Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпричина

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 18 Май 2009 22:56

xtreme написа:
Smile написа:Как се разбира дали имам достатъчно накладки? blushing.gif
:) По принцип "достатъчно накладки" както сам се изрази е доста широко понятие. Понеже спирането на автомобила се извършва от 3 части , самите толеранси на тези части са различни. Например имаш чисто нови накладки т.е феродов слой около 7-9 мм. В същото време обаче дисковете ти са доста стари и съответно са се поизпилили с примерно 4-5мм . Спирачните ти апарати са стандартни и примерно хода на цилиндърчето е 9мм.И получаваме следното. Караш известно време, феродото е вече 5мм, на теория би трябвало още да спираш , обаче на практика не, защото цилиндърчето е достигнало максималния си ход примерно и накладката вече не може да достигне диска защото той е доста по тънък отколкото трябва. И тем подобни ситуации, изпускащи уплътнения на цилиндърчета криви дискове и т.н. На практика не можеш да погледнеш накладката тя да е наполовина и да кажеш със сигурност , ок съм няма да се пребия :)
Абе човек разглобявал ли си спирачен апарат ????? Като свърши хода буталото излиза и пада спирачната течност изтича а ти умираш . Помисли сега пак дали производителите на са се замислили че някои изро или невежа може да си кара дисковете докато станат на вестници и накладките докато половината желозо се изтрие. И въпреки това въпросният шофьор да не умре :)
Човек и добре да живее умира .......

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 19 Май 2009 00:21

:) Е не бъди толкова негативно настроен, не е задължително човека да умира. Все пак последния път майка ми дойде и ми каза, че има проблем с колата, като завивала по-рязко и светвала лампата за маслото ;) какво да ги правиш жени. Още повече ,че теоретично налягането в спирачките трябва да стане доста ниско още преди да падне буталцето, но знам ли не съм тествал :P.А и съм почти сигурен ,че бях виждал апарат на, който имаше крайно положение на буталцето, ма може и да греша.

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 19 Май 2009 00:34

Допустимото износване варира от 0,4мм до 1,8мм - зависи дали е преден или заден диск, зависи и специфично от модела на колата и диска, който ползва. Но определено да караш с 4+мм износване си е равно на самоубийство. Може да има някой модел, с такива допустими, но аз не съм срещал наживо. Дори да спира, определено не прилага спирачното усилие, което може и може да ти се наложи да ползваш... Със спирачки шега не бива! wink.gif Слагайте хубави накладки, дискове и спирачни течности, за да сте си спокойни :thumbsup:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Мнение от martod » 19 Май 2009 08:43

xtreme написа:А и съм почти сигурен ,че бях виждал апарат на, който имаше крайно положение на буталцето, ма може и да греша.
Със сигурност грешиш... biggrin.gif
В противен случай, би следвало да обясниш, как се сменя гумичката на цилиндърчето, след като буталото не може да излезе от него...
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 19 Май 2009 09:25

xtreme написа: :) По принцип "достатъчно накладки" както сам се изрази е доста широко понятие. Понеже спирането на автомобила се извършва от 3 части , самите толеранси на тези части са различни. Например имаш чисто нови накладки т.е феродов слой около 7-9 мм. В същото време обаче дисковете ти са доста стари и съответно са се поизпилили с примерно 4-5мм . Спирачните ти апарати са стандартни и примерно хода на цилиндърчето е 9мм.И получаваме следното. Караш известно време, феродото е вече 5мм, на теория би трябвало още да спираш , обаче на практика не, защото цилиндърчето е достигнало максималния си ход примерно и накладката вече не може да достигне диска защото той е доста по тънък отколкото трябва. И тем подобни ситуации, изпускащи уплътнения на цилиндърчета криви дискове и т.н. На практика не можеш да погледнеш накладката тя да е наполовина и да кажеш със сигурност , ок съм няма да се пребия :)
niama takav film! povecheto diskove kat se iznosiat 2mm i se hvarliat(po predpisanie na proizvoditelia).
plus tova nezavisimo kolko e izkochilo butalceto, naliaganeto vinagi e edno i sashto, osven ako ne se poiavi tech na spirachna technost. pri diskovi sistemi, kogato se iznosvat nakladkite, butalceto izkacha vse poveche i poveche, no za smetka na tova raztoianieto se zaema ot spirachna technost. spored zakona na Paskal, raztoianieto det shte izmine technosta niama absolutno nikakvo znachenie, tova koeto e ot znachenie e razmera na butalata i prilojenata nad tiah sila.
spored knigata, nakladki se smeniat kat im ostane 1mm ferodo, no az gi smeniam po rano.
->

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 19 Май 2009 12:50

Само едно допълнение:
Колкото по-малко е феродото, толкова по-бързо загрява спирачния апарат и се доближаваш до точката на кипене на спирачна течност...
А за дисковете обикновено в книгите пише - лимитирани по 'минимална дебелина на диска', а не по степен на износване. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта