Причини за повишаване на температурата

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Причини за повишаване на температурата

Мнение от Aleksandar » 26 Мар 2009 18:41

Колеги, интересуват ме кои са възможните причини да се вдига стрелката за температурата над средата. Тогава пада и мощността. До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива. Вентилатора си работи добре, а идея си нямам от какво може да е, така че всяко предложение е добре дошло :thumbsup:
Toyota Avensis AT221 7A-FE

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Re: Причини за повишаване на температурата

Мнение от toyota_racing » 26 Мар 2009 19:09

Aleksandar написа:Колеги, интересуват ме кои са възможните причини да се вдига стрелката за температурата над средата. Тогава пада и мощността. До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива. Вентилатора си работи добре, а идея си нямам от какво може да е, така че всяко предложение е добре дошло :thumbsup:
Провери термостата дали ти отваря възможно е да прегрява ако не отваря термостата.Проверката става като на вече загрял автомобил провериш дали долната част на радиатора е топла wink.gif .Другата възможност е датчика за температурата да ти е прецакан.

Аватар
nikolov22
Мнения: 704
Регистриран на: 16 Дек 2008 00:34
Местоположение: Варна-Русе

Мнение от nikolov22 » 26 Мар 2009 20:20

а вода губи ли се

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 26 Мар 2009 20:33

Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?
Toyota Avensis AT221 7A-FE

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Мар 2009 21:02

Aleksandar написа:Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?
Ако при висока предавка и ниски обороти ти губи мощност може да не е свъразно с температурата.

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 26 Мар 2009 21:23

Vesko написа:
Aleksandar написа:Ще проверя по този начин :thumbsup: А иначе антифриз не губи изобщо. Значи не го прави постоянно, само когато се натовари, например на по ниски обороти на по висока предавка. А не е някой камион да е нормално това според мен. Не би ме притеснило толкова ако не ми се струва че тогава губи мощност и по трудно набира. А и преди не вдигаше над средата, или поне така си спомням. А този датчик как може да се провери?
Ако при висока предавка и ниски обороти ти губи мощност може да не е свъразно с температурата.
Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.
Toyota Avensis AT221 7A-FE

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 26 Мар 2009 21:46

Aleksandar написа:Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.
Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Причини за повишаване на температурата

Мнение от Vesko » 27 Мар 2009 00:20

Aleksandar написа:До сега не съм виждал японски автомобил, който да го прави без да има проблем и мисля да търся вероятните такива.
Малко е оффтопик, но дали автомобилите от ВАГ групата си загряват и без причина и/или проблем?

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 27 Мар 2009 07:05

1.6 VVT-i написа:
Aleksandar написа:Губи мощност само когато се е вдигнала стрелката и затова си мисля че е свързано с нея.
Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.
Направо ме успокои wink.gif Това се опитвам да избегна, но къде да търся причините?! Въобще кое влияе на този процес, освен разбира се термостата, който ми е най лесно да сменя, но не обичам да действам на принципа проба- грешка...
Toyota Avensis AT221 7A-FE

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 27 Мар 2009 13:10

аз имам подобен проблем от вече година и никои неможе да намери смислено обяснение. Даже съм забелязал че наистина губи мощност само на ниски обороти на високи си е пушка, а когато почне да губи мощност ако спра примерно да заредя за 5 мин и после ато тругна всичко и е наред. При мен обаче проблема е обратния летото стрелката мурда 4ат пат над нормалното, а пу зимата направо се опитва да настине wink.gif
Сега смених радиатора и предстои да сменя и термостата но съм на 99% сигурен че не е нито от термостата нито от датчика на стрелката.
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 27 Мар 2009 13:53

1.6 VVT-i написа:Почва да гуми мощност не като загрее, а направо като прегрее... Случвало ми се е с една Мазда - така здраво загря, че двигателя се опита да заклини... Бе направо си заклини да ти кажа... От температурата телата се разширяват - съответно буталата в случая и почват да заклинват в цилиндрите, затова губи мощност. biggrin.gif Като я охладихме и всичко си беше по старо му.
Аз тоя номер съм го правил с един голф дизел. Няма стрелка, а едно светодиодче за прегряване, което познайте дали въобще се вижда когато таблото е осветено от слънцето.
Та насрещните хора ми светкаха (скъсан тръбопровод на изхода на водна помпа, и тя е хвърлила водата под колата при висока скорост за секунди), но аз си мислех, че има полиция. Добре, че имаше едно кръстовище, където изключих от скорост и двигателя угасна и превърташе само на скорост (оставих изгасена колата да я превърта колкото може, за да може маслото да поохлади прегретите части)...
Georgimitrovich, твоето прилича на блокирал термостат - нито отваря напълно, нито затваря напълно.... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 27 Мар 2009 17:13

Явно ще сменя за проба термостата. Понеже датчиците доколкото знам или работят или не работят. А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif
Toyota Avensis AT221 7A-FE

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 27 Мар 2009 18:05

Aleksandar написа:.... А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif
Смяната е елементарна.Термостата се намира в един кожух който се държи на два болта,махаш маркуча който отива в радиатора развиваш болтовете и си готов.Преди това подложи обаче един леген отдолу за да събереш антифриза ако не мислиш да доливаш направо друг обаче.Изтича от порядъка на 1-1,5 литра при свалянето на термостата.

Аватар
Aleksandar
Мнения: 251
Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
Местоположение: Sofia

Мнение от Aleksandar » 27 Мар 2009 22:59

toyota_racing написа:
Aleksandar написа:.... А някой знае ли лесно се сменя да си сметна за труд колко ще отиде wink.gif
Смяната е елементарна.Термостата се намира в един кожух който се държи на два болта,махаш маркуча който отива в радиатора развиваш болтовете и си готов.Преди това подложи обаче един леген отдолу за да събереш антифриза ако не мислиш да доливаш направо друг обаче.Изтича от порядъка на 1-1,5 литра при свалянето на термостата.
Чудесно! :thumbsup: А иначе самия той не е скъп, така че ще видим...
Toyota Avensis AT221 7A-FE

toyota_racing
Мнения: 96
Регистриран на: 07 Окт 2008 20:50
Местоположение: Сливен

Мнение от toyota_racing » 27 Мар 2009 23:06

Aleksandar написа: Чудесно! :thumbsup: А иначе самия той не е скъп, така че ще видим...
Ако не ти се дават пари преди това може да пробваш да го "свариш" и така ще разбереш дали е в ред или не е.Иначе не е наистина кой знае каква цифра, аз като сменях на моята беше 24 лв и нещо с гуменото уплътнение.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Jorjooo и 4 госта