Как да шофираме най-икономично хибрид
Публикувано на: 17 Яну 2021 22:01
Наи-лесното е да гледаш да минимизираш промените в скоростта, особено резките. Другото е игра с педала и развиване на шахматни навици 

TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
Това е една много основна грешка в икономичното каране, която коства доста гориво.
Също и това не го прави. Просто няма смисъл батерията да се хаби излишно. По-добре си напълни още малко заряд, който ще може да го използваш в последствие, за случаи когато е необходим.
И това е една от основните грешки. Няма смисъл да хабиш ток ако искаш да ускориш. По-икономично е да ускориш на бензин и след това да "глайндеш" с този ток, който си го загубил в ускорение на батерия. Ще спестиш повече гориво така.
Тук не става въпрос за "подкрепа" от ел. двигателя, за да пестиш, а чисто и просто използване на ДВГ-то, за да зареди батерията. Но за да видиш такава разлика в разхода, прехода е трябвало да бъде доста къс. Защото един заряд на батерията чрез ДВГ-то ще се отрази много в къса отсечка, но няма да го усетиш почти на по-дълга. Просто математика.dracunculus написа: ↑16 Яну 2021 20:22 На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100.
Това с разработването на двигателя и разхода според мен са митове. И в началото и сега разхода си варира в определени граници. Единственото разработване е на това, че свикваш да караш колата и от там да падне разхода.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно![]()
Лятото разхода условно е доста по-нисък. Основно заради отоплението. Но това също така е много разтегливо понятие. Ако лятото и зимата караш по маршрут, по който ДВГ не гасне, тогава разликата няма да е много голяма. Примерно тръгваш от къщата ти и след 1 мин си директно на извънградско, и караш така следващите 20 км. Тогава не разчиташ на хибрида от типичното градско висене на светофарите, от където да ти дойде и доста по-сериозната разлика и по-ниския разход.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно
Купи си печка от ЗАЗ. По-бързо ще сгрява, няма да си губиш времето да тровиш всички с колата, по-топло ще прави и ще ти излиза много по-евтино. Щом за 1.8 км на някой трябва да му е толкова топло.
Въобще не е съмнително. Една част излиза през ауспуха, да, ама останалата си отива в колата. А не да въртиш безброй части и да висиш навън да мръзнеш, за да затоплиш колата за друг.И тези 12 минути топлина с една такава печка ще ги сведеш до 1-2 мин макс, което си е бая оптимизация. Особено гледайки през призменото оптимизиране на хибрида.
Пробвай другия път чрез глайд. Това може да го постигнеш когато засилиш малко колата и отпуснеш педала на газта почти до край. Не знам на твоя дисплей как се визуализира това, но би трябвало да нямаш никакви стрелки на никъде. Естествено това след като парното ти сгрее до необходимата температура, за да може системата да си загаси ДВГ-то.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 18:01 Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент,
Пробвал ли си да палиш печка на ЗАЗ? Минута е само предварителният подгрев на печката, след което превключваш превключвателя на втората степен за да почне да подгрява и евентуално - някога да почне да топли....