са доста конкурентни едни на други, макар че аз съм привързан към по-старата генерация френски дизели - 1.9 - атмосферен и турбо, карал съм 6 години 1.9 ДТ на Пежо 405 - без забележки, нисък разход, палене до -23 - без ядове, и доста добър вРъвеж...не правя напук на колегата, който беше писал че има кашон с разпределителни валове от такива двигатели,....но - за 6 години следене на дизеловия раздел на форума на Пежо, в който членуват сигурно поне 5-6000 собственици на такива - не съм чул за проблеми с разпределителните валове.

Всичко останало след третото място - би било силно казано да се нарече "хубав" дизел...в смисъл - аз не бих си взел "котка в чувал" - разчитайки на късмет - че точно тоя двигател ще се окаже безпроблемен - щото проблемите с калпави дизели в общия случай са трудноотстраними и скъпоструващи.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 20 Май 2009 13:38

desotodorov написа:
1. MB - дизел или турбодизел - мисля че до 98 са последните, (изключвайки CDTI новите разработки - някъде там тръгнаха и съответно - всеки купил си - сега реве и събира пари за смяна на дюзи), са може би най-добрите дизели от това време - буквално - железни...и ремъка им даже - железен wink.gif

2. Isuzu, Toyota, BMW - втори по красота, здрави икономични, безпроблемни, (с изкл на някой пресилени модификации на БМВ - ама там май проблемите идват от задкормилното устройство по-често).
Колега, нещо ти куца информацията... biggrin.gif
Къде ги сложи Мерцедесите на първо място през ония години не знам, но ще ти кажа, че твоята Карина се оказа най скучният дизел по онова време, който при правилна поддръжка, милиона си го прави като отче наш... tongue.gif
А за БМВ няма да коментирам, защото Слоу ще се разсърди, но влез във форума им и напиши в търсачката " глава и помпа" и ще разбереш за какво иде реч....
А по темата на колегата, май тази Хонда ще се окаже наистина доста читав автомобил, нищо че мотора е на Ровър....
От както е пусната темата, вече трети клиент разпитвам с такава Хонда, и всичките са доволни...
Последният даже не може да я нахвали...Неговата по километраж е на 300к., но той я има от 6г. и е навъртял 150к. и не се знае дали това са и реалните километри...
Човека е супер-доволен, а и как да не е , като за това време е сменил само един ремък с ролки, масла и филтри, и 4 амортисьора...
Като амортисьорите ги сменихме преди 2 седмици, т.е. след 150 к. от които 100 к. тук в България...
И от разхода е много доволен, и всички екстри си му работят без проблем в т.ч. и климатика...
Та може би за това колегата не може да намери много отзиви във форума на Хонда за тази кола, защото хората си ги карат безпроблемно и не знаят за форума... smile.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 20 Май 2009 14:28

защото хората си ги карат безпроблемно и не знаят за форума...

Може и това да е причината smile.gif

desotodorov

Мнение от desotodorov » 20 Май 2009 14:33

wink.gif Това за дизеловата Карина само може да ме радва, макар че моята е бензинова, за Хондата също - единственото лошо че много трудно може да се намери нещо на сравнително малко (под 300к к) километри...ами...МБ - го сложих най-отпред най-вече заради легендарната 6 цилиндровата редова конструкция - "300 Д-то Баце" happy.gif, щото 90% от тях са милионни, а за БМВ - се уточних - че според мен двигателите са читави, но при нормална експлоатация....имам едни такива наблюдения, психологически разбор на собственици на БМВ - повечето каращи такива коли - нищо че са дизел, ги третират като високоборотни бензини, и съответно после - ама главата, ама помпата...

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 20 Май 2009 16:25

Triabva date radva i benzinovata Carina zahtoto i tehnite dvigateli sa mnogo iak

desotodorov

Мнение от desotodorov » 20 Май 2009 17:35

Радва ме - и още как - по-безшумен двигател от тоя май не съм "чувал" - два пъти ми се случва - давах я на хора да я покарат - оставях я да работи и двата пъти - хората тръгваха да палят - не се усеща работата на двигателя - нито "слухово", нито "вибрационно" :)
Пък и доста сериозно дърпа...както се изрази - единия човек - върви по-добре от Пасат седан с 1.8Т двигател, дето се води 150 к.с. ...пък тая е и комби и се води 125к.с. :whistle: а разхода го смъкнах - "магистрално" - Ботевград-София до около (приблизително е - все още не съм правил пълнене до горе и последващо отчитане) 7-7.5/100...карам до 130-140 и ползвам инерция където е възможно.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 20 Май 2009 19:46

desotodorov написа:МБ - го сложих най-отпред най-вече заради легендарната 6 цилиндровата редова конструкция - "300 Д-то Баце" happy.gif, щото 90% от тях са милионни,
Ами щом ще говорим за шестаци, сравни го този Даймлер, със Нисан Лаурел 2.8, и пак ще видиш че Японеца е по читав... tongue.gif
При тях 99% са милионници, а ако дойдеш до Пловдив, мога да ти покажа таман два такива....Единият е на 1.2 млн. , другият гони 1.3 млн. км. и е собственост на моргаджия(сиромах човек) laugh.gif
И на двата още гарнитурите не са сменяни.... worthy.gif
Де да можеха и сега да правят такива здрави коли, и аз щях сега да карам нова кола....
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

desotodorov

Мнение от desotodorov » 20 Май 2009 23:13

Е нема бате - tongue.gif сига сичку са праи трушливу smile.gif, и еднодневка, за наше голямо нещастие, аз затова се задомих с по-старичка машина - да може поне да се ремонтира...че новото, само пари фърчат по него та чак свят ми се вие...пък сега - за японските и немските печки от онова време - няма смисъл да спорим - по-скоро май като обобщение, може да се каже - легендатно здрави машини са....но - времената им са минали и едва ли някога ще се повторят тези "конструкторски грешки" - двигател да кара над милион км...че кой има изгода от това ???

Аватар
pumabg
Мнения: 114
Регистриран на: 08 Апр 2008 22:30
Местоположение: Софето

Мнение от pumabg » 22 Май 2009 14:21

desotodorov написа:но - времената им са минали и едва ли някога ще се повторят тези "конструкторски грешки" - двигател да кара над милион км...че кой има изгода от това ???
1. На мен не ми е нужен двигател на лека кола, който кара 1м. км.
2. Двигателят не е единственото важно нещо в колата ..
3. И сегашните (турбо) дизели вървят, значително по добре...

Друг е въпроса, че печка в лек автомобил беше просто един маркетингов трик, който доста успешно провървя.... и нормално, като до сега няма развитие при БДВГ

desotodorov

Мнение от desotodorov » 23 Май 2009 23:58

cool.gif
1. На някой би им се понравило - не бъди тенденциозен.
2. Тук си абсолютно прав - но пробвай да покараш без двигател...
3. И тук си абсолютно прав - много повече вървят, но и времето в което го правят е по-кратко...
Както и да е - всеки мисли различно....аз бих предпочел да карам масов електромобил и се надявам да осъществя мечтата си преди да съм навлязъл в трета възраст wink.gif

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 24 Май 2009 21:44

Както и да е - всеки мисли различно....аз бих предпочел да карам масов електромобил и се надявам да осъществя мечтата си преди да съм навлязъл в трета възраст

И аз също :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта