Corolla E21 / Auris E21 - Поколение XII - /2019-2024/ - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 06 Дек 2021 22:31

ico1 написа: 06 Дек 2021 21:09 Като види осветен да но за скоростта не съм забелязал.
На тъмни улици и кръгови пали дългите.
Явно зависи и от скоростта защото карах бавно и пробвах режимите.Честно казано май ще изключа половината функции щото ми писна за 2 дена каране тя да решава какво да прави.Ще и покажа аз кой тука е шефа. bash.gif

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 06 Дек 2021 22:38

Hybrid1stTime написа: 06 Дек 2021 22:24
BOz написа: 06 Дек 2021 10:20 Както има такъв:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1255827.html
Така има и такъв:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1038298.html
Очевидна разлика както в средния разход, така и в минималния.

Но наистина няма такава логика в летен и зимен разход. Не би превишавало и 1 литър дори. Но пък за мен няма ясен показател изразен в статистиката, в която тази разлика да си личи. Даден е един разход от един път, който може да е случаен. И тази случайност да е правила впечатление и друг път и това да се "показва" като тренд. Което не е коректно като заключение, ако не се покаже този тренд във времето чрез статистически данни. Иначе аномалии винаги стават, както в положителна, така и в отрицателна посока. Слоу го пише няколко пъти вече това с метеорологичните условия и т.н.
Със сигурност не говорим за изолиран случай. Принципно е около 8 разхода в подобни условия. Писах, но не се чете. Имам колата от края на Януари. Тогава писах пак и се започна - била нова, не била разработена, и не съм умеел да я карам. Минах 5К с висок разход магистрално, но приемлив в града. Стопли се разхода се оправи. Аз начина си на шофиране не го сменям. Минавам по 2-3к месечно по едни и същи пътища от години! Сега паднаха под 10 градуса температурите и пак започна да харчи над 8 по магистралата. И пак да кажа - не е еднократно.
Ясно ми е ,че всеки си е луд по своему, но това е чара на хората. Изказвания от сорта на никога, и няма как не са смислени защото очевидно има как и е факт.
Въпроса е колко от вас са карали 3 часа със 145 по километраж на темпомат?
Карайки на педал винаги отпускаш като я чуеш да реве. И аз със 120 , пак на темпомат докарвам 6 ( и под 6 съм виждал) , но това е при 120!
И при 130-140 на крак разхода е под 7, но тук говорим за максимално позволената скорост в БГ поддържана 3-4 часа константно.
Е то няма пълно щастие.15 годишния ми Меган 2 1.5DCI си гори зиме лете градско 4.5.Ама това не ме спря да си купя хибрид.То няма идеална кола.Ако имаше всички щяха такава да карат.Аз си прецених,че 2 пъти годишно имам каране по магистрала и това е.Даже си мисля с дизела да ида ски.Що да я мъча тойотата по магистралата.Пък и нисичка ми се вижда.Ще вземе да влачи корем в някой коловоз.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 06 Дек 2021 22:45

Hybrid1stTime, а да си включвал обдухване на челно стъкло? :whistle:
И да, над 120км/ч разходът на ВСЕКИ автомобил скача сериозно... В случая не смятам, че причината за повишеният разход е ниската температура - по-вероятно е все пак да бъде заради начина на експлоатация/настройки..
И да - многократно съм въртял подобни километри и със 120км/ч,140км/ч ,150км/ч и над 190км/ч на темпомат... Винаги над около 110км/ч разходът се е увеличавал не линейно, а в геометрична прогресия нагоре :) Физика - какво да правиш... А примерът на BOz е много показателен - можеш да видиш как докато автомобилът е нов и шофьорът свиква - разходът е малък... В момента, в който свиква и почва да настъпва - разходът скача с литри...

travelboy1965, просто разучи функции - в някои случаи са много удобни, а в други - лесно можеш да ги изключиш/игнорираш...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 06 Дек 2021 23:11

slowtraveler написа: 06 Дек 2021 22:45просто
Абе разучавам ги.Уж pcs включен пък на кръговото от гледане на колите тръгнах и щях да блъсна пешеходец на пътеката.Колата ни звук ни стон.Утре ще изкарам жената пред колата и ще тествам.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 06 Дек 2021 23:20

Системите само подобряват безопасността, но не заместват шофьора.. Не случайно все още няма автономни автомобили, освен в 'контролирана среда' ...
Всяка от системите си има ограничения и т.н...
Например - активният темпомат не е удобен за магистрала - на магистрала обикновеният темпомат е по-удобен... За автоматичните дълги - също съм забелязвал некоректна работа - предимно с камиони или на магистрала.. Дори и с последния модел матрични фарове...Което също е разбираемо - например ти знаеш, че 'отдолу' има камион, ама системата не знае..
Затова дори и на Лексъса като видя, че не се оправя - минавам ръчно на къси и след това - като условията се подобрят - отново предавам управлението на автоматиката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Enwor
Мнения: 179
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 06 Дек 2021 23:31

При седана поне, дългите не съм забелязъл да се комутират по скорост. Хващат улищните лампи, даже и някой знак ги бърка понякога tooth.gif , но по скорост не. Отивайки за вилатс веднага щом свърши осветлението блесват. А там пътя не позволява повече от 30...
От всички функции за момента най-рядко ползвам задържането на спирачката.
В началото много препсуввах адаптивният темпомат. Колата пред мен като решие да намали и отбие, аз почти ще спра. Свия ли по-ляво да го заобиколя форсира обратно и е много малоумно. След втория път го усетих де. Детекцията за хора и други малки обекти не съм я провал до сега (нямам и намерение), но мисля че я имаше само в последното ниво. PCS- работи обаче :)
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 06 Дек 2021 23:47

slowtraveler написа: 06 Дек 2021 22:45 И да, над 120км/ч разходът на ВСЕКИ автомобил скача сериозно... В случая не смятам, че причината за повишеният разход е ниската температура - по-вероятно е все пак да бъде заради начина на експлоатация/настройки
Оценявам мнението принципно, но тук говоря за дефакто - колата си е една, настройките също, идиота за волана и той.Скорост, път, настилка, наклони... Само външната температура се мени, и трафика не е фактор. Но пак влизам параграф 22 тук!

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 06 Дек 2021 23:57

GringoBG написа: 06 Дек 2021 13:39 Колеги, на комбито, светлините за задна една или две са?
същия въпрос имаше някви страници назад. Една светлина е
travelboy1965 написа: 06 Дек 2021 15:46 А как се гаси парното.
Копче OFF.... В студено време дори на минимум да нагласиш климатика, пак включа двигателя. Все пак минимум е около 15 градуса а на вън е под 10, така че единствения начин да "изключиш" е да спреш тотално.
Hursa написа: 06 Дек 2021 16:12 Преохлаждането на двигателя не е нещо добро
Не мисля, че имаш шанс да преохладиш..Хибридната система пали двигателякогато прецени че не е в работна темперетура без значение какво праивш или какво е нивото на батерията.
Hursa написа: 06 Дек 2021 16:12 "Включването" на климатика, действително ли го включва
Да.
Hursa написа: 06 Дек 2021 16:12 или се задейства само, ако зададената температура е под температурата в купето?
не
Тествано е., Във влажно време дори и да си пуснал на топло, (без климатик) почва лек конденз по джамовете. Пускайки климатика изчезва веднага.
Hursa написа: 06 Дек 2021 16:12 Мисля, че като "влагоуловител" се включва, само когато е включена функцията за отстраняване замъгляването на челното стъкло (и страничните)
Не, както казах вече преди това.
Hursa написа: 06 Дек 2021 16:12 Тогава действително би се вдигнал по чувствително разхода
По - скоро не. Разхода би се вдигнал от мн други неща. Пак тук бях писал, лятото 1 час на паркинг. Външна температура 33-35, в купето 22. Външния датчик се нагря до 40 градуса, докато висях.
Специално си играх да засичам с хронометър, колко време работи двигател и колко време само на батерия. Грубо казано беше 10 минути на батерия 1 минута двигател, като при всяка итерация двигателя работеше малко по - малко и съответно изкарваше малко повече на батерия. Така че компресора вдига минимално разхода, ако говорим против потене.
Това което осезаемо вдига разхода е парното. Защото за разлика от климатика, който може да работи на ток, топлото няма от къде да дойде освен от топлината на двигателя.
Hybrid1stTime написа: 06 Дек 2021 22:24 Въпроса е колко от вас са карали 3 часа със 145 по километраж на темпомат?
Както казах на темпомат 150-155 и на моменти 160. БЕЗ трафик, така че не съм намалявал с изключение на точно 3 кукумявки които ме засякоха, намлих до 120... София - Сливен... малко под 3 час аса но разхода е 6.8. 9 за дълъг път НИКОГА не съм виждал.
И все пак не каза с какво гориво караш?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6187
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 338 пъти
Получена  благодарност: 369 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 07 Дек 2021 08:24

Hybrid1stTime написа: 06 Дек 2021 23:47 Оценявам мнението принципно
Да, правилно си ме разбрал...
Но не отговори на въпроса - какво променяш 'като застудее' - например обдухване на предно стъкло, гуми, по-дълго изчакване преди да тръгнеш за да загрее колата и например децата/жената да влязат на топло... И т.н.

Enwor, не бих искал да споря за нещо, което ти твърдиш, че си наблюдавал лично :thumbsup:
Лично аз не съм виждал вариант автоматични дълги да не превключват към къси при ниска скорост - идеята е съвсем проста и е свързана с нуждата от дългите фарове и с безопасността ...
При ниска скорост нямаш нужда от 'дълги'. А като спреш би могъл да излезеш от автомобила, оставяйки го на дълги, с което да заслепиш насрещни, ако системата не сработи коректно (или пък например си спрял под дърво, чиито листа закриват камерата)..
При мен твърдо си преминаваше на къси при по-ниска скорост, дори и да е тъмна нощ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 07 Дек 2021 09:44

Hybrid1stTime написа: 06 Дек 2021 22:24 Със сигурност не говорим за изолиран случай.
Аз донякъде ти вярвам. Единствено, което ми липсва е да го наречем доказателство със статистика. Не изолирани случаи, а тренд. Да кажем по борд даваш 121 км/ч (плюс-минус едноцифрени километри), като очевидно се забелязва - 10 резервоара лятото правят средно по 6.6/100, а след ноември същите параметри но вече средно е по 9.5/100.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 5668
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 07 Дек 2021 11:12

Krachunov написа: 06 Дек 2021 23:57 Не мисля, че имаш шанс да преохладиш.
В случая не се говори буквално за преохлаждане, а евентуално за работа на двигателя без да достига нормалната си работна температура поради по отворен големия охлаждащ кръг - през радиатора, при значително топлоотнемане при високата скорост. В случая двигателя работи практически без да се "гаси". Когато системата пали двигателя (само за да го прогрее) - едва ли достига оптималната работна температура, а зададена по-ниска - това значително би съкратило разхода за прогрев. А работната би се достигнала - когато двигателя действително е необходим.
За съвременен не голям автомобил - за поддържането на скорост 90 км/ч е необходима мощност около 10 кс (до колкото знам). Автомобилните климатиците са различни, но обикновено дават, че консумират мощност около и над 2 кс. Т. е. компресора значително увеличава необходимата средна мощност (а следователно и разхода), особено ако автомобила се движи с ниска скорост. (Не знам дали климатика при тойота може да управлява оборотите на компресора - инверторен климатик - ако може, тогава необходимата мощност за работата му като влагоуловител може да бъде понижена значително.) Ако компресора консумира мощност около 1 кс - тогава климатика може да поглъща топлинна мощност от въздушния поток около и над 2 кВт, а това означава - че тази топлинна мощност трябва да бъде възстановена от "парното" плюс необходимата топлинна мощност за да сгрее купето и да компенсира топлинните загуби през ламарините му, които се обдухват много ефективно от въздушния поток при движение на автомобила особено при относително висока скорост. И необходимата топлинна мощност е особено голяма, ако изцяло се вкарва външен студен въздух.
(Всъщност - при студено време, абсолютната влажност е много ниска, дори при много висока относителна влажност. А поради това не е необходимо да бъде "осушаван". Достатъчно е да бъде сгрят постъпващия външен въздух - относителната му влажност ще е много ниска.)
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 07 Дек 2021 12:34

slowtraveler написа: 07 Дек 2021 08:24 Но не отговори на въпроса - какво променяш 'като застудее' - например обдухване на предно стъкло, гуми, по-дълго изчакване преди да тръгнеш за да загрее колата и например децата/жената да влязат на топло... И т.н.
Няма промени. И това написах. Колата винаги е в гараж и съответно паля и тръгвам - целогодишно. Също бях писал, че като купя една кола настрйвам климатроника на 22 и там не се пипа. И климатика не се изключва ръчно - само когато колата прецени. Наистина разлики в експлоатацията няма.
Krachunov написа: 06 Дек 2021 23:57 И все пак не каза с какво гориво караш?
Основно с ЕКО95 или ОМВ95.
slowtraveler написа: 07 Дек 2021 08:24 При мен твърдо си преминаваше на къси при по-ниска скорост, дори и да е тъмна нощ...
Королата пуска дълги лоста е на Драв, не си в покой и камерата не вижда отблясъци и няма нещо дето да ти осветява датчика за осветеност на таблото. И тази систем тук не е читава, както останалите по колата. Ако пасажера си пусне лампата за чете колата ще изключи дългите, но да не влизам в детайли, че ще стана много негативен.
Hursa написа: 07 Дек 2021 11:12 Не мисля, че имаш шанс да преохладиш.
В случая не се говори буквално за преохлаждане, а евентуално за работа на двигателя без да достига нормалната си работна температура поради по отворен големия охлаждащ кръг - през радиатора, при значително топлоотнемане при високата скорост
Точно това смятам и аз. Не се преохлажда, но и не достаъчно паднала температурата за да притвори термостата ,а в същото време компа казва на мотора да работи по-богато за да стигне оптималната зададена по софтуера.

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 07 Дек 2021 12:42

BOz написа: 07 Дек 2021 09:44
Hybrid1stTime написа: 06 Дек 2021 22:24 Със сигурност не говорим за изолиран случай.
Аз донякъде ти вярвам. Единствено, което ми липсва е да го наречем доказателство със статистика. Не изолирани случаи, а тренд. Да кажем по борд даваш 121 км/ч (плюс-минус едноцифрени километри), като очевидно се забелязва - 10 резервоара лятото правят средно по 6.6/100, а след ноември същите параметри но вече средно е по 9.5/100.
Ами до тук за 25К средно ми е 6.5. Ще видя зимните месеци, но най-вероятно ще прежаля сумарно 1-2 нощи сън на месец, като добавя около час към пътя си , но разликата е много голяма. 3 литра на 100 разлика са ми 30 лева на пътуване. Ще трябва да преценя дали 150 лева на месец или инсулт няколко години по-рано.

Аватар
BOz
Мнения: 4539
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 07 Дек 2021 12:54

Hybrid1stTime написа: 07 Дек 2021 12:42 Ами до тук за 25К средно ми е 6.5. Ще видя зимните месеци, но най-вероятно ще прежаля сумарно 1-2 нощи сън на месец, като добавя около час към пътя си , но разликата е много голяма. 3 литра на 100 разлика са ми 30 лева на пътуване. Ще трябва да преценя дали 150 лева на месец или инсулт няколко години по-рано.
Пак не се разбираме много-много.
Нормално е зимата да е по-висок общия разход. Но не е нормално да е толкова по-висок извънградският разход. И сега ако кажеш, че 100% от километрите са ти само извънградски по един и същ маршрут, който е поне 100-200 км. наведнъж, тогава може да съпоставяш зимен с летен разход. Но ако караш и по маршрут, по който колата ти пали двигателя само заради парното, отделно за "отпускане" (загряване) на агрегатите и силовото задвижване, тогава не е редно да съпоставяш общия зимен с летен разход.
Затова ти споделих за статистиката. Да видиш дори и ти лично, че не караш винаги по един и същ начин, което си мислиш, че не е така. Отделно зимата има по-често мокри пътища, което създава още по-големи условия за увеличаване на разхода и т.н. Но лично аз не вярвам, че при 149 км/ч на круиз контрол, само с разлика от външната температура, при изминати едно 300-400 км разстояние, ще има отклонение над половин литър. При една и съща средна скорост и условия на настилката, от поне няколко измервания и взето под внимание средно аритметично, медианата и модата. Защото и от това зависи как ще изкривиш статистиката. Ама започваме да навлизаме в по-дълбоки детайли, за които трябва данни, с които да работим, които данни реално липсват в конкретния случай.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

wizarda
Мнения: 93
Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
Местоположение: България
Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
Получена  благодарност: 9 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от wizarda » 07 Дек 2021 13:36

За да не си нулираш разхода на километража: на мултимедията
натискаш Menu > Info > History. Долу в дясно има Clip, като го
натиснеш разхода до сега(от предното натискане на Clip) го прави
като стълб от графиката и започва да засича новия. Примерно
качваш се сутринта - Clip и като се прибереш преди да слезеш
пак Clip. Така ще видиш разхода за отиване и връщане(по нашите
магистрали си има прилични наклони). Ако пътуваш всеки ден
можеш да направиш и проба по горния начин с круз на 120, 130.

При твоя начин на ползване(30к годишно с основно високоскоростно шофиране),
според мен не си за хибрид, а за дизел :D.

Ако при 140 и 4к оборота двигателя не може да достигне работна температура
в града на кратки отсечки(за което е и направен хибрида) няма да може да
влезе в режим никога. Примерно при ръчната кутия можеш да си караш
на 4-5к с леко натиснат педал, но при автомата ако няма нужда от високи
обороти няма и да ги изисква. За 1.8 по брошура му дават 72квт. при 5200,
нямам графика при 4к каква мощност отдава, но вероятно е над 40кв. При
КПД 50% имаш 40кв топлинни загуби, а отдолу на двигателния отсек има
кора.

Има статия на Autobild разход с/у скорост от 2006 г.:

Prius при 80 е 4.9л на 100, а при 130 е 8л на 100:
Was-kostet-Vollgas-prius-consum.jpg
Was-kostet-Vollgas-prius-consum.jpg (46.56 KiB) Преглеждано 1157 пъти

Golf дизел с/у бензин:
Was-kostet-Vollgas-golf-consum.jpg
Was-kostet-Vollgas-golf-consum.jpg (48.34 KiB) Преглеждано 1157 пъти
Който иска може след качване на магистрала и настройка на круз
на определена скорост да нулира разхода и след това при слизане
пак.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта