Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 31 Май 2023 11:08

Пфф може, не съм се замислял. На филтрите които до сега са ми слагали има стрелка и пише UP. А потока от къде накъде е нямам никаква идея

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от veso_hds » 31 Май 2023 19:14

Ако някой не е сигурен в посоката на въздуха, просто сваля филтъра, пъха си ръката в отвора и пуска климатика.Веднага се усеща посоката на въздуха.Прост метод, но безгрешен :D
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 03 Юни 2023 18:06

Вчера минах първото ТО в Сливен - 253лв. Въпроса ми обаче е трябва ли това обслужване да се появи в секцията Сервизна история в приложението MyT и в сайта като се логна в профила си? До момента нищо не се появява.

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 03 Юни 2023 22:08

Появява се. Само не знам дали не минават няколко дни след сервиза
Corolla E12;
Corolla E210

tonystz
Мнения: 80
Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от tonystz » 10 Юни 2023 20:05

Имам въпрос относно разхода на хибрида и начина на шофиране в града.
В момента колата я карам смесено - всяка вечер до населено място на 15км от града по планински маршрут и всяка сутрин обратно до града. На връщане към града понеже е предимно надолнище, батерията се зарежда до горе и в града няколко километра се движда изцяло на ток докато се поизпрани. При тези условия разхода ми е около 4.2л/100км в режим ECO (резултат на водача обикновено 90-97). В крада обаче батерията стои постоянно на това ниво като на снимката:
20230610_191735.jpg
20230610_191735.jpg (288.44 KiB) Преглеждано 1645 пъти
При това ниво на батерията ДВГ много често пали и трудно колата се движи дълго на ток. Въпроса ми е при изцяло градско каране може ли батерията да се зареди до горе или почти до горе и разхода ще стане ли по-нисък или ще бъде по-висок? Мисля, че съм и свикнал вече, но все пак да не би да бъркам нещо?

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 10 Юни 2023 20:49

Предполагам, при всички е долу-горе така. Не е проблем (според мен). Поне при мен - и при ауриса, и при королата (графиката на королата, по старата генерация - се различава от показаната) - е така, в града нивото на батерията се поддържа относително ниско. При извънградско е около средата или малко над средата - при шофиране на равно и с по-висока скорост (по сравнение с "градско").
При "градско" - когато батерията падне до ниско ниво - пали двигателя и като се позареди "малко" - изключва. Може да се измисли как да се стартира пак, но не мисля, че е желателно. Предполагам в управляващия алгоритъм е заложен това относително ниско ниво (при относително ниска скорост и чести спирания - "градско" шофиране). Ако "пали" по-рядко и съответно зарежда повече батерията - би се спестил разхода (ел енергия и гориво) при самото стартиране, но тъй като се стартира от мощна ел машина, развъртайки двигателя бързо и до относително високи обороти (за стартиращ ДВГ) - мисля, че е относително много малък. С по-честото "палене" на ДВГ - мисля, че се цели задържане на масления филм, т. е. стартира преди голяма част от маслото да е успяла да се стече в картера, относително голяма част от маслото е все още по сегментите и цилиндровите стени. Поддържа се и относително висока температура на двигателя и маслото (а така и ниския му вискозитет). Да не стартира (ДВГ) често от състояние близко до "студен" старт. Мисля, че целта е оптимизация - по-чести стартирания, но "горещи", вместо по-редки, но "по-хладни" и най-вече - "по-сухи".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 12 Юни 2023 18:29

Като цяло идеята на хибрида особено ако е FHEV. Идеята на хибридната система е по - скоро както "турбо". Дава ти допълнително мощност, към двигателя. Замества го или го допълва в режимите, когато двигателите с вътрешно горене не са максимално ефективни, а именно при потегляне.
Като цяло това, че не се движиш САМО на ток, не значи че системата не работи и/или че не ти пести разход. В града особено ако е равнинен, няма начин да си на пълна батерия освен ако нямаш 1-2 км спускане, непосредствено преди мястото където паркираш.
Разхода основно се влияе от начина ти на каране, както и колко е натоварена колата - ОСОБЕНО на магистрала (по този въпрос - последните 2 месеца въртя доста често по около 70 км в посока по Струма, с пълен багажник с инструменти и последно го изпразних, разхода падна с близо литър ) а не толкова от нивото на батерията. Този диспелй е чист маркетинг да ти е приятно да си го гледаш. Нито може да разредиш батерията на минимум нито да я заредиш на макс

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от memorex » 12 Юни 2023 20:15

Това за "турбо" ефекта кърти .За емисии и економи да ама ускорение и мощност незнам.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Юни 2023 20:48

Не бих го нарекъл - "турбо" (а "хибрид" - със своите плюсове и минуси), и си е допълнителна мощност, използвана и за ускорения. Ел мотора на практика - "моментално" развива максималния си въртящ момент (от нулеви, много ниски обороти, както и от високи, но там има други ограничения) и отдава буферираната в батерията енергия. Ел мотора може да отдаде допълнителна мощност, преди още ДВГ да може да я отдаде - при това дори при сравнение с ДВГ без "турбо". С по-маломощен ДВГ - 98 кс имаме автомобил с пълна мощност от 140 кс - например. (Като не е необходимо, ако няма нужда - всеки път ДВГ да се "форсира" до висока мощност.) Доста преди наложените много по-строги ограничения - подобна система се наложи (поради предимствата, които даваше) във формула 1 (и сега са хибриди). (Също - голяма част от съвременните серийни спортни автомобили - са хибриди. Имат предимства - които "турбото" не може да даде.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 12 Юни 2023 23:15

memorex написа: 12 Юни 2023 20:15 Това за "турбо" ефекта кърти .За емисии и економи да ама ускорение и мощност незнам.
Както искай си го обяснявай. Кърти ли? Лепи ли? Все ми е едно как точно го приемаш или не го приемаш. На короларта ДВГ е 90 коня, сумарната е 122.
Из нета
Турбото (или турбина) в дизеловия двигател служи за повишаване на налягането на въздуха, който влиза в цилиндъра по време на работния такт. Когато дизеловият двигател работи с турбо, горивото се впръсква във въздушно-горивната смес, която се загрява и разширява.

Това повишено налягане на въздуха, позволява на двигателя да изгаря повече гориво и да генерира по-голямо количество мощност. Това води до по-добро ускорение, повишена ефективност на двигателя и по-висок въртящ момент при ниски обороти.
Hursa го е обяснил добре и пак може условно да се направи препратка към турбото. Пак повтарям за неразбралите... УСЛОВНО. bash.gif по - добро ускорение, повишена ефективност.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 13 Юни 2023 14:48

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

OVI
Мнения: 236
Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
Местоположение: Sofia
Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от OVI » 13 Юни 2023 15:31

Krachunov написа: 12 Юни 2023 18:29 Разхода основно се влияе от начина ти на каране, както и колко е натоварена колата - ОСОБЕНО на магистрала
Точно така!

Електрическата енергия, която се черпи от батерията за да се движи автомобила се конвертира до кинетична /Ек/(за изминаването на определено разстояние) и потенциална /Еп/ (при изкачване; спрямо дадена отправна точка). Допълнително са загубите (конверсията на ел.енергия) във вид на топлина /Ез/- нагряването на намотки, кабели, ел.компоненти, през които протича ел. ток.

Т.е., пълната енергия, която ще се вземе от батерията е Е = Ек + Еп + Ез.
От своя страна, Ек = 0.5 * m * V^2, a Eп = m * g * h, където:
m - масата на автомобила+товара;
V - скоростта на движение;
h - денивилацията (разликата в надморката височина между начална и крайна точка; ако се движи по "равен" път h=0, и от там и Еп=0)
g - земното ускорение = 9.8 m/s^2

От горните изрази е ясно, че ако караш по дадена отсечка с определена скорост, но в единия случай колата е по-тежко натоварена, ще ти трябва повече енергия, спрямо изминаването на същия път, със същата скорост, но с по-малка маса на автомобила.

Горното е вярно и ако караш не на ток, а на бензин/дизел- тогава за преместване на по-голямата маса ще трябва повече гориво (тогава превръщаш топлинната енергия от окислението/изгарянето в механична), от колкото за по лек автомобил.

Видно е също, че ако се движиш със скорост V, нужната енергия ще е една, но при движение със скорост 2*V, вече ще ти е нужна ЧЕТИРИ пъти повече енергия, при 3*V- ДЕВЕТ пъти и т.н.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 13 Юни 2023 16:21

Забравяте много важен компонент (всъщност обикновено го делят на две съставляващи), без който сметките няма да "излязат" smile.gif Сметнете така, както сте го дали - колко ще изхарчите за километър и колко за 100. Има и друга компонента, поради която разхода на електричките със скоростта нараства повече, от колкото разхода на автомобилите с двг.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 13 Юни 2023 16:54

Не съм съгласен с изводите на OVI... Да, за ускорението/натрупването на Ек и изкачване - Еп влияе масата, но за поддържането и - там вече масата не влияе, а само съпротивлението...
При хибрида - по-големият разход при ускорение при по-голяма маса позволява обратното усвояване на по-голяма енергия при спускане /намаляване на скоростта...
Така, че нещата не са толкова прости... Има условности - например ако хибридната система не може да усвои толкова голям прилив на енергия и се ползват спирачките - да, това ще се отрази на разхода... Но ако го забавянето/регенерацията го държиш в рамките на усвояемото от хибридната система - влиянието на масата няма да е толкова голямо (ще бъде в рамките на разликата от КПД на хибридната система)... За разлика от обикновения автомобил - там само внасяш енергия и тя ще е по-голяма при по-голяма маса, без да имаш възможност да усвоиш обратно тази по-голяма привнесена енергия при спиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 13 Юни 2023 17:03

Hursa написа: 13 Юни 2023 14:48 Това за „турбото“ – мисля, че е доста зле написано.
Мисля че се отплеснахме в твърде детайлна тематика. Средностатистическия човек не го "брига" как аджеба работи турбото. Това че лайшкото определение не съвпада на техническото е все 200 не говоря за това.
Hursa написа: 13 Юни 2023 14:48 така може да се повиши „литровата“ мощност на двигателя, от двигател с определен работен обем, може да се получи по-висока мощност (при други равни условия)
Ами пак с всички условности не може ли да кажеш, че колата с 90 коня двигател се получаваш по - висока мощност (при други равни условия)?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта