Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпричина

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпричина

Мнение от newmiro » 06 Май 2009 03:29

Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят без причина, когато ги натиснете при ниска скорост, а има достатъчно накладка и всичко е наред.

1)до скоро накладките, които са се продавали в Б-я са съдържали азбест. до скоро сте карали с такива колите си.
2)от скоро продават накладки без азбест (не знам дали във всички сервизи/магазини, или основно в официалните) (защото не е еко френдли (френдли - демек friendly, приятелски, от англ.)), и вместо азбест, накладките съдържат алуминиеви и други метални частици.
3)когато загреете спирачките, горният слой се запича и после скърца, при натискане на спирачките с 20-30 км/ч.
4)новите коли, спирачният им апарат е направен така, че скърцането да се избягва максимално, дори при запечени накладки.
5)няма проблем ако скърца, стига да си имате накладка достатъчно и ад са ви в ред спирачките, карайте си така, стига да не ви дразни много.
6)преди да променят спирачните апарати, има коли, които са междинки - със спирачни апарати, тип стари (т.е. склонни към свирене), и накладки еко френдли, т.е. пак склонни към свирене.
7)карайте, свиркайте си и да не ви пука:) лошото е че пешеходците около вас ви псуват много, за това ви сърби за*ника;)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 06 Май 2009 21:49

Kolega ako tribva da otgovoria na testa ti bih ogradil 5) i htom kolata si sprira dobre nebi tribvalo date smuhtava skyrcaneto

Аватар
miLen4o
Мнения: 1033
Регистриран на: 21 Юли 2007 18:42
Местоположение: Плевен
Обратна връзка:

Мнение от miLen4o » 06 Май 2009 22:19

Колега накладките се правят от циганска кръв и талаш и като е повече талаша скърцата.......хахахахахах(малко расизам ама.....) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Май 2009 00:31

Дидо,
Карал съм нова кола, която е доста над 250к.с. и спирачките и свиреха само докато са студени.
В момента, в който загреят стават тихи като монахиня на изповед, а в същото време няма fading при спиране biggrin.gif
В същото време имах Астра, която след смяна на дискове и накладки при загряване на спирачките започваше да спира с бучене като трамвай. Шлайфането на накладките (които сервиза гаранционно обяви за 'изпечени') не даде никакъв резултат.
Явно свиренето се появява вследствие резонанс между системата накладки/спирачен апарат/диск.
Когато една част от тази система си промени параметрите, то свиренето изчезва или съответно се появява.
Затова правенето на канали на накладките спира свиренето, защото променя параметрите на единия участник в системата :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 07 Май 2009 08:13

svirene na spirachkite moje da ima po mnogo prichini, kato naprimer i nai veche materiala na nakladkata, a moje da e ot kakvo li ne, ima dosta razlichni vidove nakladki v dneshno vreme(kato uj vsichkite sa bez azbest). za nai tihi se vodiat keramichnite nakladki. druga prichina za svirene moje da e che niama lamarinki(shims) zad nakladkata, ili ako ima, ne sa nai dobrite lamarinki. sashto taka po niakoga e hubavo da se sloji grez mejdu nakladkata i vaprosnata lamarinka, tova sashto pomaga poniakoga. zvuk moje sashto da idva i ot samite diskove, ako ne sa riazani pri smiana na nakladkata, ili pak ako ne sa raizani kat horata i prilichat na gramofonna plocha, ili pak ako ima rub rajda det da opira v nakladkata. dizaina na spirachnite aparati sashto e ot znachenie. na moita kola naprimer na zadnite aparati ima edno parche jeliazo mejdu poltovete i spirachnia aparat, na koeto e zakachen edin gumen tampon, che da obira vibracii(saotveno zvuci)
->

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 07 Май 2009 09:41

Само едно допълнение. Веднъж както си карам и изведнъж се чува ужасяващо много силно стържене/свирене отпред в дясно.
Спрях, огледах - нищо подозрително.
Пробвам да тръгна - същия ужасяващ звук.
Повторния оглед показа едно малко камъче, попаднало незнайно как между спирачния диск и предпазната ламаринка на спирачния апарат и системата резонира...
Иначе звука наистина бе ужасяващ - все едно колелото се откача...
Просто голяма част от детайлите около спирачния апарат са доста твърди, и затова резонират по-лесно.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
dil
Мнения: 179
Регистриран на: 23 Мар 2007 21:27
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Мнение от dil » 07 Май 2009 10:59

