Тресене над 120 км/ч при РАВ4 2002 година

Аватар
Fichone
Мнения: 21
Регистриран на: 11 Ное 2008 14:20

Тресене над 120 км/ч при РАВ4 2002 година

Мнение от Fichone » 30 Мар 2009 10:33

Здравейте,

Имам следното питане за Тойота РАВ2 2002 година 1,8 бензин.
При развиване на скорост по- висока от 120 км/ч автомобилът започва да тресе (м/у 115 и 120 км/ч по - точно). Вибрацията е почти по цялото купе, като по- осезаемо е отпред. При по- ниски скорости или в града всичко е наред.

Моля, ако някой има представа да пише.

П.С. Варианта, проблемът да е от гумите го изключвам, тъй като са балансирани преди месец, а и не съм забелязал тежести да липсват.

Поздрави!

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 30 Мар 2009 11:13

Колега, а над 120км/ч тресе ли, или се успокоява? Аз имах подобен проблем, тресеше между 120 и 130, а над 130 се оправяше и макар, че бяха балансирани гумите, се оказа точно от тях, защото след това като качих чисто нови зимни и всичко се оправи. Опитай да размениш предните и задните гуми и ако пак тресе - може да имаш проблем, например да ти тресе полуоска.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Fichone
Мнения: 21
Регистриран на: 11 Ное 2008 14:20

Мнение от Fichone » 30 Мар 2009 11:18

Здравейте,

Благодаря за отговора!

М/у 115 и 120 км започва тресенето и до 130 км се усилва след което остава едно и също до 140. За по- висока скорост не съм тествал...

Определено ще проверя гумите още веднъж и ако е необходимо ОТНОВО ще ги разменя предни със задни.

Поздрави!

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 30 Мар 2009 12:29

Fichone написа:Здравейте,

Благодаря за отговора!

М/у 115 и 120 км започва тресенето и до 130 км се усилва след което остава едно и също до 140. За по- висока скорост не съм тествал...

Определено ще проверя гумите още веднъж и ако е необходимо ОТНОВО ще ги разменя предни със задни.

Поздрави!
Провери гумите, но 99% са криви спирачни дискове. Ако това тресене е при натиснати спирачки, разбира се. Ако не - гуми или джанти.
Toyota Avensis AT221 7A-FE

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 30 Мар 2009 12:31

Aleksandar написа:Провери гумите, но 99% са криви спирачни дискове.
Но ако са криви дисковете, колегата щеше да забележи осезаемо тресене при спиране, а той не споменава за такъв проблем. wink.gif
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Fichone
Мнения: 21
Регистриран на: 11 Ное 2008 14:20

Мнение от Fichone » 30 Мар 2009 13:42

Здравейте,

За тресене при спиране или нещо свързано със спирачки проблем не съм забелязъл...пробвах няколко пъти с по- висока скорост, но тресене няма.

Благодаря!

DMDimitrov
Мнения: 295
Регистриран на: 23 Окт 2007 15:00
Местоположение: Sofia
Обратна връзка:

Мнение от DMDimitrov » 30 Мар 2009 13:47

По принцип, ако има крив диск, при натискане на спирачката (дори леко) се усеща осезаемо тресене - няма как да не го усетиш... особено пък с голяма скорост.
Corolla Е11 G6 Compact 1.3i 16V 4E-FE 98г
Lexus RX400h, 2008г

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 30 Мар 2009 15:09

Аз бих заложил на гуми, джанти или каре. Но карето щеше да го чуеш предполагам, така че провери си гумите.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 30 Мар 2009 15:11

Подобен проблем, при 100 км/ч, имах заради залепнала кал по вътрешната страна на джантите.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 30 Мар 2009 16:30

Всяка залепнала мръсотия по джантата може да предизвика тресенето. Едни 10-20гр кал, правят приличен дисбаланс на цялата гума... Аз бях скочил в един бетон, щото кретените на обекта го изипали точно за завоя, без никакви маркировки, та като засънха, не можех дори 70км да вдигна wink.gif Може да ти тресе и от криво износени гуми. Кофти баланс, а като нищо, може някоя пластина от баланса да е изпаднала при дупките - и това ми се е случвало. Най-лошия вариант е крива джанта, но за да е така, определено трябва да си скочил юнашки в някой трап. 100% е от гумите, остава да намериш къде е грешката. А, последно, но също гадно - ако си с ляти джанти, неоригинални и имат втулки за централния отвор - провери ги дали не са смачкани и изкривени - последните джанти на Соларата бяха със смачкани втулки и тресеше. Смяна с нови - ~24лв са 4-те броя и си като нов, но сменяш гумаджията, защото от само себе си, не могат да се смачкат
:thumbsup:

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 30 Мар 2009 16:34

Ami v takyv slu4ai na moiti leti djanti ima ostanali lepenki ot starite tejesti za balans poneje smeniah gumite . Dali htee se debalansirat ako se opitam dagi mahna

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 30 Мар 2009 16:36

разлика до 4-5гр не прави дисбаланс, поне така засичат машините. Т.е. дори да има, той ще е едвам забележим, ако не и абсолютно неусетен. Едните лепенки са няма и 3гр, така че и да ги махнеш, няма да имаш проблеми :thumbsup:

angellov
Мнения: 68
Регистриран на: 20 Юли 2008 21:35
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от angellov » 30 Мар 2009 19:39

Винаги е гумите......
може да са перфектно балансирани и пак да бият, ако са си $криви$.....
само за справка - чисто нова ЛАСА лятна на 0 км, идеално балансирана сложена миналата седмица, бие та се къса...рекламация и т.н. , а ако е стара, може лошо да са съхранявани или нещо друго. според мен 99.99 % е от гумите, и винаги около 120 км дават вибрации ако не са добре !
Корола 1999 г. + Авенсис 2001 г. - карани/продадени
Пикник 1999 г. + Ярис 2005 г. + Айго 2008 г. - действащи
Форд Фокус 2016 г. за цвят

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 30 Мар 2009 20:58

няколко пути попадам на подобен проблем при мои клиенти се получава от това че като сменят зимни с лети и по джантите има кал и се балансират без да се свали калта тя после пада и става страшно и клиента казва че е балансирана скоро

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 31 Мар 2009 09:56

100% e ot nebalansirani gumi.Dori da si gi balansiral,na mesta mashinata im za balans ne balansira pravilno i ti gi izkarva debalansirani,a ti si misli6 4e sa.Otidi na DRUGO miasto da ti balansirat gumite./nai-dobre v TM-Auto/ ili v Radial na okolovrastnoto.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта