Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща.
Приусът стана на 1 година
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща.
Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща.
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло.
Та възниква въпросът кое е по-добре:
1. Да сложиш 10w40 и да го сменяш на 8 000 км. или
2. Да сложиш 5w40 и да го сменяш на 15 000 км
Като производителят препоръчва двете масла и дава пробег независимо с кое от двете 15 000 км или 1 година.
Хайде да ви видя сега!
Та възниква въпросът кое е по-добре:
1. Да сложиш 10w40 и да го сменяш на 8 000 км. или
2. Да сложиш 5w40 и да го сменяш на 15 000 км
Като производителят препоръчва двете масла и дава пробег независимо с кое от двете 15 000 км или 1 година.
Хайде да ви видя сега!
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Оня ден отвряме скоростите на Сивик-а, заради един хроничен лагер, а той к'во с пластмасов (или там какъвто е) сепаратор. Новия вече с 2-а метални сепаратора и една допълнителна сачма. Явно подобрен. biggrin.gifMX5 написа: Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
Браво на Хонда. На 150К мили да отварям трансмисия. Ама щеше да ми е по-вътрешно, ако не знаех, че бая народ са го правили този ремонт. biggrin.gif
п.п.
Гото съм за летния сезон.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Бе кат гледам какви дараци се движат по улиците и по на колко години и километри са не се е променило много качеството и количеството на материала след 90-те години.MX5 написа:Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща.
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
- slowtraveler
- Мнения: 6665
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 404 пъти
- Получена благодарност: 436 пъти
Съгласен съм... Но мисля, че специално за Приуса са променили малко спецификацията не само поради малко по-различния режим на двигателя, но най-вече заради 'икономичната и екологична' насоченост на двигателя.prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
То щото маслото има са един параметър...?slowtraveler написа: Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...
Като ходих в дилъра на Хонда и гледам на всички нови модели от 5 год. насам им препоръчват 0W20. Само зa Хонда S2000 препоръчват 10W30, ама тя е спортна и не се произвежда вече от 5-6 години (ако не се лъжа).
Колега много си прав.prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
От друга страна наистина 0W30 и 5W30 са по-за предпочитане относно двигателя,
но и за 0W20 да го караш пак двигателя ще издържи повече от батерията, според мен. biggrin.gif
Не е толкова важно какъв е SAE вискозитет, по-важно е какъв е HTHS вискозитета. Ако е над 2.9 просто няма значкъ, че маслото е 0W20.
VTEC двигателите на Хонда бичат на много по-високи обороти от Приуса, щом и за тях препоръчват 0W20 свиркай си.
Важното е да го сменяш навреме и филтър от дилъра, ако може!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
I v USA e taka za pove4eto Toyota (bez SUV i nqkoi drugi) i vsi4ki Honda.prius 3 написа:До колкото знам на всички нови бензинови двигатели на Тойота препоръчителното масло е 0W20. Поне в Германия е така.
Purvoto neshto, koeto se iznosva ot losho maslo, obiknoveno sa gurbicite na razp. val/ove, no kakto sum kazval na novite dvigateli ot poslednite 10 godini gurbicata natiska klapana posredstvom stomanena rolka, koqto namalqva trieneto na tezi 4asti do minimum.
Lageri na kolqnov val i vsi4ki drugi sa beton, ako kolata se polzva po prednazna4enie, t.e. bez da se kara na pista ili da tegli tejki tovari.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Няма такъв дизел biggrin.gif Чакам дизелджийте да се обадят. laugh.gifprius 3 написа:Днес врътнах 48 км. с Приуса от които около 15-тина са градско, а останалите извънградско. Повече от 100 км/ч не съм вдигал извън града. Това са километрите в двете посоки - отиване и връщане. Климатика постоянно е работил, 2-ма човека и малко багаж. Разход 3,1/100.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта