Имам дупка-причината или поредните некадърници в София

El Camino

Мнение от El Camino » 22 Юни 2006 19:25

maggkrabar написа:
El Camino написа: Mного интересно, как са успяли да прекарат 3.5м за 250+А???
ами не мисля че е много трудно, през купето минават кабелите. аз не съм се интересувал - на дрифт машините не го слагат отзад и затва smile.gif
Toчно - тва е въпрос на избор, ама в крайна сметка where there is a will there is a way :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 1818
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 45 пъти

Мнение от max-2 » 22 Юни 2006 19:39

нЯКОИ МОДЕЛИ НА мЕРЦЕДЕС заводско са си с акумулатор в багажника wacko.gif

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 22 Юни 2006 19:44

не само на мерцедес - и беемве имат модели, които са с по два акумулатора, като единият е в бахажника
where there is a will there is a way
тва за малко да успея да го преведа laugh.gif би трябвало да значи имали желание, има и начин?
status: за БАН

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Юни 2006 20:07

Какво мисля за градски леки коли с ляв волан, предно предаване и напречен 4-цилиндров двигател?
Забелязал съм, че винаги скоростната кутия е от страната на водача при напречен двигател и предно предаване.
Предната част на колата е по-тежка от задната част. Когато на предните седалки има седнали водач и пътник до него - баланса е уравновесен. Малките градски коли се управляват от водач, който много често е сам в салона. Затова е по-рационално скоростната кутия да е от страната на водача. Двигателят е по-висок и по-тежък от скоростната кутия. При 4-цилиндровите напречни двигатели има място за акумулатора над скоростната кутия. Реда е ангренажен ремък - цилиндри - маховик - съединител - скорости с диференциал - акумулатор. При коли с десен волан забелязвам точно обратната последователност.
Почти винаги ел. табло е от страната на водача. Близостта на ел. табло и акумулатора е благоприятна от гледна точка на намаляване на загубите в ел. проводници.
Близостта на стартера и акумулатора е благоприятна от гледна точка на намаляване на загубите в съответните ел. проводници. Не случайно замасяването на двигателя е възможно най-близо до стартера. Пусковия ток на стартера е поне 100 Ампера. Зимата при стартиране със слаб акумулатор ще имаме огромна полза от къс дебел проводник с минимални загуби и подходящо замасяване.
Алтернатора подава малък зареждащ ток за акумулатора (примерно 1-6 Ампера). Значи имаме по-малки загуби в ел. проводници. Загубите в проводниците при зареждането на акумулатора са по-несъществени от загубите в проводниците на силните консуматори (фарове, вентилатор на парното, ел. отопление на задното стъкло и огледалата, задни стоп светлини и т.н.). Тук употребих думата "по-несъществени" от гледна точка на факта, че зареждането на акумулатора е с по-малък приоритет от някои основни консуматори на ток.
Масовия градски лек автомобил има повече практичност, отколкото супер прецизно балансиране на теглото, центъра на тежестта и др. Колата не е изтребител с 5-7 горивни резервоара, от които горивото се черпи последователно по схема заради баланса. Горивото на изтребителя тежи поне два пъти повече от собствената му маса.
Аналогично теглото на акумулатора е поне 50 пъти по-малко от багажа и пътниците (без водача).
Аналогично мобилния телефон в кобурчето на колана на панталона е много по-тежък от джобните монети. Затова никой не се замисля в кой джоб на панталона да си носи джобни монети от гледна точка на баланса. Важно е практичността и свободното (незаетото) място за монетите.
В крайна сметка акумулатора ще върши работа, ако е отляво, отдясно, по средата или в багажника. Където остане място за него. Ако има място на 2-3 места, ще се избере това място, което ще създаде най-много удобство за ел. инсталацията, за баланса и за монтаж-демонтажа.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 22 Юни 2006 20:18

Хей, много навътре го взехте !
"Пумпал" поне в моя речник не се числи към обидите.
Както и да е, аргументи от рода "Гост Райдъра го е направил - значи ..." са най-малкото несериозни. Предлагам да изнесем най-общо теорията, практиката, опита (май нямаме такъв ?) и критиките в отделна техническа тема. Нещо като "динамичен баланс на лек автомобил" а защо не и в частност АЕ86 (понеже май там най-вече има интерес към темата). Не би било зле също да се очертаят границите - т.е. кога изобщо има полза от някоя мярка и кога не. Също и в коя ситуация би имало полза от мярката.
ПП: Понеже Ел Камино е подкован откъм теория - предлагам да започне той темата с увод - и именно теоретичната страна на въпроса. Нищо лично, ще е супер ако се получи конструктивно. Нека критиките са градивни.

El Camino

Мнение от El Camino » 22 Юни 2006 20:24

Пумпал и дървен философ са само в твоя речник комплименти.

От тук на там на тази основа нито се сещам какво има да се разисква (конкретно, градивно), нито имам желание за безмислени сметки и спорове. Формулите ги има във википедиата - на желаещите да интегрират - успехи.

По темата за акумулатора, каквото имаше се изясни, че и доста неща край нея.

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 22 Юни 2006 20:26

El Camino написа:Пумпал и дървен философ са само в твоя речник комплименти.

От тук на там на тази основа нито се сещам какво има да се разисква (конкретно, градивно), нито имам желание за безмислени сметки и спорове. Формулите ги има във википедиата - на желаещите да интегрират - успехи.

По темата за акумулатора, каквото имаше се изясни, че и доста неща край нея.
Както желаеш, избора си е твой. А речника - мой :whistle:

El Camino

Мнение от El Camino » 22 Юни 2006 20:28

What goes around comes around. Nali znaesh reklamata na pepsi? :whistle:

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 22 Юни 2006 20:43

El Camino написа:What goes around comes around. Nali znaesh reklamata na pepsi? :whistle:
Не, не си сапунисвам мозъка с реклами (пак нищо лично).
ПП: В интерес на истината повърхностно темата за местене на акумулатор е била разисквана. Ето тук:
http://forums.toymods.org.au/index.php? ... b75c6c959e
Не личи по нищо някой да е забелязал разлика между двата сетъп-а...

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 22 Юни 2006 22:21

sluchaen fen iskash da kajesh che corolla s liav volan i s desen imat razlichno razpolojenie na dvigatelia za da uravnovesiat tejestta?! :whistle:

tejesta niama nishto obshto s tova. Naistina ima polojitelni cherti no te sa v posledstvie na tova v koia posoka se varti dvigatelia. ako go slojat na obratno shte triabva druga skorostna kutia shotot shte se varti na obratno i sht eimsh 5 zadni skorosti laugh.gif
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 22 Юни 2006 23:53

ugabuga написа:sluchaen fen iskash da kajesh che corolla s liav volan i s desen imat razlichno razpolojenie na dvigatelia za da uravnovesiat tejestta?! :whistle:
Лека кола с ляв волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: ангренажен ремък - цилиндри - маховик - съединител - скорости с диференциал - акумулатор.

Същата лека кола с десен волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: акумулатор - скорости с диференциал - съединител - маховик - цилиндри - ангренажен ремък.

Разглеждал съм Ровер 620 с ляв и десен волан в сервиза на бившия официален вносител "Дару Кар" в София. Бях изумен от гледката. После търсих някаква друга марка лек автомобил с десен волан, за да видя дали е налице напълно огледално подреждане на двигателя и скоростите. Няколко седмици или месеци по-късно разгледах японска кола (вече не си спомням каква марка беше) с десен волан - пълно огледално подреждане в двигателния отсек до най-малки подробности. Много интересна гледка беше.

Разпределението на тежестта не е основна причина за "огледалното" разположение. Основната причина е друга и много обемиста за късно мнение (сега в София е около 24.00 часа в полунощ).

b_d

Мнение от b_d » 23 Юни 2006 00:16

sluchaen_fen написа:
ugabuga написа:sluchaen fen iskash da kajesh che corolla s liav volan i s desen imat razlichno razpolojenie na dvigatelia za da uravnovesiat tejestta?! :whistle:
Лека кола с ляв волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: ангренажен ремък - цилиндри - маховик - съединител - скорости с диференциал - акумулатор.

Същата лека кола с десен волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: акумулатор - скорости с диференциал - съединител - маховик - цилиндри - ангренажен ремък.

Разглеждал съм Ровер 620 с ляв и десен волан в сервиза на бившия официален вносител "Дару Кар" в София. Бях изумен от гледката. После търсих някаква друга марка лек автомобил с десен волан, за да видя дали е налице напълно огледално подреждане на двигателя и скоростите. Няколко седмици или месеци по-късно разгледах японска кола (вече не си спомням каква марка беше) с десен волан - пълно огледално подреждане в двигателния отсек до най-малки подробности. Много интересна гледка беше.

Разпределението на тежестта не е основна причина за "огледалното" разположение. Основната причина е друга и много обемиста за късно мнение (сега в София е около 24.00 часа в полунощ).
тъй като подобно твърдение е съвсем ново за мен и винаги съм си мислел, че само позицията на кормилната уредба и сервото си сменя мястото много бих се радвал да видя снимки на подобни 'огледални двигатели'.

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 23 Юни 2006 03:12

mnogo se izviniavam fen-e ama nedei da govorish takiva gluposti. moia dvigatel e ot JDM kola s diasno upravlenie. Edin priate si porucha front clip ot starlet Gt turbo (ssas sushti dvigatel kato moia) za da si napravi i toi swap i razpolojenieto e sushto.

stiga si oburkval horata tuka kato ne si siguren za neshto.
napravi malko research i togava spori.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от sluchaen_fen » 23 Юни 2006 09:44

Няма да шофирам или стопанисвам кола с десен волан и затова не ми се иска да вниквам в детайли за особеностите при десния волан.
Производителите правят уникални комбинации в името на печалбата, рейтинга, спорта, заблуда на конкуренцията, спазване на пускови срокове и т.н. Защо да споря на кой производител какво му е хрумнало относно ляв/десен волан, като темата е за дупка в кутията на въздушния филтър.
Първия ми пост в тази тема завърши така:
sluchaen_fen написа:В крайна сметка акумулатора ще върши работа, ако е отляво, отдясно, по средата или в багажника. Където остане място за него. Ако има място на 2-3 места, ще се избере това място, което ще създаде най-много удобство за ел. инсталацията, за баланса и за монтаж-демонтажа.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 23 Юни 2006 10:58

sluchaen_fen написа: Лека кола с ляв волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: ангренажен ремък - цилиндри - маховик - съединител - скорости с диференциал - акумулатор.

Същата лека кола с десен волан има следното разположение на двигателя от ляво надясно, погледнато от предния регистрационен номер: акумулатор - скорости с диференциал - съединител - маховик - цилиндри - ангренажен ремък.
e te takova jivotno nema.
po niakoga promeniat miastoto na akumolatora zaradi balans ili razpolojenie na drugi charkalaci, no dvigatel i transmisia sa si vinagi na edno miasto nezavisimo ot tova dali e liav ili desen volan.
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта