
Как да шофираме най-икономично хибрид
WoLF
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от BOz » 18 Яну 2021 09:40
Това е една много основна грешка в икономичното каране, която коства доста гориво.
Реално има два модела на каране - постоянна скорост или постоянна енергия. Ако използваш втория случай на употреба на автомобила, тогава ще свалиш още разхода.
Също и това не го прави. Просто няма смисъл батерията да се хаби излишно. По-добре си напълни още малко заряд, който ще може да го използваш в последствие, за случаи когато е необходим.
И това е една от основните грешки. Няма смисъл да хабиш ток ако искаш да ускориш. По-икономично е да ускориш на бензин и след това да "глайндеш" с този ток, който си го загубил в ускорение на батерия. Ще спестиш повече гориво така.
И не бъркай понятията "по инерция" и "регенерация". Да, ако пуснеш педала на газта образно казано колата се движи "по инерция", но е по-различно от това да "глайднеш" с колата и пак да се движи "по инерция", само без ргенерация. На практика отново е по-икономично като видиш светофар (примерно), за който трябва да спреш, да глайднеш до него, оставяйки естествения наклон да те "дотътри" до него, а не да отнемеш газта в малко по-късен момент, за да "събираш" батерия "по инерция". Ако ме разбра.
А бе "глайдване" си му е майката на икономичното каране.

И то пак при определени условия, не е универсално правило за всеки случай.
Тук не става въпрос за "подкрепа" от ел. двигателя, за да пестиш, а чисто и просто използване на ДВГ-то, за да зареди батерията. Но за да видиш такава разлика в разхода, прехода е трябвало да бъде доста къс. Защото един заряд на батерията чрез ДВГ-то ще се отрази много в къса отсечка, но няма да го усетиш почти на по-дълга. Просто математика.dracunculus написа: ↑16 Яну 2021 20:22 На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100.
Иначе когато работи ДВГ-то, за да се движи автомобила и не си "натоварил" двигателя много - да кажем си караш спокойно, равномерно, ел. двигателя и батерията почти не се използват. Или ако тръгнеш с празна батерия, ДВГ-то ще работи малко по-усърдно, за да произвежда ток, за да ти пълни батерията и след това ще мине в по-нисък товарен режим, за да продължи да произвежда само толкова енергия, колкото е необходима за движението на автомобила.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от dracunculus » 18 Яну 2021 11:27

Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от Митхат » 18 Яну 2021 11:37




Митхат
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от dracunculus » 18 Яну 2021 11:55


Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от Krachunov » 18 Яну 2021 11:59
Това с разработването на двигателя и разхода според мен са митове. И в началото и сега разхода си варира в определени граници. Единственото разработване е на това, че свикваш да караш колата и от там да падне разхода.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно![]()
На къси отсечки, не знам дали има по - голям разход от нормална кола. По - скоро бих го определил като нормален за нормална бензинова кола. По лични наблюдения сутрин зимата, маршрута ми беше около 5 км и беше почти спускане само, съответно колата не загряваше защото не я товарих и двигателя не спираше да работи по целия път. Път по - който лятото се включва за малко в началото.
Друго, което е зимата, през доста от времето в града, двигателя работи ако си си пуснал топло да духа в купето. А не да подгрява или да зарежда батерията.
Относно лятото и разхода. В града спокойно може да движиш между 3 и малко и 4 и малко... може и 7-8 да гониш .. зависи как караш.
Междуградско (не магистрала) 3.6-4
това за 1.8 двигателя
Krachunov
biro
Krachunov
biro
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от BOz » 18 Яну 2021 15:40
Лятото разхода условно е доста по-нисък. Основно заради отоплението. Но това също така е много разтегливо понятие. Ако лятото и зимата караш по маршрут, по който ДВГ не гасне, тогава разликата няма да е много голяма. Примерно тръгваш от къщата ти и след 1 мин си директно на извънградско, и караш така следващите 20 км. Тогава не разчиташ на хибрида от типичното градско висене на светофарите, от където да ти дойде и доста по-сериозната разлика и по-ниския разход.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно
Но ако караш градско, с много разкъсан трафик, тогава зимата може да отидеш спокойно на едни 50-100% по-висок разход. Особено ако си "набил" парното на макс.
За това ти си знаеш какъв ти е маршрута, темпото и дали да очакваш по-нисък разход, или някакъв съизмерим с "аналогичен" друг автомобил.
Купи си печка от ЗАЗ. По-бързо ще сгрява, няма да си губиш времето да тровиш всички с колата, по-топло ще прави и ще ти излиза много по-евтино. Щом за 1.8 км на някой трябва да му е толкова топло.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от slowtraveler » 18 Яну 2021 16:38
Мнооого съмнително


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- biro
- Мнения: 2799
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от biro » 18 Яну 2021 16:45
biro
-
- Мнения: 1437
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 178 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от dracunculus » 18 Яну 2021 18:01

А, btw. какво ви е чувството по отношение на ЕКО-режима и разхода, че ми е интересно. Аз смея да твърдя, че в ЕКО давам даже повече газ отколкото в нормален, просто защото педалът на газта става страшно муден и тендирам да натискам в крайна сметка в повече. Сега, с уговорката, че това може и от модел до модел да е различно, разбира се. Как го усещате вие при Корола, Приус, C-HR и другите подобни?
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
dracunculus
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от BOz » 18 Яну 2021 23:14
Въобще не е съмнително. Една част излиза през ауспуха, да, ама останалата си отива в колата. А не да въртиш безброй части и да висиш навън да мръзнеш, за да затоплиш колата за друг.И тези 12 минути топлина с една такава печка ще ги сведеш до 1-2 мин макс, което си е бая оптимизация. Особено гледайки през призменото оптимизиране на хибрида.

Пробвай другия път чрез глайд. Това може да го постигнеш когато засилиш малко колата и отпуснеш педала на газта почти до край. Не знам на твоя дисплей как се визуализира това, но би трябвало да нямаш никакви стрелки на никъде. Естествено това след като парното ти сгрее до необходимата температура, за да може системата да си загаси ДВГ-то.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 18:01 Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент,
И при ускорение да не натискаш много колата, а да си на границата точно там, където пали ДВГ-то. Ще я усетиш тази точка лесно с времето, защото тя също така е променлива спрямо заряда на батерията.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6208
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнение от slowtraveler » 19 Яну 2021 00:24
Пробвал ли си да палиш печка на ЗАЗ? Минута е само предварителният подгрев на печката, след което превключваш превключвателя на втората степен за да почне да подгрява и евентуално - някога да почне да топли....
Карал съм такъв ЗАЗ... И съм отстранявал повреда по печката, поради която повреда резервоара (май бе около 20-30л) бе свършил за 80км, просто защото бензина се лееше по двигателя

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост