Приусът стана на 1 година

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 26 Апр 2012 08:48

На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 26 Апр 2012 10:42

prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif
Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 26 Апр 2012 10:44

Съгласен съм с МХ5... На времето всичко имаше много 'месо'...
Сега всичко е изцедено като материал...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 27 Апр 2012 00:06

Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло.
Та възниква въпросът кое е по-добре:
1. Да сложиш 10w40 и да го сменяш на 8 000 км. или
2. Да сложиш 5w40 и да го сменяш на 15 000 км
Като производителят препоръчва двете масла и дава пробег независимо с кое от двете 15 000 км или 1 година.
Хайде да ви видя сега! smile.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Апр 2012 00:28

MX5 написа: Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
Оня ден отвряме скоростите на Сивик-а, заради един хроничен лагер, а той к'во с пластмасов (или там какъвто е) сепаратор. Новия вече с 2-а метални сепаратора и една допълнителна сачма. Явно подобрен. biggrin.gif
Браво на Хонда. На 150К мили да отварям трансмисия. Ама щеше да ми е по-вътрешно, ако не знаех, че бая народ са го правили този ремонт. biggrin.gif

п.п.
Гото съм за летния сезон. smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Апр 2012 06:30

slowtraveler написа:Съгласен съм с МХ5... На времето всичко имаше много 'месо'...
Сега всичко е изцедено като материал...
Тъй е,тъй е,навремето и аз имах много месо на едно място,ама сега ми са струва че от известно време насам е доста изцедено откъм матрял...

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 27 Апр 2012 06:33

MX5 написа:
prius 3 написа:На мен друго ми е интересно. Как едно време, когато нямаше синтетики, полусинтетики, присадки и други модерни чудесии в маслата, двигателите на автомобилите издържаха над 1 млн. км., а сега уж последни постижения на химията, космически технологии, НАСА, ала-бала и автомобила, като стане на 200+ хил. км. вече започва да напомня двигателя за себе си? Не при всички е така, но при повечето се забелязват такива тенденции.
Някой ще каже, че сега двигателите са по-натоварени и за това трябват модерни масла. Не, че е лъжа, но повече фирмите за масла прилагат повече маркетинг да зарибяват, отколкото да предлагат супер неща. wink.gif
Ами преди (най-вече през 90-те) двигателите ги правеха както се вика "като за танк".
А сега с тенденциите за минимален разход на гориво слагат минимално количество материал (за да е минимална масата на що де се движи), всичко е проектирано за ниски толеранси, висока компресия и т.н.
Същото е със скоростните кутии и т.н.
Бе кат гледам какви дараци се движат по улиците и по на колко години и километри са не се е променило много качеството и количеството на материала след 90-те години.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Апр 2012 11:20

prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
Съгласен съм... Но мисля, че специално за Приуса са променили малко спецификацията не само поради малко по-различния режим на двигателя, но най-вече заради 'икономичната и екологична' насоченост на двигателя.
Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 27 Апр 2012 11:54

@slowtraveler
Какъв според теб е компромиса в маслото 0w20?

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Апр 2012 15:56

slowtraveler написа: Като са избрали известен, но явно допустим компромис към параметрите на маслото...
То щото маслото има са един параметър...?

Като ходих в дилъра на Хонда и гледам на всички нови модели от 5 год. насам им препоръчват 0W20. Само зa Хонда S2000 препоръчват 10W30, ама тя е спортна и не се произвежда вече от 5-6 години (ако не се лъжа).

prius 3 написа:Вярно е за „многото месо“, но това не налага непременно да се слагат „космически“ масла. Слагането на масло по спецификациите на производителя, да е истинско, филтъра добър и редовната му смяна едва ли ще имаш повече проблеми от това да слагаш да речем някое скъпарско масло. ...
Колега много си прав.
От друга страна наистина 0W30 и 5W30 са по-за предпочитане относно двигателя,
но и за 0W20 да го караш пак двигателя ще издържи повече от батерията, според мен. biggrin.gif

Не е толкова важно какъв е SAE вискозитет, по-важно е какъв е HTHS вискозитета. Ако е над 2.9 просто няма значкъ, че маслото е 0W20.

VTEC двигателите на Хонда бичат на много по-високи обороти от Приуса, щом и за тях препоръчват 0W20 свиркай си.
Важното е да го сменяш навреме и филтър от дилъра, ако може!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 27 Апр 2012 17:03

До колкото знам на всички нови бензинови двигатели на Тойота препоръчителното масло е 0W20. Поне в Германия е така. wink.gif

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 27 Апр 2012 17:57

prius 3 написа:До колкото знам на всички нови бензинови двигатели на Тойота препоръчителното масло е 0W20. Поне в Германия е така. wink.gif
I v USA e taka za pove4eto Toyota (bez SUV i nqkoi drugi) i vsi4ki Honda.

Purvoto neshto, koeto se iznosva ot losho maslo, obiknoveno sa gurbicite na razp. val/ove, no kakto sum kazval na novite dvigateli ot poslednite 10 godini gurbicata natiska klapana posredstvom stomanena rolka, koqto namalqva trieneto na tezi 4asti do minimum.
Lageri na kolqnov val i vsi4ki drugi sa beton, ako kolata se polzva po prednazna4enie, t.e. bez da se kara na pista ili da tegli tejki tovari.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Мнение от Not_active_user_1 » 28 Апр 2012 22:41

Днес врътнах 48 км. с Приуса от които около 15-тина са градско, а останалите извънградско. Повече от 100 км/ч не съм вдигал извън града. Това са километрите в двете посоки - отиване и връщане. Климатика постоянно е работил, 2-ма човека и малко багаж. Разход 3,1/100. :whistle:

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 28 Апр 2012 23:01

prius 3 написа:Днес врътнах 48 км. с Приуса от които около 15-тина са градско, а останалите извънградско. Повече от 100 км/ч не съм вдигал извън града. Това са километрите в двете посоки - отиване и връщане. Климатика постоянно е работил, 2-ма човека и малко багаж. Разход 3,1/100. :whistle:
Няма такъв дизел biggrin.gif Чакам дизелджийте да се обадят. laugh.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

IVOtuning
Мнения: 330
Регистриран на: 13 Авг 2006 22:37
Местоположение: Испания
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от IVOtuning » 29 Апр 2012 00:28

Сега, знам че няма да повярваш ЛЕКСУС, но с Пежо 407 1.6 ХДИ ФАП карайки 80км пред камион(скорост до 90км/ч реално) съм постигал разход 2,3л/100км.
А ето и един среден, за 450км
Прикачени файлове
SNC00715.jpg
SNC00715.jpg (314.53 KiB) Преглеждано 1846 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта