Добавка за почистване на ДПФ филтър

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Hursa » 12 Сеп 2024 19:23

Какво разбирате под - "пасивна регенерация"? smile.gif Какво и е "пасивното", ако допълнителното "влива нафта в дпф"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 12 Сеп 2024 19:49

Нещо като превенция ,заложено на определен пробег или моточасове-няма значение .Идеята малко натрупано количество сажди да се изгаря превантивно ,за да не се стига до влизане в активна регенерация защото тогава температурата на ДПФ е много висока и това в дългосрочен план може да увреди питата .Или да я задръсти до толкова ,че да не може да се прочисти .Ако колата се кара на много къси разстояния никога няма да влезе в пасивна регенерация по логиката ,че се чакат определени градуси .Имам горчив опит с няколко служебни DCi на които им умреха FAP на 70-80 хил само в градски режим експлоатация :cheers: .

И има много некадърно махнати филтри (физически) без софтуерно ,лее се нафта на воля в маслото щото ЕКУ знае ,че има ДПФ но реално липсва в генерацията .
И такъв случай имахме smile.gif ,така че съм ял попарата в тоя аспект .

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 12 Сеп 2024 22:05

Филтрите се задръстват от сулфатна пепел и част от елементите на присадъчния пакет в маслото .Всеки ДВГ има някакъв разход на масло ,това е неизбежно от естеството и принципа на работа .Дали ще е 100-200-500 мл на 10 хил км ,разхода е наличен ,дори собственика всеки ден да проверява нивото на масло при толкова малки количества не може да го хване на щеката .За това и коли с DPF,GPF и сложни катализатори се карат с ниско или средно пепелни масла ,в които съдържанието на фосфор ,цинк ,сяра е по-ниско .
Дори една кола с подобен филтър да се използва в идеални условия ,то рано или късно се стига до невъзможност за прочистване .Конструктивно така е направен ,че една малка част от саждите остават в него ,тези сажди се превръщат на въглен ,опичат се и никаква регенерация не може да ги отстрани.И този процес е непрестанен докато проходимостта на питата стане много малка .Така ,че този детайл се води консуматив и от експлоатацията на автомибила ,поддръжката и качествените масла и гориво зависи колко дълго във втемето ще се случи неизбежното-прамахване или нов .

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от BOz » 12 Сеп 2024 23:07

Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 19:49 Какво разбирате под - "пасивна регенерация"?
Такава, при която филтъра се почиства самостоятелно, без нужда от активно намесване на компютъра.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от slowtraveler » 12 Сеп 2024 23:30

Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 16:35 По тая логика ще прави пасивни регенерации всеки път ,в който ДПФ стигне до 250 °
Той не 'прави пасивни регенерации' като някакъв прекъсваем процес...
Това е непрекъсен регенеративен процес, контролиран от ЕКУ-то... Ако караш автомобила в такъв режим може с хиляди километри да не се налага активна регенерация..
Филтъра се 'самопочиства' при такъв режим, стига пристигащите сажди да не са прекалено много... Неслучайно споменах личният експеримент...
Тръгнах след продължително градско шофиране със запълване на ДПФ около 70-75%... Проверих в края на магистралата бе около 35%... Включих през софтуера активна принудителна регенерация и ми смъкна запълването на 4-8%... След няма 10км извънградско шофиране отново стигна до около 35%... При леки промени в режима (изпреварвания, спускания) запълването се покачваше до 40 и спадаше до 25% без да е включена принудителна регенерация... И така - 500км докато стигна дестинацията.. Навръщане - пак така - общо над 1200км със стабилно запълване на ДПФ без включена активна регенерация..
Ако станат прекалено много саждите - трябва да се увеличи температурата още за да се ускори процеса на регенерация, и точно затова започва да 'се налива горивото' в ДПФ..
И да - ЕКУ-то контролира и температурата на ДПФ, и да спомага регенерацията променяйки температурата на изходящите газове и генерираните сажди (при мен го правеше чрез контролиране по спомен 5-8 впръскване на инжектора на всеки такт. А когато включеше активната регенерация, двигателят почваше да работи някак си по-твърдо, и преди да направят някакъв софтуерен ъпдейт - вентилатора се чуваше като на самолет - пускаха го на максимална скорост :) След ъпдейта - вентилатора си работеше нормално според температурите на антифриза и климатика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 13 Сеп 2024 07:08

BOz написа: 12 Сеп 2024 23:07
Ивайло Димов написа: 12 Сеп 2024 19:49 Какво разбирате под - "пасивна регенерация"?
Такава, при която филтъра се почиства самостоятелно, без нужда от активно намесване на компютъра.
Защо мен цитираш tooth.gif

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 13 Сеп 2024 07:12

Slow ,явно не разбра поста .

Палиш зимата сутринта ,караш 4-5 км до работа и гасиш колата- в такъв режим филтъра никога нема се загрее до 250 градуса .За тва инжинерите са заложили в ЕКУ определен пробег ,за да се регенерира ДПФ без значение от обстоятелствата.С определен катализатор на процеса - нафта ,при пасивните количеството е малко ,при активните повече .

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от centil » 13 Сеп 2024 08:11

Как да ти се обясни, че при пасивна регенарация на ДПФ няма "допълнително" количество нафта..

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 13 Сеп 2024 08:39

:thumbsup: Аз друго съм виждал ,ама щом няма-мир да има worthy.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2024 13:54

Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 07:12 С определен катализатор на процеса - нафта ,
Нафтата не е катализатор... Тя се използва за подгряване на ДПФ, за да може да протекат процесите по самоочистване...
И да - при нормална работа (би трябвало) да не впръсква допълнителна нафта... Но там вече не съм гледал кода на ЕКУ-то и т.н... Не е невъзможно да има 'температурен контрол' на ДПФ и при дадени режими ако ДПФ изстива повече, пък например е с повишено запушване, да добавя - де да знам :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 13 Сеп 2024 14:33

Slow
При различните производители има различни решения ,дори при някои коли с Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни

izhelev74
Мнения: 32
Регистриран на: 01 Мар 2023 12:20
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Verso 2010 CVT
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от izhelev74 » 13 Сеп 2024 14:46

Явно ще трябва да "опъна" БМВ-то до Пазарджик, по магистралата между 2500 - 3000 оборота. През последните 2-3 години, рядко тази кола излизаше от София. Последно преди около 2 месеца ходи до Солун, ама нали е 8- степенен автоматик на извънградско почти не качва оборотите над 2500.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от slowtraveler » 13 Сеп 2024 15:22

Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 14:33 Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни
Адблуто не бе ли само за оправяне на газовете, без влияние върху регенерацията?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от Ивайло Димов » 13 Сеп 2024 15:27

Да ,за намаляване на азотните окиси .Но явно за да не се задръстват бързо ДПФ са премахнали пасивните .

centil
Мнения: 1036
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 42 пъти

Добавка за почистване на ДПФ филтър

Мнение от centil » 13 Сеп 2024 17:21

Ивайло Димов написа: 13 Сеп 2024 14:33 При различните производители има различни решения ,дори при някои коли с Евро 6 и Адблу няма пасивни регенерации,а направо активни
ВИНАГИ има пасивни регенерации!

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта