Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Пфф може, не съм се замислял. На филтрите които до сега са ми слагали има стрелка и пише UP. А потока от къде накъде е нямам никаква идея
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Ако някой не е сигурен в посоката на въздуха, просто сваля филтъра, пъха си ръката в отвора и пуска климатика.Веднага се усеща посоката на въздуха.Прост метод, но безгрешен 

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Вчера минах първото ТО в Сливен - 253лв. Въпроса ми обаче е трябва ли това обслужване да се появи в секцията Сервизна история в приложението MyT и в сайта като се логна в профила си? До момента нищо не се появява.
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Появява се. Само не знам дали не минават няколко дни след сервиза
Corolla E12;
Corolla E210
Corolla E210
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: 10 Фев 2022 17:22
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Corolla 1.8HSD Executive+ MY22
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Имам въпрос относно разхода на хибрида и начина на шофиране в града.
В момента колата я карам смесено - всяка вечер до населено място на 15км от града по планински маршрут и всяка сутрин обратно до града. На връщане към града понеже е предимно надолнище, батерията се зарежда до горе и в града няколко километра се движда изцяло на ток докато се поизпрани. При тези условия разхода ми е около 4.2л/100км в режим ECO (резултат на водача обикновено 90-97). В крада обаче батерията стои постоянно на това ниво като на снимката: При това ниво на батерията ДВГ много често пали и трудно колата се движи дълго на ток. Въпроса ми е при изцяло градско каране може ли батерията да се зареди до горе или почти до горе и разхода ще стане ли по-нисък или ще бъде по-висок? Мисля, че съм и свикнал вече, но все пак да не би да бъркам нещо?
В момента колата я карам смесено - всяка вечер до населено място на 15км от града по планински маршрут и всяка сутрин обратно до града. На връщане към града понеже е предимно надолнище, батерията се зарежда до горе и в града няколко километра се движда изцяло на ток докато се поизпрани. При тези условия разхода ми е около 4.2л/100км в режим ECO (резултат на водача обикновено 90-97). В крада обаче батерията стои постоянно на това ниво като на снимката: При това ниво на батерията ДВГ много често пали и трудно колата се движи дълго на ток. Въпроса ми е при изцяло градско каране може ли батерията да се зареди до горе или почти до горе и разхода ще стане ли по-нисък или ще бъде по-висок? Мисля, че съм и свикнал вече, но все пак да не би да бъркам нещо?
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Предполагам, при всички е долу-горе така. Не е проблем (според мен). Поне при мен - и при ауриса, и при королата (графиката на королата, по старата генерация - се различава от показаната) - е така, в града нивото на батерията се поддържа относително ниско. При извънградско е около средата или малко над средата - при шофиране на равно и с по-висока скорост (по сравнение с "градско").
При "градско" - когато батерията падне до ниско ниво - пали двигателя и като се позареди "малко" - изключва. Може да се измисли как да се стартира пак, но не мисля, че е желателно. Предполагам в управляващия алгоритъм е заложен това относително ниско ниво (при относително ниска скорост и чести спирания - "градско" шофиране). Ако "пали" по-рядко и съответно зарежда повече батерията - би се спестил разхода (ел енергия и гориво) при самото стартиране, но тъй като се стартира от мощна ел машина, развъртайки двигателя бързо и до относително високи обороти (за стартиращ ДВГ) - мисля, че е относително много малък. С по-честото "палене" на ДВГ - мисля, че се цели задържане на масления филм, т. е. стартира преди голяма част от маслото да е успяла да се стече в картера, относително голяма част от маслото е все още по сегментите и цилиндровите стени. Поддържа се и относително висока температура на двигателя и маслото (а така и ниския му вискозитет). Да не стартира (ДВГ) често от състояние близко до "студен" старт. Мисля, че целта е оптимизация - по-чести стартирания, но "горещи", вместо по-редки, но "по-хладни" и най-вече - "по-сухи".
При "градско" - когато батерията падне до ниско ниво - пали двигателя и като се позареди "малко" - изключва. Може да се измисли как да се стартира пак, но не мисля, че е желателно. Предполагам в управляващия алгоритъм е заложен това относително ниско ниво (при относително ниска скорост и чести спирания - "градско" шофиране). Ако "пали" по-рядко и съответно зарежда повече батерията - би се спестил разхода (ел енергия и гориво) при самото стартиране, но тъй като се стартира от мощна ел машина, развъртайки двигателя бързо и до относително високи обороти (за стартиращ ДВГ) - мисля, че е относително много малък. С по-честото "палене" на ДВГ - мисля, че се цели задържане на масления филм, т. е. стартира преди голяма част от маслото да е успяла да се стече в картера, относително голяма част от маслото е все още по сегментите и цилиндровите стени. Поддържа се и относително висока температура на двигателя и маслото (а така и ниския му вискозитет). Да не стартира (ДВГ) често от състояние близко до "студен" старт. Мисля, че целта е оптимизация - по-чести стартирания, но "горещи", вместо по-редки, но "по-хладни" и най-вече - "по-сухи".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Като цяло идеята на хибрида особено ако е FHEV. Идеята на хибридната система е по - скоро както "турбо". Дава ти допълнително мощност, към двигателя. Замества го или го допълва в режимите, когато двигателите с вътрешно горене не са максимално ефективни, а именно при потегляне.
Като цяло това, че не се движиш САМО на ток, не значи че системата не работи и/или че не ти пести разход. В града особено ако е равнинен, няма начин да си на пълна батерия освен ако нямаш 1-2 км спускане, непосредствено преди мястото където паркираш.
Разхода основно се влияе от начина ти на каране, както и колко е натоварена колата - ОСОБЕНО на магистрала (по този въпрос - последните 2 месеца въртя доста често по около 70 км в посока по Струма, с пълен багажник с инструменти и последно го изпразних, разхода падна с близо литър ) а не толкова от нивото на батерията. Този диспелй е чист маркетинг да ти е приятно да си го гледаш. Нито може да разредиш батерията на минимум нито да я заредиш на макс
Като цяло това, че не се движиш САМО на ток, не значи че системата не работи и/или че не ти пести разход. В града особено ако е равнинен, няма начин да си на пълна батерия освен ако нямаш 1-2 км спускане, непосредствено преди мястото където паркираш.
Разхода основно се влияе от начина ти на каране, както и колко е натоварена колата - ОСОБЕНО на магистрала (по този въпрос - последните 2 месеца въртя доста често по около 70 км в посока по Струма, с пълен багажник с инструменти и последно го изпразних, разхода падна с близо литър ) а не толкова от нивото на батерията. Този диспелй е чист маркетинг да ти е приятно да си го гледаш. Нито може да разредиш батерията на минимум нито да я заредиш на макс
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това за "турбо" ефекта кърти .За емисии и економи да ама ускорение и мощност незнам.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не бих го нарекъл - "турбо" (а "хибрид" - със своите плюсове и минуси), и си е допълнителна мощност, използвана и за ускорения. Ел мотора на практика - "моментално" развива максималния си въртящ момент (от нулеви, много ниски обороти, както и от високи, но там има други ограничения) и отдава буферираната в батерията енергия. Ел мотора може да отдаде допълнителна мощност, преди още ДВГ да може да я отдаде - при това дори при сравнение с ДВГ без "турбо". С по-маломощен ДВГ - 98 кс имаме автомобил с пълна мощност от 140 кс - например. (Като не е необходимо, ако няма нужда - всеки път ДВГ да се "форсира" до висока мощност.) Доста преди наложените много по-строги ограничения - подобна система се наложи (поради предимствата, които даваше) във формула 1 (и сега са хибриди). (Също - голяма част от съвременните серийни спортни автомобили - са хибриди. Имат предимства - които "турбото" не може да даде.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Както искай си го обяснявай. Кърти ли? Лепи ли? Все ми е едно как точно го приемаш или не го приемаш. На короларта ДВГ е 90 коня, сумарната е 122.
Из нета
Hursa го е обяснил добре и пак може условно да се направи препратка към турбото. Пак повтарям за неразбралите... УСЛОВНО.Турбото (или турбина) в дизеловия двигател служи за повишаване на налягането на въздуха, който влиза в цилиндъра по време на работния такт. Когато дизеловият двигател работи с турбо, горивото се впръсква във въздушно-горивната смес, която се загрява и разширява.
Това повишено налягане на въздуха, позволява на двигателя да изгаря повече гориво и да генерира по-голямо количество мощност. Това води до по-добро ускорение, повишена ефективност на двигателя и по-висок въртящ момент при ниски обороти.

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Точно така!
Електрическата енергия, която се черпи от батерията за да се движи автомобила се конвертира до кинетична /Ек/(за изминаването на определено разстояние) и потенциална /Еп/ (при изкачване; спрямо дадена отправна точка). Допълнително са загубите (конверсията на ел.енергия) във вид на топлина /Ез/- нагряването на намотки, кабели, ел.компоненти, през които протича ел. ток.
Т.е., пълната енергия, която ще се вземе от батерията е Е = Ек + Еп + Ез.
От своя страна, Ек = 0.5 * m * V^2, a Eп = m * g * h, където:
m - масата на автомобила+товара;
V - скоростта на движение;
h - денивилацията (разликата в надморката височина между начална и крайна точка; ако се движи по "равен" път h=0, и от там и Еп=0)
g - земното ускорение = 9.8 m/s^2
От горните изрази е ясно, че ако караш по дадена отсечка с определена скорост, но в единия случай колата е по-тежко натоварена, ще ти трябва повече енергия, спрямо изминаването на същия път, със същата скорост, но с по-малка маса на автомобила.
Горното е вярно и ако караш не на ток, а на бензин/дизел- тогава за преместване на по-голямата маса ще трябва повече гориво (тогава превръщаш топлинната енергия от окислението/изгарянето в механична), от колкото за по лек автомобил.
Видно е също, че ако се движиш със скорост V, нужната енергия ще е една, но при движение със скорост 2*V, вече ще ти е нужна ЧЕТИРИ пъти повече енергия, при 3*V- ДЕВЕТ пъти и т.н.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Забравяте много важен компонент (всъщност обикновено го делят на две съставляващи), без който сметките няма да "излязат"
Сметнете така, както сте го дали - колко ще изхарчите за километър и колко за 100. Има и друга компонента, поради която разхода на електричките със скоростта нараства повече, от колкото разхода на автомобилите с двг.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не съм съгласен с изводите на OVI... Да, за ускорението/натрупването на Ек и изкачване - Еп влияе масата, но за поддържането и - там вече масата не влияе, а само съпротивлението...
При хибрида - по-големият разход при ускорение при по-голяма маса позволява обратното усвояване на по-голяма енергия при спускане /намаляване на скоростта...
Така, че нещата не са толкова прости... Има условности - например ако хибридната система не може да усвои толкова голям прилив на енергия и се ползват спирачките - да, това ще се отрази на разхода... Но ако го забавянето/регенерацията го държиш в рамките на усвояемото от хибридната система - влиянието на масата няма да е толкова голямо (ще бъде в рамките на разликата от КПД на хибридната система)... За разлика от обикновения автомобил - там само внасяш енергия и тя ще е по-голяма при по-голяма маса, без да имаш възможност да усвоиш обратно тази по-голяма привнесена енергия при спиране...
При хибрида - по-големият разход при ускорение при по-голяма маса позволява обратното усвояване на по-голяма енергия при спускане /намаляване на скоростта...
Така, че нещата не са толкова прости... Има условности - например ако хибридната система не може да усвои толкова голям прилив на енергия и се ползват спирачките - да, това ще се отрази на разхода... Но ако го забавянето/регенерацията го държиш в рамките на усвояемото от хибридната система - влиянието на масата няма да е толкова голямо (ще бъде в рамките на разликата от КПД на хибридната система)... За разлика от обикновения автомобил - там само внасяш енергия и тя ще е по-голяма при по-голяма маса, без да имаш възможност да усвоиш обратно тази по-голяма привнесена енергия при спиране...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Мисля че се отплеснахме в твърде детайлна тематика. Средностатистическия човек не го "брига" как аджеба работи турбото. Това че лайшкото определение не съвпада на техническото е все 200 не говоря за това.
Ами пак с всички условности не може ли да кажеш, че колата с 90 коня двигател се получаваш по - висока мощност (при други равни условия)?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта