Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 12 Дек 2021 18:31

prius 3 написа: 12 Дек 2021 18:21
travelboy1965 написа: 12 Дек 2021 18:03
slowtraveler написа: 12 Дек 2021 17:19
Офтопик
► Виж съдържание
Абе не знам ама и мен ме уплашиха тези турбинирани двигатели.Звучат ми като интубирани-което знаем до какво води.То затова се отказах от Рено и Шкода.
Не са никак лоши да ти кажа, дори са много приятни за каране, но да вземеш колата нова, да я търкаляш няколко години и да я продадеш и друг да и бере гайлето, като и изтече гаранцията А, ако е и с директно впръскване + турбина е още по-голям кеф. Не дава да я пипнеш. Залепя те на седалката, но всичко си има цена, а тя е кратък живот на двигателя.
Е карах ги на тест драйв ама аз съм далеч от възрастта в която "залепването за седалката" има някакво значение.Пък и предпочитам определено хибрид или електричка в градския трафик,отколкото неадекватните старт-стоп системи,където първият въпрос на всеки е как да я изключи да не му хаби двигателя.Виж ако карах много извънградско бих си взел и един дизел DCI от който съм много доволен отколкото тия турбогъзарии.

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_1 » 12 Дек 2021 18:41

travelboy1965 написа: 12 Дек 2021 18:31
Е карах ги на тест драйв ама аз съм далеч от възрастта в която "залепването за седалката" има някакво значение.Пък и предпочитам определено хибрид или електричка в градския трафик,отколкото неадекватните старт-стоп системи,където първият въпрос на всеки е как да я изключи да не му хаби двигателя.Виж ако карах много извънградско бих си взел и един дизел DCI от който съм много доволен отколкото тия турбогъзарии.
Имах такава и я продадох на втората година, та от собствен опит ти казвам, че за каране са много приятни. Караш си спокойно из града на 1200-1300 об/мин, натискаш газта и отлиташ. Също така са и икономични.
Хибридите на Тойота са друга бира. За спокойни и уравновесени хора са, които са далеч от това да доказват нещо на пътя.

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 12 Дек 2021 18:46

Тези червени цветове. Хубави са. Ама при Рено и Ситроен съм виждал такива тотал щети след години - избледняват неравномерно, матират (предния капак най-вече), лак се бели, или просто цвета губи яркост. Сигурно затова и спряха да са масови. Сивото е страшно клише, обаче. Не знаеш какъв цвят искаш - избираш сив металик.

OFF
Сивото наистина обаче е естествен камуфлаж. Не случайно немците го мажат по всичката си бойна техника през войната.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 12 Дек 2021 18:55

dracunculus написа: 12 Дек 2021 14:46
LEXUS написа: 12 Дек 2021 14:05
пълни глупости
Много точно формулирано. Без да се заяждам с колегата Hursa и не е мястото в тази тема, но все пак не мога да си замълча и аз- изписа много неверни неща в последно време. И тук не говорим за субективно мнение дали човек харесва или не определена марка, което си е негово право, визирам откровено фактологични неточности. Някак цялото изглеждаше като напълна неудовлетвореност от концерна (пак - негово лично право) и тип антиреклама (свобода на словото е, има право и това да прави). И, в крайна сметка си купува, както някой по-горе го беше формулирал, прекалено скъпата, неефективна, тромава, с какви ли не недопустими дефекти, морално остаряла и т.н. (каквото се изписа по темата - не пледирам за точност!) Тойота Корола хибрид. Питам се аз....защо и отговорът би ми бил много интересен! offtopic.gif
пълни глупости

dracunculus
Мнения: 1437
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 12 Дек 2021 19:37

Krachunov, щом го виждаш така....разбира се, твое право е. Но погледни дискусиите с колегата през последната година и си направи сам изводите. Факт е, че очаквах, а явно и доста други колеги, да НЕ си вземе Тойота...както и да е. Няма значение. Честита да му е, за мен е страхотен автомобил. Нека приключим с оффтопика и се придържаме към темата :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 12 Дек 2021 19:43

Колеги, да ви попитам две неща:
1. При каране с бавна скорост, в задръстване нпаример, при спиране чува ли се нещо при вас? При мен е все едно ми свършват накладките. При предходното обслужване от тойота ми казаха, че било нормално понеже може би в накладките имало повече метални частици, които оксидирали. При мен обаче не е само в мокро време, не е и само в началото на деня, а и след като съм карал някакво време. Назад също при паркиране стърже доста.
2. Получавали ли сте мейли от тойота за напомняне на обслужването. Аз имам още към 2500 км или 3 мес. до третото обслужване и получих мейл от тях (за пътви път), та се замислих на какъв принцип ги пращат
Corolla E12;
Corolla E210

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 12 Дек 2021 20:28

stereo_man написа: 12 Дек 2021 19:43 Колеги, да ви попитам две неща:
1. При каране с бавна скорост, в задръстване нпаример, при спиране чува ли се нещо при вас? При мен е все едно ми свършват накладките. При предходното обслужване от тойота ми казаха, че било нормално понеже може би в накладките имало повече метални частици, които оксидирали. При мен обаче не е само в мокро време, не е и само в началото на деня, а и след като съм карал някакво време. Назад също при паркиране стърже доста.
2. Получавали ли сте мейли от тойота за напомняне на обслужването. Аз имам още към 2500 км или 3 мес. до третото обслужване и получих мейл от тях (за пътви път), та се замислих на какъв принцип ги пращат
Нищо не чувам.Нито при тръгване нито при спиране.Пълна тишина.Пълен кеф.Само пърпорещи БМВ 3 около мен.Съжалявам това ми е болна тема.Пушещо БМВ 3 на светофара.

planetarydrive
Мнения: 106
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от planetarydrive » 12 Дек 2021 21:18

Съвсем нормален звук при автомобили с авт.скоростна кутия, се появява от накладките в момент когато колелата спират или започват да се въртят.С различна сила е и най-често става при леко отпускане на спирачката или спиране.Чува се при всички марки.При по- рязко натискане и отпускане не се получава този неприятен шум.Предполагам,че това е което забелязвате.

Enwor
Мнения: 179
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 12 Дек 2021 21:24

slowtraveler написа: 07 Дек 2021 08:24 Enwor, не бих искал да споря за нещо, което ти твърдиш, че си наблюдавал лично
Честно казано не съм наблюдавал кой знае какво, за да тръгна да споря rolleyes.gif . Но пък на празния междуградски, си направих експеримент и се оказа наистина точно така :thumbsup:. На 30км/ч минава на къси, а мине ли 40 - пали отново дългите.
stereo_man написа: 12 Дек 2021 19:43 При каране с бавна скорост, в задръстване нпаример, при спиране чува ли се нещо при вас?
Чува се - хъркане, щото накладките само тогава ги ползвам :) да спра до покой, но това е времено де. Изтърже ли ръждата после нищо.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

method81
Мнения: 106
Регистриран на: 25 Май 2020 16:16
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210 1.6
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от method81 » 13 Дек 2021 08:42

stereo_man написа: 12 Дек 2021 19:43 1. При каране с бавна скорост, в задръстване нпаример, при спиране чува ли се нещо при вас? При мен е все едно ми свършват накладките. При предходното обслужване от тойота ми казаха, че било нормално понеже може би в накладките имало повече метални частици, които оксидирали. При мен обаче не е само в мокро време, не е и само в началото на деня, а и след като съм карал някакво време. Назад също при паркиране стърже доста.
При мен също го има този "феномен".
Правя разлика между това, което споменават колегите за лекото хъркане при спиране - това за мен е нормално.
Звукът, който описва stereo_man е буквално все едно ти свършват накладките.
В моя случай започва свирене при плавно спиране на ниска скорост, което е изключително дразнещо в задръстванията.
При следващото обслужване мисля да сменям накладки или поне да ги накарам да разглобят и да видят дали няма нещо между накладките и дисковете.
В допълнение - колата е 1.6 бензин, а не хибрид.
Последно промяна от method81 на 13 Дек 2021 09:24, променено общо 1 път.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 13 Дек 2021 09:08

Enwor написа: 12 Дек 2021 21:24 Чува се - хъркане, щото накладките само тогава ги ползвам да спра до покой, но това е времено де. Изтърже ли ръждата после нищо.
Колегата го е казал.
Освен на накладки, хибрида спира ли и по друг начин? Ако си отговорите на въпроса ще стигнете и до момента, защо се чува стържещ звук :thumbsup:

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 13 Дек 2021 09:32

metoyo написа: 13 Дек 2021 09:08 Ако си отговорите на въпроса ще стигнете и до момента, защо се чува стържещ звук
Реално се чува, защото няма други звуци, които да пречат да не чуваш накладките. Като свикнете с хибридите и започнете да обръщате внимание на дребните шумове, всички ще започнете да чувате как "стържат" накладките, което е нещо нормално. Това с ръждата е просто увеличаване на ефекта, което може да се чуе и при нормален автомобил, с тракащ двигател. Но когато в купето е пълна тишина, винаги се чуват накладките когато опират в диска. Въпроса е дали се заслушваш за такива звуци или музиката ти е по-силна. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

GringoBG
Мнения: 138
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 13 Дек 2021 10:10

Ако оставяте автоматичната ръчна, кога вали и е мокро зимата, накладките залепват. После на другия ден като тръгваш чуваш как се 'отпецват'. В зависимост колко зле са били залепнали, има един ръб от феродо по диска. Като спираш чуваш как прави 'хруп хруп хруп' и си броиш оборотите на диска докато натискаш спирачките. На дизела това не го чувах. tooth.gif

Затова съм спрял зимата функцията за автоматична ръчна като сложиш на P. Ако спирате на наклон обаче може би не е много мъдро това решение.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от max-2 » 13 Дек 2021 11:35

Който го дразни шума от спирачките може да ги излекува с две или три намалявания от 140 до 80 км. /ч, като преди това са използвани спирачките, т. е. да не са студени, зима е. След това един два километра не трябва да се спира до 0км. /ч, за да може да се охладят спирачките без последствия за дисковете.
Така се отнема повърхностния загладен слой и дори и кофти накладки подобряват работата си.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2021 13:16

Max-2 предлага доста екстремно 'лекуване' :)
Може да пробвате стандартното 'разработване', което е предвидено за добро припасване и подготовка на повърхностите на нови накладки - 4-5 пъти умерено (за да може автомобила да използва механичните спирачки, а не само да регенерира) намаляване от 40км/ч до почти нула, но без спиране, след което няколко минути спокойно шофиране за охлаждане...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта