за ръчната спирачка

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 24 Мар 2008 16:26

аз при всяко спиране си я дърпам, не обичам да оставям колата на скорост
и най вече не обичам да паля на скорост с натиснат съединител
или да рачкам скоростите като не е запалена
за тва преди да я изгаса исключвам от скорост и дърпам ръчната
през зимата нещата стоят по друг начин заради въпросното замръзване
Изображение
ИзображениеИзображение

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 24 Мар 2008 17:11

DANIEL написа:и най вече не обичам да паля на скорост с натиснат съединител
Интересно. Мойта пък не дава да я запаля, ако не е натиснат съединителя, дори на свободна да е.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
DANIEL
Мнения: 133
Регистриран на: 18 Ное 2005 20:07
Местоположение: Sliven

Мнение от DANIEL » 24 Мар 2008 18:28

hyankov написа:
DANIEL написа:и най вече не обичам да паля на скорост с натиснат съединител
Интересно. Мойта пък не дава да я запаля, ако не е натиснат съединителя, дори на свободна да е.
тва си е направено за презапасяване срещу неприятни инциденти
ама при керамичните съединители, какъвто е и моя,
държенето на натиснат съединител при запален мотор на скорост,
не е желателно, както и използването на "полусъединител"
ама тва е друга тема
Изображение
ИзображениеИзображение

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 24 Мар 2008 19:10

zashtoto v amerika imame "clutch switch" koito e pod pedala i ako ne e natisnat ne mojesh da zapalish. V Evropa chuvam che ne bilo taka
hyankov написа:
DANIEL написа:и най вече не обичам да паля на скорост с натиснат съединител
Интересно. Мойта пък не дава да я запаля, ако не е натиснат съединителя, дори на свободна да е.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 24 Мар 2008 19:13

аз пък мога да запаля едиствено на неутрална, с натисната спирачка

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 24 Мар 2008 19:22

Барабанните спирачки замръзват по-сериозно от дисковите - водата няма откъде да се оттече, докато дисковите се самопочистват и самоизсушават biggrin.gif
Баща ми скъса колянов вал от замръзване на задни барабанни спирачки. Пробвал да я отлепи с рязко тръгване и се чуло 'тряс' (задно предаване)....
Върна се на собствен ход от около 5км със счупен колянов вал на мястото на биелен лагер на 4 цилиндър....
Звука на двигателя беше като на 'гайкомелачка' tongue.gif
А освен това съм карал кола на приятел, който обича да дърпа ръчна спирачка.
Колата явно някъде е стояла повече на ръчна и беше изкривил барабани - при спиране се усещаше биене и неравномерно (на тласъци) спиране...
Ръчната я ползвам само при необходимост, и то с натягане само колкото е необходимо (въпреки, че на Тойотата ръчната е барабанна, докато крачната сработва друг механизъм на дискова спирачка)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 24 Мар 2008 19:25

desSs написа:аз пък мога да запаля едиствено на неутрална, с натисната спирачка
хехехе, че незнам да има автоматик дет да не е така biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 24 Мар 2008 19:26

ugabuga написа:zashtoto v amerika imame "clutch switch" koito e pod pedala i ako ne e natisnat ne mojesh da zapalish. V Evropa chuvam che ne bilo taka
hyankov написа:
DANIEL написа:и най вече не обичам да паля на скорост с натиснат съединител
Интересно. Мойта пък не дава да я запаля, ако не е натиснат съединителя, дори на свободна да е.
Моя Аурис също не пали без съединител а е ръчка...

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Мар 2008 19:27

pravilnoto e da se ostavi na skorost(1-va ili zadna) i na rachna spirachka(koiato mejdu drugoto na angliiske se kazva parking brake, shtot e za parkirane, otdavna e otpadnalo imeto emergency). az lichno vinagi ia ostaviam na neotralna i darpam rachnata, osven ako ne sam na niakakav naklon, koeto prakticheski ne sashtestvuva v Illinois.

btw, ot niakolko choveka veche cheta tuk che im se e sluchvalo da im zamraznat spirachkite, obache na niakoi ot tiah da im se e sluchvalo na Toyota?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 24 Мар 2008 19:27

Ael написа:
ugabuga написа:zashtoto v amerika imame "clutch switch" koito e pod pedala i ako ne e natisnat ne mojesh da zapalish. V Evropa chuvam che ne bilo taka
hyankov написа:
Интересно. Мойта пък не дава да я запаля, ако не е натиснат съединителя, дори на свободна да е.
Моя Аурис също не пали без съединител а е ръчка...
повечето азиатки са така...имал съм и няколко корейки и те кат колите ;)
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 24 Мар 2008 19:30

diver написа:и няколко корейки и те кат колите ;)
Nice tooth.gif

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 24 Мар 2008 19:32

laugh.gif Гледайте само да не тръгнат каляските сами, да не стане някоя беля.
Carina E 4AFE LB 1992

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 24 Мар 2008 19:32

v USA e zakon ot 94-ta ili neshto takova che ako iskash da prodavash kola tuk triabva da ima clutch switch(t.e. da pali samo ako si natisnal ambriaja). za Evropa niama takav zakon, ta si e do proizvoditela. obiknovenno Evropeiskite go niamat, pak Iaponskite go imat.

Аватар
desSs
Мнения: 3289
Регистриран на: 02 Окт 2007 23:11
Местоположение: Варна

Мнение от desSs » 24 Мар 2008 19:35

diver написа:
desSs написа:аз пък мога да запаля едиствено на неутрална, с натисната спирачка
хехехе, че незнам да има автоматик дет да не е така biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
може smile.gif тва ми е първата кола, тъй че не ми се смейте много, ако дрънкам глупости :hello2:
ALTEZZA написа:pravilnoto e da se ostavi na skorost(1-va ili zadna) i na rachna spirachka............ az lichno vinagi ia ostaviam na neotralna i darpam rachnata...
казваш кое е правилното, а не го правиш? smile.gif

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 24 Мар 2008 21:30

ALTEZZA написа:ot niakolko choveka veche cheta tuk che im se e sluchvalo da im zamraznat spirachkite, obache na niakoi ot tiah da im se e sluchvalo na Toyota?
на японската сила спирачките не замръзват, на нея и не требе размразяване:РР
Последно промяна от newmiro на 24 Мар 2008 21:32, променено общо 1 път.
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта