Добавка за почистване на ДПФ филтър
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Здравейте колеги,
Искам да попитам дали някой е ползвал добавка за почистване на ДПФ филтър - от онези, където се сипват в празен резервоар, пълниш резервоара и караш колата на високи обороти извънградско. Има ли ефект? Колата не е Тойота, а БМВ 3-ка , дизелак. Наскоро светна едно предупреждение за замърсен ДПФ филтър, та мисля първо с някоя добавка да пробвам. Благодаря за отговорите.
Искам да попитам дали някой е ползвал добавка за почистване на ДПФ филтър - от онези, където се сипват в празен резервоар, пълниш резервоара и караш колата на високи обороти извънградско. Има ли ефект? Колата не е Тойота, а БМВ 3-ка , дизелак. Наскоро светна едно предупреждение за замърсен ДПФ филтър, та мисля първо с някоя добавка да пробвам. Благодаря за отговорите.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър

-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Не е правена диагностика, изписва го на дисплея, след което изчезва, като му кажа ОК.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Направи и диагностика на тази кола ,да се види и прочете грешката .Може някой от датчиците да се ебава ,може заради пропустнати пасивни регенерации да иска активна ....Добавката върши работа превантивно и подобрява изгарянето на саждите при пасивни регенерации.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Авариен режим на прочистване на ДПФ -а .В ЕКУ на ДВГ има заложен алгоритъм ,който прави пасивни регенерации на 250-300 км когато те са недовършени защото си загасил колата се натрупват сажди .Преди и след филтъра има два датчика за диференциално налягане ,те дават инфо на ЕКУ кога е задръстен,за да се активира активна регенерация .Това се води авариен режим .
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Винаги съм мислил, че активната регенерация не е авариен режим 
1. Общо взето - ДВГ при работа в оптимален режим пасивно регенерира ДПФ (без да вкарва допълнително гориво и т.н.). При мен това държеше ДПФ около 34% запълнен (ако е по-малко - много бързо достига до това ниво, ако е повече - смъква го до това ниво)... Обикновено при извънградско ДПФ регенерира пасивно...
2. Ако се кара колата в града (непостоянни режими, студен ДПФ, чести старт/стоп) ДПФ не успява да се почисти пасивно, ДПФ достига гранично ниво (при мен бе 85%) и ДВГ започва активна регенерация, която представлява вкарване в ДПФ на неизгорияло гориво от ДВГ, което изгаря в ДПФ, нагрявайки го до над 600С, като по този начин го почиства за 15-30 минути... Това също не е авариен режим.. И не винаги се усеща (понякога съм го усещал чак когато сляза от автомобила и усетя жегата под него
) .. При мен се случваше на 120-170км градско шофиране (според статистиката на ЕКУ-то)...
3. Ако неколкократно прекъснеш активната регенерация (изгасиш автомобила докато е в такава, или при Тойотите (не си в нужният режим/обороти), започва да мига символа на ДПФ, предупреждаващ, че ако 'продължаваш така' - ще влезе в авариен режим...
4. Ако и с това не се съобразиш - процентът запушване надвишава допустимия и вече си в авариен режим (ограничени режими на ДВГ), от който можеш да излезеш само чрез принудителна регенерация(през сервизен софтуер) или демонтаж/миене на ДПФ...
Та по въпроса на колегата - без да сипваш добавка просто я изпъни на магистралата поне половин час, не 'до дупка', но в сравнително високи режими... Ако е ОК - ще се самопочисти..
Ако не е ОК- няма да ти помогне добавка..

1. Общо взето - ДВГ при работа в оптимален режим пасивно регенерира ДПФ (без да вкарва допълнително гориво и т.н.). При мен това държеше ДПФ около 34% запълнен (ако е по-малко - много бързо достига до това ниво, ако е повече - смъква го до това ниво)... Обикновено при извънградско ДПФ регенерира пасивно...
2. Ако се кара колата в града (непостоянни режими, студен ДПФ, чести старт/стоп) ДПФ не успява да се почисти пасивно, ДПФ достига гранично ниво (при мен бе 85%) и ДВГ започва активна регенерация, която представлява вкарване в ДПФ на неизгорияло гориво от ДВГ, което изгаря в ДПФ, нагрявайки го до над 600С, като по този начин го почиства за 15-30 минути... Това също не е авариен режим.. И не винаги се усеща (понякога съм го усещал чак когато сляза от автомобила и усетя жегата под него

3. Ако неколкократно прекъснеш активната регенерация (изгасиш автомобила докато е в такава, или при Тойотите (не си в нужният режим/обороти), започва да мига символа на ДПФ, предупреждаващ, че ако 'продължаваш така' - ще влезе в авариен режим...
4. Ако и с това не се съобразиш - процентът запушване надвишава допустимия и вече си в авариен режим (ограничени режими на ДВГ), от който можеш да излезеш само чрез принудителна регенерация(през сервизен софтуер) или демонтаж/миене на ДПФ...
Та по въпроса на колегата - без да сипваш добавка просто я изпъни на магистралата поне половин час, не 'до дупка', но в сравнително високи режими... Ако е ОК - ще се самопочисти..
Ако не е ОК- няма да ти помогне добавка..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Първо отиваш някъде да караш продължително време без да гасиш колата и оборотите да са сравнително постоянни над 2к и под 3к. Това би трябвало да предостави необходимите температури на компютъра да си почисти филтъра.
Второ е да разбереш какво го е запушило и да премахнеш първоизточника. Това може да е както често шофиране на къси разстояния/градски режими и невъзможност за извършване на точка първа, както и проблем с работата на двигателя(неправилно количество въздух или гориво). По всяка от точките може да се говори още. Успех!
Второ е да разбереш какво го е запушило и да премахнеш първоизточника. Това може да е както често шофиране на къси разстояния/градски режими и невъзможност за извършване на точка първа, както и проблем с работата на двигателя(неправилно количество въздух или гориво). По всяка от точките може да се говори още. Успех!



- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Slow ,баш авариен режим си е на регенерация ,не е казано че аварира автомобилът.И при пасивна и при активна регенерация се влива нафта в ДПФ-а ,не случайно много хора с дизелови коли отчитат повишаване на нивото на масло в картера .При недовършена пасивна регенерация тая нафта се излива в картера .
Докато колегата не направи една диагностика ще си гадаем дали има проблем с датчиците или е задръстен
.
Докато колегата не направи една диагностика ще си гадаем дали има проблем с датчиците или е задръстен

-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
https://eurocats.co.uk/technical-tip/dp ... eneration/Ивайло Димов написа: ↑12 Сеп 2024 15:37 И при пасивна и при активна регенерация се влива нафта в ДПФ-а ,не случайно много хора с дизелови коли отчитат повишаване на нивото на масло в картера .При недовършена пасивна регенерация тая нафта се излива в картера .
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър



-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Няма такъв автомобил..Ивайло Димов написа: ↑12 Сеп 2024 16:35 при някои не може да загасиш колата при започнала пасивна регенерация
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Има бре ,има такива дето са с демпферен маховик и не мое да я запалиш ако не натиснеш съединителя
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
Има и бензинови автомобили без демпферен маховик, които не палят без да е натиснат съединителя.
Причината е съвсем друга и няма нищо общо с ДПФ.
Причината е съвсем друга и няма нищо общо с ДПФ.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Добавка за почистване на ДПФ филтър
То е ясно че няма ,дадох пример за инжинерни решения с цел удължаване на експлоатационния срок на определени възли.Мисли абстрактно ве 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Deks_2002 и 6 госта