Изпробвах една рецепта за премахване скърцане на спирачките.
А именно намазване на външната част на накладката (НЕ тази която опира в диска) със медна грес.
Ефекта е че изчезна свиренето, което имаше при леко натиснат педал.
Т.е. при мене свиренето не е от кофти накладка с кофти смеси, а от допира на спирачния апарат и буталото със накладката.
Дано сте разбрали какво съм обяснил :)

Изпробвах го на две коли с накладки Mintex, при които имаше скърцане.
Ползвах медна грес на WURTH CU 900 , развасовката е тубичка 100гр, която сигурно ще стигне за 20-тина автомобила поне :)
Toyota Corolla Verso 1.8 1ZZ-FE 2008
Toyota Corolla E11 Wagon 1.3 4E-FE 1997
Renault Clio 1.3 1995
Полезни съвети за Corolla E11

Джамбазов
Мнения: 243
Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Джамбазов » 07 Май 2009 20:22

Самото скърцане е вид трептене което е в чуваемия спектър от човека. Наистина смазването с медна грес помага, но докато се отмие. Всички накладки вибрират, но не всички ги чуваме.
Човек се учи докато е жив.

Аватар
CECO
Мнения: 61
Регистриран на: 04 Апр 2007 13:09
Местоположение: София

Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпричин

Мнение от CECO » 15 Май 2009 13:56

здравейте на всички!може ли някой да ми даде съвет какво може да се направи-колата е avensis 1.6 1999г.сменени предни дискове,накладки akebono изчистени сп.апарати,при спиране 5-10km/h свирят яко спирачките :help:

Аватар
CECO
Мнения: 61
Регистриран на: 04 Апр 2007 13:09
Местоположение: София

Re: Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпри

Мнение от CECO » 16 Май 2009 15:09

CECO написа:здравейте на всички!може ли някой да ми даде съвет какво може да се направи-колата е avensis 1.6 1999г.сменени предни дискове,накладки akebono, изчистени сп.апарати,при спиране 5-10km/h свирят яко спирачкитепри по висока скорост не свирят :help:
също след автомивката забелязах ,че не свирят,но като изсъхнат и пак започват да свирят/скърцат

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Re: Обяснение защо понякога спирачките скърцат/свирят безпри

Мнение от slowtraveler » 16 Май 2009 17:36

CECO написа:
CECO написа:здравейте на всички!може ли някой да ми даде съвет какво може да се направи-колата е avensis 1.6 1999г.сменени предни дискове,накладки akebono, изчистени сп.апарати,при спиране 5-10km/h свирят яко спирачкитепри по висока скорост не свирят :help:
също след автомивката забелязах ,че не свирят,но като изсъхнат и пак започват да свирят/скърцат
Ами след автомивка не скърцат, защото са 'смазани' от водата и от ръждата, която се е образувала по дисковете...
Могат да се направят няколко нареза на накладките, което ще промени резонансната честота и ще спрат да свирят..
Но все пак си е играчка - демонтаж/монтаж и т.н.
Навърти 1-2х.км и ако продължи да те дразни - действай (все пак внимателно с рязането, да не пукнете накладката или нареза да стана прекалено дълбок...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 16 Май 2009 18:36

точно за при тези 5-10км/ч, отговора е в горния/горните постове;)
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
Smile
Мнения: 12
Регистриран на: 16 Мар 2009 13:45

Мнение от Smile » 18 Май 2009 11:26

Как се разбира дали имам достатъчно накладки? blushing.gif

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 18 Май 2009 12:18

Pri men se vijdat i bez da slalim koleloto zahtoto sym s 5 spicovi liati djanti ina4e demontirah koleloto i gledah

xtreme
Мнения: 308
Регистриран на: 27 Май 2008 12:41
Местоположение: София

Мнение от xtreme » 18 Май 2009 14:15

Smile написа:Как се разбира дали имам достатъчно накладки? blushing.gif
:) По принцип "достатъчно накладки" както сам се изрази е доста широко понятие. Понеже спирането на автомобила се извършва от 3 части , самите толеранси на тези части са различни. Например имаш чисто нови накладки т.е феродов слой около 7-9 мм. В същото време обаче дисковете ти са доста стари и съответно са се поизпилили с примерно 4-5мм . Спирачните ти апарати са стандартни и примерно хода на цилиндърчето е 9мм.И получаваме следното. Караш известно време, феродото е вече 5мм, на теория би трябвало още да спираш , обаче на практика не, защото цилиндърчето е достигнало максималния си ход примерно и накладката вече не може да достигне диска защото той е доста по тънък отколкото трябва. И тем подобни ситуации, изпускащи уплътнения на цилиндърчета криви дискове и т.н. На практика не можеш да погледнеш накладката тя да е наполовина и да кажеш със сигурност , ок съм няма да се пребия :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта