Страница 2 от 3

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 12 Сеп 2024 19:23
от Hursa
Какво разбирате под - "пасивна регенерация"? smile.gif Какво и е "пасивното", ако допълнителното "влива нафта в дпф"?

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 12 Сеп 2024 19:49
от Ивайло Димов
Нещо като превенция ,заложено на определен пробег или моточасове-няма значение .Идеята малко натрупано количество сажди да се изгаря превантивно ,за да не се стига до влизане в активна регенерация защото тогава температурата на ДПФ е много висока и това в дългосрочен план може да увреди питата .Или да я задръсти до толкова ,че да не може да се прочисти .Ако колата се кара на много къси разстояния никога няма да влезе в пасивна регенерация по логиката ,че се чакат определени градуси .Имам горчив опит с няколко служебни DCi на които им умреха FAP на 70-80 хил само в градски режим експлоатация :cheers: .

И има много некадърно махнати филтри (физически) без софтуерно ,лее се нафта на воля в маслото щото ЕКУ знае ,че има ДПФ но реално липсва в генерацията .
И такъв случай имахме smile.gif ,така че съм ял попарата в тоя аспект .

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 12 Сеп 2024 22:05
от Ивайло Димов
Филтрите се задръстват от сулфатна пепел и част от елементите на присадъчния пакет в маслото .Всеки ДВГ има някакъв разход на масло ,това е неизбежно от естеството и принципа на работа .Дали ще е 100-200-500 мл на 10 хил км ,разхода е наличен ,дори собственика всеки ден да проверява нивото на масло при толкова малки количества не може да го хване на щеката .За това и коли с DPF,GPF и сложни катализатори се карат с ниско или средно пепелни масла ,в които съдържанието на фосфор ,цинк ,сяра е по-ниско .
Дори една кола с подобен филтър да се използва в идеални условия ,то рано или късно се стига до невъзможност за прочистване .Конструктивно така е направен ,че една малка част от саждите остават в него ,тези сажди се превръщат на въглен ,опичат се и никаква регенерация не може да ги отстрани.И този процес е непрестанен докато проходимостта на питата стане много малка .Така ,че този детайл се води консуматив и от експлоатацията на автомибила ,поддръжката и качествените масла и гориво зависи колко дълго във втемето ще се случи неизбежното-прамахване или нов .

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 12 Сеп 2024 23:07
от BOz
Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 19:49 Какво разбирате под - "пасивна регенерация"?
Такава, при която филтъра се почиства самостоятелно, без нужда от активно намесване на компютъра.

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 12 Сеп 2024 23:30
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 16:35 По тая логика ще прави пасивни регенерации всеки път ,в който ДПФ стигне до 250 °
Той не 'прави пасивни регенерации' като някакъв прекъсваем процес...
Това е непрекъсен регенеративен процес, контролиран от ЕКУ-то... Ако караш автомобила в такъв режим може с хиляди километри да не се налага активна регенерация..
Филтъра се 'самопочиства' при такъв режим, стига пристигащите сажди да не са прекалено много... Неслучайно споменах личният експеримент...
Тръгнах след продължително градско шофиране със запълване на ДПФ около 70-75%... Проверих в края на магистралата бе около 35%... Включих през софтуера активна принудителна регенерация и ми смъкна запълването на 4-8%... След няма 10км извънградско шофиране отново стигна до около 35%... При леки промени в режима (изпреварвания, спускания) запълването се покачваше до 40 и спадаше до 25% без да е включена принудителна регенерация... И така - 500км докато стигна дестинацията.. Навръщане - пак така - общо над 1200км със стабилно запълване на ДПФ без включена активна регенерация..
Ако станат прекалено много саждите - трябва да се увеличи температурата още за да се ускори процеса на регенерация, и точно затова започва да 'се налива горивото' в ДПФ..
И да - ЕКУ-то контролира и температурата на ДПФ, и да спомага регенерацията променяйки температурата на изходящите газове и генерираните сажди (при мен го правеше чрез контролиране по спомен 5-8 впръскване на инжектора на всеки такт. А когато включеше активната регенерация, двигателят почваше да работи някак си по-твърдо, и преди да направят някакъв софтуерен ъпдейт - вентилатора се чуваше като на самолет - пускаха го на максимална скорост :) След ъпдейта - вентилатора си работеше нормално според температурите на антифриза и климатика...

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 07:08
от Ивайло Димов
BOz написа: 12 Сеп 2024 23:07
Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 19:49 Какво разбирате под - "пасивна регенерация"?
Такава, при която филтъра се почиства самостоятелно, без нужда от активно намесване на компютъра.
Защо мен цитираш tooth.gif

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 07:12
от Ивайло Димов
Slow ,явно не разбра поста .

Палиш зимата сутринта ,караш 4-5 км до работа и гасиш колата- в такъв режим филтъра никога нема се загрее до 250 градуса .За тва инжинерите са заложили в ЕКУ определен пробег ,за да се регенерира ДПФ без значение от обстоятелствата.С определен катализатор на процеса - нафта ,при пасивните количеството е малко ,при активните повече .

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 08:11
от centil
Как да ти се обясни, че при пасивна регенарация на ДПФ няма "допълнително" количество нафта..

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 08:39
от Ивайло Димов
:thumbsup: Аз друго съм виждал ,ама щом няма-мир да има worthy.gif .

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 13:54
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 07:12 С определен катализатор на процеса - нафта ,
Нафтата не е катализатор... Тя се използва за подгряване на ДПФ, за да може да протекат процесите по самоочистване...
И да - при нормална работа (би трябвало) да не впръсква допълнителна нафта... Но там вече не съм гледал кода на ЕКУ-то и т.н... Не е невъзможно да има 'температурен контрол' на ДПФ и при дадени режими ако ДПФ изстива повече, пък например е с повишено запушване, да добавя - де да знам :)

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 14:33
от Ивайло Димов
Slow
При различните производители има различни решения ,дори при някои коли с Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 14:46
от izhelev74
Явно ще трябва да "опъна" БМВ-то до Пазарджик, по магистралата между 2500 - 3000 оборота. През последните 2-3 години, рядко тази кола излизаше от София. Последно преди около 2 месеца ходи до Солун, ама нали е 8- степенен автоматик на извънградско почти не качва оборотите над 2500.

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 15:22
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 14:33 Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни
Адблуто не бе ли само за оправяне на газовете, без влияние върху регенерацията?

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 15:27
от Ивайло Димов
Да ,за намаляване на азотните окиси .Но явно за да не се задръстват бързо ДПФ са премахнали пасивните .

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Публикувано на: 13 Сеп 2024 17:21
от centil
Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 14:33 При различните производители има различни решения ,дори при някои коли с Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни
ВИНАГИ има пасивни регенерации!