Страница 2 от 4
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 18:00
от OVI
WoLF написа: ↑20 Юли 2023 14:30
Поне имат стрелка
Точно...
Опела-а на жена ми (Astra H)- няма никаква индикация за температурата на двигателя. Светва аварийна лампа, ама чак когато вече е прегрят. С комбинация от бутони, на малкия дисплей в средата се влиза в уж специален режим, и тогава в едно от менютата има показание за температурата. Миналото лято, докато си чаках РАВ4 се наложи да ползвам редовно астричката. И на няколко пъти ми се изправяха косите, като видя, че температурата подминава 100 градуса. Питах в сервиза- този конкретно мотор бил така- на 102-103 включва вентилатор на степен 1, над 106- степен 2. Да, за 10-20 сек. после слиза под 100, но си е притеснително, ако не знаеш.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 18:17
от BOz
Зависи кои са тези Астри. Ако конкретния модел е бил с 1.8 двигател, примерно, там термостата отваря "нормално" на 105 градуса. Колата работи абсолютно нормално и очаквано в диапазона около 110 градуса. Не знам какви коси ти се изправят, но това е нещо абсолютно нормално и очаквано. Даже ако е държал 100 градуса не е било нормално.

Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 18:51
от Ивайло Димов
За това май и понагоряват масълце доста обилно ,за разлика от предните модели ...ама пък гниеха .Аз гледам температурата от скритото меню в климатроника държи 90-95 градуса ,перката се включва на 97 на първа степен .Ама то лятото като пуснеш климатика и държи плътно 90 на дълъг път .Двете перки работят постоянно.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 20:13
от ivan_pop
TATI написа: ↑20 Юли 2023 08:40
За всеки модел е различно
Ето на моя 2ZR-FAE мотор
Съгласен съм.Въпроса е за конкретния мотор от темата.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 20:43
от Hursa
► Виж съдържание
max-2 написа: ↑20 Юли 2023 16:25
Тези по-новите хибриди 2019 и нататък имат ли някаква индикация за температурно претоварване на мотор, e-cvt и тем подобни? Питам, защото в жегите на магистралата не ми е много спокойно да давам газ с това тънко 0w16 масълце.
Королата има стрелкови прибор с много гъсто разграфяване с "червена" област. Също на таблото се изписвало предупеждение, че "охлаждащата течност е с висока температура, да се спре ..." или "че хибридната система е прегряла и е ограничена изходната мощност".
Последно се опитвах да поддържам максимална скорост (189 км/ч по скоростомер) - на магистралата от Варна към Шумен на разстояние от около 70 километра - не е показвала по-висока температура от "средата", но двулитровия двигател при това развиваше предимно между 3000 и 4000 оборота (при дадено, че достига максималната си мощност при 6000). Така, че двигателя не е силно натоварен, а и на висока скорост въздушната струя охлажда интензивно радиатора. Но и не бяха чак такива жеги, като последните дни.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 20 Юли 2023 21:54
от max-2
Питам за камри, там също има стрелкови уред за температура за охл. течност на двг. Не съм виждал да вдига нагоре от нормалното положение на стрелката. Явно не е видяло зор още.
Предполагам, че съобщение се появява след покачването на температурата по стрелката, или?
За тези двигатели (Dynamic force) знам, че маслените и водните магистрали са със съседни стени за по-добър топлообмен, което е добре, защото на двигатели без маслен охладител маслото вдига висока температура преди да започне да прегрява охлаждащата течност.
Между другото има възможност да се сложи топлообменник масло/антифриз, на това място при мен има метална капачка с болтове.
Не знам къде мога да видя с колко оборота върти бензиновия двигател, но мисля е там някъде, защото при всяка скорост различна от максималната и даване на газта повечко или до край, оборотите се вдигат достаповече от тези, необходими за поддържане на равномерна скорост.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 06:31
от slowtraveler
Не съм виждал съвременен автомобил 'да се зори' по температура. Да, може температурата на антифриза да се покачи с 4-5-10 градуса от обичайната, но това е далеч от проектната граница...
Неслучайно капачката на антифриза е и клапан, тариран на определено налягане - съвременните двигатели често работят при температури по-високи от температурата на кипене на водата.. Колкото е по-висока температурата - толкова по-високо е КПД

Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 07:36
от max-2
Аз също не съм виждал, но колегата сподели че е успял да стопли королата в даден момент.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 09:16
от slowtraveler
max-2 написа: ↑21 Юли 2023 07:36
колегата сподели че е успял да стопли королата в даден момент
Не, сподели, че стрелката си е на средата, ама се уплашил като видял на ОБД, че е 100С...

Откакто следя температури по-точно, най-голямата стойност, която съм виждал е около 115-118С - на бавни катерех един много стръмен баир (пробвал съм с 4х2 - не може да се качи). Стрелката се отклони мааалко нагоре, но все още далеч от границата. Вентилатора се включи - да... Но запас имаше...
При нормално шофиране температурата на същият автомобил бе около 89-93С...
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 12:14
от Hursa
Съобщение не съм виждал, предполагам че се появява когато стрелката влезе в "червената" зона. Най-вероятно е дублирано - дори при отказ на "стрелковия прибор" при прегряване да се появи съобщението. Всъщност на королата още не съм чувал да работи вентилатора. На ауриса - само веднъж при изкачване в планината лятото с ниска скорост и много завои (но го чух защото спряхме за снимки).
Самата конфигурация на маслените и охладителните линии не знам, но може и маслените магистрали към и от главата да са така прокарани, че да се обтичат от антифриза в ризите на цилиндрите. Контактува и масления филм с антифриза през цилиндровата стена. Самия картер също е маслен охладител.
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 15:12
от ufer
Ще споделя мой горчив опит, който може да е от полза на някой, поне с атмосферен двигател. Един единствен път Тойотата ми вдигна температурата доста над средното положение. Пътуване до Гърция - 850 км, разход на масло - 0,5 л. Щракна ми, че нещо не е в ред! На връщане, същото разстояние, но на 50 км от Бургас - вдигна температурата, без да стига до червеното. Единствената моя, слава богу, правилна реакция - намалих скоростта, температурата се нормализира и се прибрах. На другия ден се оказа, че съм се прибрал с 2 л масло в картера и съм изгорил 1,5 л. Не съм предполагал, че може да изгори толкова масло за това разстояние. Ако бях, трябваше само да спра и да долея масълце...

Но имах късмет, че двата литра в картера ме докараха, както и фактът, че имам и маслен радиатор, който малко или много помогна да се охлади двигателя, без да кривя глава и т.н. Причината съм я споделял: избила гарнитура между маслената магистрала и 4-ти цилиндър...

Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 21 Юли 2023 17:21
от max-2
slowtraveler написа: ↑21 Юли 2023 09:16
max-2 написа: ↑21 Юли 2023 07:36
колегата сподели че е успял да стопли королата в даден момент
Не, сподели, че стрелката си е на средата, ама се уплашил като видял на ОБД, че е 100С...
Баш си я е стоплил, прочети поста на Hursa
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 22 Юли 2023 18:53
от akm
Благодаря на всички колеги!
На обратния път (Албена - Калиакра - Пловдив, трима души, много багаж и климатик) в жегите, на някои стръмни участъци по проходите колата стигна 100 градуса, но не ги подмина. При по-лек терен бързо ги сваля. На магистралата - умерено шофиране, но плътно 120 - 125 км/ч, без значение от наклона - не прехвърли 100 градуса по ОБД на стръмните участъци, надолу и на равно бързо сваля. Не съм спирал никъде - бях решил да вдигна 105 - 106 градуса или да размърдам стрелката на уреда и тогава да спра, ама не ги достигнах, а времето си беше топло.
Та стрелката на таблото седеше през цялото време по средата. Загуба на мощност нямаше, като се прибрах проверих маслото и антифриза - за около 1000 км нататък, малко обиколки и насам не са мръднали. Радиатора е що-годе чист, има разбира се някоя муха по него.
Вероятно съм преекспонирал ситуацията, още веднъж благодаря!
Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 22 Юли 2023 20:51
от WoLF
Айде честито измъкване само с лек уплах! Всичко звучи точно така, както трябва да е

Работна температурата на двигателя
Публикувано на: 23 Юли 2023 17:26
от fortiss
Задължително измий радиаторите с разглобяване. Може да останеш изненадан какви неща има между тях.