Работна температурата на двигателя
- akm
- Мнения: 52
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 18:50
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris Verso; Corolla e12
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Работна температурата на двигателя
Здравейте колеги,
От скоро карам една корола е12, 1.6 бензин, 110к.с. и още не познавам добре колата.
Вчера за първи път тръгнах с нея на път към Варненско, по жегите, натоварен с трима души и багаж.
На два стръмни участъци с ниска скорост колата загря до 100 градуса (пърувах с постоянно включен ОБД скенер), не рискувах, отбих и след минута - две работа на място колата си охлади до 91 градуса и продължих пътя си. Вентилатора се включва на 96 градуса, но на моменти не се справя. На равни участъци и леки наклони колата държи 87-96 градуса. Всичко това по показанията на ОБД. Стрелката на уреда за температурата на таблото между 87 и 100 градуса стои в средата и не мърда нагоре.
Това поведение нормално ли е, или колата има проблем?
И дали 100 градуса е сериозно загряване?
При другата ми тойота - ярис версо 1.4д4д при подобни условия никога не е надвишавала 96 градуса.
От скоро карам една корола е12, 1.6 бензин, 110к.с. и още не познавам добре колата.
Вчера за първи път тръгнах с нея на път към Варненско, по жегите, натоварен с трима души и багаж.
На два стръмни участъци с ниска скорост колата загря до 100 градуса (пърувах с постоянно включен ОБД скенер), не рискувах, отбих и след минута - две работа на място колата си охлади до 91 градуса и продължих пътя си. Вентилатора се включва на 96 градуса, но на моменти не се справя. На равни участъци и леки наклони колата държи 87-96 градуса. Всичко това по показанията на ОБД. Стрелката на уреда за температурата на таблото между 87 и 100 градуса стои в средата и не мърда нагоре.
Това поведение нормално ли е, или колата има проблем?
И дали 100 градуса е сериозно загряване?
При другата ми тойота - ярис версо 1.4д4д при подобни условия никога не е надвишавала 96 градуса.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Работна температурата на двигателя
Не и знам харатктеристиките на термостата на тая кола, но щом перката включва на 96 градуса, то 100 градуса е съвсем нормална температура.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Работна температурата на двигателя
Еми замисли се да смениш един термостат
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- ivan_pop
- Мнения: 144
- Регистриран на: 07 Авг 2016 17:40
- Местоположение: Pleven
- Автомобил: OVB X18XE1
- Получена благодарност: 17 пъти
Работна температурата на двигателя
Може ли да покажеш термостата на каква температура започва да отваря и на на каква температура е максимално отворен?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Работна температурата на двигателя
Защо мислите, че вентилатора не се справя.akm написа: ↑19 Юли 2023 18:09 На два стръмни участъци с ниска скорост колата загря до 100 градуса (пърувах с постоянно включен ОБД скенер), не рискувах, отбих и след минута - две работа на място колата си охлади до 91 градуса и продължих пътя си. Вентилатора се включва на 96 градуса, но на моменти не се справя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- akm
- Мнения: 52
- Регистриран на: 21 Сеп 2018 18:50
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris Verso; Corolla e12
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Работна температурата на двигателя
Истината е, че не съм сигурен и затова питам.
Просто не познавам колата. Предишният ми опит с тойота е само с ярис версо 1.4 дизел.
Както и да е, като се прибера ще направя една промивка на охладителната система. Няма да навреди.
А може би вентилатора има и втора степен, която се включва при повече от 100 градуса. Може би съм спрял да охладя твърде рано.
Ако нямах ОБД, въобще нямаше да забележа загряването - щом температурата стигне 85-86 градуса, стрелката на таблото достига средата на скалата и си стои там, дори и при 100 градуса по ОБД. Не зная дали това е нормално за модела и дали 100 градуса са опасни за този двигател.
- WoLF
- Мнения: 3443
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 687 пъти
- Получена благодарност: 271 пъти
Работна температурата на двигателя
Няма проблем моментно при натоварване, особено с ниска скорост, да вдигне до 105 дори. Въпроса е трудно да вдига над 100 и бързо да пада под тях. При мен термостата отваря на 86 и в жегата е вдигала и до 101-102, но само леко да отнема газ и пада на 98, ако няма зор за секунди е на 92. За мен нямаш проблем, но си я следи. На първо време виж радиатора дали не се е напълнил с мухи и тем подобни 




- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Работна температурата на двигателя
За всеки модел е различно
Ето на моя 2ZR-FAE мотор
- Прикачени файлове
-
- Screenshot 2023-07-20 at 8.38.13.png (157.56 KiB) Преглеждано 3515 пъти
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 104 пъти
Работна температурата на двигателя
напълно нормално е охладителната система да не смогва при голямо натоварване при високи външни температури. Затова имаш антифриз в крайна сметка. Точно поради тази причина на японските коли стрелката не мърда от средата до 110 градуса, за да не се плаши шофьора, ама не са предвидили, че някой ще се вози и ще си гледа обд скенера....... Виждал съм в ръководството на мотоциклет специфичен модел, че нормална работна температура е до 122 градуса ;) така че карайте си колите и не се занимавайте с глупости.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Работна температурата на двигателя
Преди повече от 20 години имах VW Passat B2 Седан (32B) 1.8 бензин 90 K.C. Тогава се продаваше една книга с около 250 страници за експлоатация и ремонт. Когато го подкарах лятото темепературата беше все около 100-110 градуса. Започнах да меря и сменям датчици, докато прочетох в книгата, че вентилатора на радиатора включва 1 -ва скорост на 94-97 градуса, а втората скорост на 104-107 градуса. Така че може би няма място за притеснение. Преди това съм карал руски автомобили и там като вдигнеше над 90 градуса си беше доста притеснително, отиваше към прегряване. 

Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Работна температурата на двигателя
Аз имам едно старо ауди 80 б4 92г, което както ти казваш, включва втора степен на 104гр. Имах постоянно проблеми с надуване на маркучи, нацепване на казанчето, изпичане на какво ли не. Накрая по препоръка на един колега си смених датчика на радиатора с такъв от стар VW transporter, със задно разположен двигател. След тази смяна повече не съм пипал нищо по охладителната система.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Работна температурата на двигателя
Вече на всички коли е така. Щом стрелката е по средата, значи колата работи в нормален температурен режим. 90-110 градуса е нещо напълно нормално и очаквано за повечето автомобили. Има и такива, които в нормален режим работят дори на 115-120 градуса. Ама се знаят тия.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Работна температурата на двигателя
Тези по-новите хибриди 2019 и нататък имат ли някаква индикация за температурно претоварване на мотор, e-cvt и тем подобни? Питам, защото в жегите на магистралата не ми е много спокойно да давам газ с това тънко 0w16 масълце.
Carina E 4AFE LB 1992
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта