
Как да шофираме най-икономично хибрид
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Наи-лесното е да гледаш да минимизираш промените в скоростта, особено резките. Другото е игра с педала и развиване на шахматни навици 




- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Това е една много основна грешка в икономичното каране, която коства доста гориво.
Реално има два модела на каране - постоянна скорост или постоянна енергия. Ако използваш втория случай на употреба на автомобила, тогава ще свалиш още разхода.
Също и това не го прави. Просто няма смисъл батерията да се хаби излишно. По-добре си напълни още малко заряд, който ще може да го използваш в последствие, за случаи когато е необходим.
И това е една от основните грешки. Няма смисъл да хабиш ток ако искаш да ускориш. По-икономично е да ускориш на бензин и след това да "глайндеш" с този ток, който си го загубил в ускорение на батерия. Ще спестиш повече гориво така.
И не бъркай понятията "по инерция" и "регенерация". Да, ако пуснеш педала на газта образно казано колата се движи "по инерция", но е по-различно от това да "глайднеш" с колата и пак да се движи "по инерция", само без ргенерация. На практика отново е по-икономично като видиш светофар (примерно), за който трябва да спреш, да глайднеш до него, оставяйки естествения наклон да те "дотътри" до него, а не да отнемеш газта в малко по-късен момент, за да "събираш" батерия "по инерция". Ако ме разбра.
А бе "глайдване" си му е майката на икономичното каране.

И то пак при определени условия, не е универсално правило за всеки случай.
Тук не става въпрос за "подкрепа" от ел. двигателя, за да пестиш, а чисто и просто използване на ДВГ-то, за да зареди батерията. Но за да видиш такава разлика в разхода, прехода е трябвало да бъде доста къс. Защото един заряд на батерията чрез ДВГ-то ще се отрази много в къса отсечка, но няма да го усетиш почти на по-дълга. Просто математика.dracunculus написа: ↑16 Яну 2021 20:22 На една и съща отсечка онзи ден с пълна батерия при старта успях да сваля до 4,8, днес, при празна- 6,8 на 100.
Иначе когато работи ДВГ-то, за да се движи автомобила и не си "натоварил" двигателя много - да кажем си караш спокойно, равномерно, ел. двигателя и батерията почти не се използват. Или ако тръгнеш с празна батерия, ДВГ-то ще работи малко по-усърдно, за да произвежда ток, за да ти пълни батерията и след това ще мине в по-нисък товарен режим, за да продължи да произвежда само толкова енергия, колкото е необходима за движението на автомобила.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно 

Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Колега заразиха те и теб,
и ти влезна в играта .Така се почва....
Икономичното каране си изисква умение както казваш по горе.А колко добре си живееше преди
,шпориш си по аутобаните печелиш пари плащаш си меервеерщояра към държавата,и си гледаш кефа.А сега дертове.Заразно е тфа да знаеш. 




-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мани, прав си. Като си купиш хибрид и ти става краста. Въпреки, че точно IS300h не е баш за пестене на гориво. Направен е да го натискаш и да върви
. Просто ми е интересно дали наистина може да е икономичен. 


Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Това с разработването на двигателя и разхода според мен са митове. И в началото и сега разхода си варира в определени граници. Единственото разработване е на това, че свикваш да караш колата и от там да падне разхода.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Ок, Боз. Звучи правдоподобно! Явно просто си зарежда батерията колкото може и харчи ток. И, да, през последно време ми се промени временно отсечката. Въпросната е 10км лежерно междуградско. И затова ми се стори и 6,8 доста восок разход. Надявам се е от студа, неразработената кола и неумението ми да карам хибрид. Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно![]()
На къси отсечки, не знам дали има по - голям разход от нормална кола. По - скоро бих го определил като нормален за нормална бензинова кола. По лични наблюдения сутрин зимата, маршрута ми беше около 5 км и беше почти спускане само, съответно колата не загряваше защото не я товарих и двигателя не спираше да работи по целия път. Път по - който лятото се включва за малко в началото.
Друго, което е зимата, през доста от времето в града, двигателя работи ако си си пуснал топло да духа в купето. А не да подгрява или да зарежда батерията.
Относно лятото и разхода. В града спокойно може да движиш между 3 и малко и 4 и малко... може и 7-8 да гониш .. зависи как караш.
Междуградско (не магистрала) 3.6-4
това за 1.8 двигателя
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Моята сутринта за 1.8км ми показа 26л/100км. Подгравах 12 минути.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1051
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 69 пъти
- Получена благодарност: 38 пъти
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Докато чакам да се приготвят и качат пътниците
Няма да ги возя на студено.

C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Лятото разхода условно е доста по-нисък. Основно заради отоплението. Но това също така е много разтегливо понятие. Ако лятото и зимата караш по маршрут, по който ДВГ не гасне, тогава разликата няма да е много голяма. Примерно тръгваш от къщата ти и след 1 мин си директно на извънградско, и караш така следващите 20 км. Тогава не разчиташ на хибрида от типичното градско висене на светофарите, от където да ти дойде и доста по-сериозната разлика и по-ниския разход.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 11:27 Колко по-нисък разход записваш с Приуса лятото, горе-долу? Другото което е, нормално ли е хибридът на къси отсечки (до 10км) и ниски температури да има релативно по-голям преразход, спрямо нормалния ми бензинов автомобил при същите условия? Питам е така, напълно условно
Но ако караш градско, с много разкъсан трафик, тогава зимата може да отидеш спокойно на едни 50-100% по-висок разход. Особено ако си "набил" парното на макс.
За това ти си знаеш какъв ти е маршрута, темпото и дали да очакваш по-нисък разход, или някакъв съизмерим с "аналогичен" друг автомобил.
Купи си печка от ЗАЗ. По-бързо ще сгрява, няма да си губиш времето да тровиш всички с колата, по-топло ще прави и ще ти излиза много по-евтино. Щом за 1.8 км на някой трябва да му е толкова топло.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Мнооого съмнително


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Не ща печка от ЗАЗ. 1.8км с разход 26/100 е 0.468л бензин или 0.78лв. Печка в олх има за 120лв, в обявата само печката дават без ЗАЗ-а. Печката ако пламне каското важи ли?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент, спазвайки всички препоръки на BOz. Стартирах с горе-долу позагряла кола, парно на около 19-20 градуса. Времето беше и леко по-топло. Минах около 50км градско, което при мен е сравнително леко- средно дълги отсечки по ринговете на града със светофари и средно количество коли. Улици на квартали също минах. Ускорявах на светофарите сравнително интензивно, без пълна газ де, предвиждах от далече ситуацията и оставях да намалява, регенерирайки възможно най-много. Карах в ЕКО-режим. Резултатът- 4,8, като тенденцията беше и да падне още, ако бях карал още. БК по сметки показва бая точно, та явно разходът е бил наистина толкова. Явно с тези коли е възможно всичко, стига да искаш и да имаш нерви за това. 
А, btw. какво ви е чувството по отношение на ЕКО-режима и разхода, че ми е интересно. Аз смея да твърдя, че в ЕКО давам даже повече газ отколкото в нормален, просто защото педалът на газта става страшно муден и тендирам да натискам в крайна сметка в повече. Сега, с уговорката, че това може и от модел до модел да е различно, разбира се. Как го усещате вие при Корола, Приус, C-HR и другите подобни?

А, btw. какво ви е чувството по отношение на ЕКО-режима и разхода, че ми е интересно. Аз смея да твърдя, че в ЕКО давам даже повече газ отколкото в нормален, просто защото педалът на газта става страшно муден и тендирам да натискам в крайна сметка в повече. Сега, с уговорката, че това може и от модел до модел да е различно, разбира се. Как го усещате вие при Корола, Приус, C-HR и другите подобни?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Въобще не е съмнително. Една част излиза през ауспуха, да, ама останалата си отива в колата. А не да въртиш безброй части и да висиш навън да мръзнеш, за да затоплиш колата за друг.И тези 12 минути топлина с една такава печка ще ги сведеш до 1-2 мин макс, което си е бая оптимизация. Особено гледайки през призменото оптимизиране на хибрида.

Пробвай другия път чрез глайд. Това може да го постигнеш когато засилиш малко колата и отпуснеш педала на газта почти до край. Не знам на твоя дисплей как се визуализира това, но би трябвало да нямаш никакви стрелки на никъде. Естествено това след като парното ти сгрее до необходимата температура, за да може системата да си загаси ДВГ-то.dracunculus написа: ↑18 Яну 2021 18:01 Днес имах малко време за убиване и реших да си направя експеримент,
И при ускорение да не натискаш много колата, а да си на границата точно там, където пали ДВГ-то. Ще я усетиш тази точка лесно с времето, защото тя също така е променлива спрямо заряда на батерията.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Как да шофираме най-икономично хибрид
Пробвал ли си да палиш печка на ЗАЗ? Минута е само предварителният подгрев на печката, след което превключваш превключвателя на втората степен за да почне да подгрява и евентуално - някога да почне да топли....
Карал съм такъв ЗАЗ... И съм отстранявал повреда по печката, поради която повреда резервоара (май бе около 20-30л) бе свършил за 80км, просто защото бензина се лееше по двигателя

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта