Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата

terorero
Мнения: 3
Регистриран на: 29 Яну 2009 10:40

Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата

Мнение от terorero » 04 Мар 2009 14:03

Привет колеги,
беше ми паднал акумулатора след 2 седмици на паркинг. Вместо да ми дадат ток с кабели да запаля, използвах същия акумулатор на мой приятел да запаля и при запалено състояние го смених и сложих моя. Малко след това започнаха да ми светват индикациите за масло и охладителна система. Проверих и всичко изглежда наред. Индикациите ту светват ту изгасват, но повечето време светят.
Колата е Авенсис 2001г.

Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Мар 2009 14:43

Колега, направил си точно това, което не трябва да се прави...
Акумулатора служи за баласт на регулатора на алтернатора.
Откачиш ли го при запален двигател се получава пик/свръхнапрежение в системата....
От там може да си навлечеш много бели...
Можеш да пробваш да откачиш акумулатора (при загасен двигател), да поседи колата 2-3 минути без акумулатор и така да пробваш да рестартираш компютрите.
Но най вероятно да си повредил я табло, я някой друг консуматор и да трябва по-сериозна интервенция
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

terorero
Мнения: 3
Регистриран на: 29 Яну 2009 10:40

Мнение от terorero » 04 Мар 2009 15:32

И аз така предположих, но малко късно стоплих. Подведох се по съвета на моя приятел тъй като нямахме кабели, а ми трябваше колата.

Добре а бушоните не са ли за това, да предпазват от пренапрежения?

Значи ще трябва да влизам в бокса май?

Иначе мерси за съвета.

Аватар
extel
Мнения: 152
Регистриран на: 20 Окт 2007 10:44
Местоположение: София

Мнение от extel » 04 Мар 2009 16:13

Бушоните ограничават консумацията на по- голям ток от допустимия в съответната верига, и не регулират нивото на напрежението т.е. в твоя случай не те спасяват sad.gif !
AVENSIS 2.0 D4D 2001 SOL 110 HP

http://vbox7.com/play:00dda1ee76 - смеех...

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Мнение от Troshko » 04 Мар 2009 16:15

terorero написа:И аз така предположих, но малко късно стоплих. Подведох се по съвета на моя приятел тъй като нямахме кабели, а ми трябваше колата.

Добре а бушоните не са ли за това, да предпазват от пренапрежения?

Значи ще трябва да влизам в бокса май?

Иначе мерси за съвета.
Защо да влизаш в бокса бе колега wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Първо ресетни ,акумулатора (като махнеш клемите на загасена кола изчакаш малко и пак ги сложиш)

И мисля ,че няма да имаш проблем ,сигурно малко ти се е ошашкала !!
Като направиш тази процедура после провери всички бушони и мисля ,че ще си ок !!!

El Camino

Мнение от El Camino » 04 Мар 2009 20:13

тва новите коли не са си работа biggrin.gif

Аватар
Troshko
Мнения: 2094
Регистриран на: 24 Яну 2006 11:58
Местоположение: София

Мнение от Troshko » 04 Мар 2009 21:06

El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
мислех да го на пиша но се сдържах laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 04 Мар 2009 21:38

Имах подобен случай с Опел Зафира. Паднал беше акумулатора, при опита да стартирам с кабели и колата запали нормално, но малко след това индикациите по таблото започнаха да светят произволно. Купих нов акумулатор (защото стария явно беше заминал) и всичко се нормализира. biggrin.gif Пробвай с някой читав!

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 04 Мар 2009 21:48

El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Мар 2009 21:56

kristian написа:
El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,
Да не сме били колеги по него време? Аз се занимавах с комп система за следене. По мое време сложиха глоба за повредено АКРУ без значение каква е причината (въпреки ропота на шофьорите) и изведнъж 'повредите' в електриката секнаха biggrin.gif Иначе при откачен акумулатор напрежението от 24В скачаше на 60-80 волта... biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2009 02:24

terorero написа:.........и при запалено състояние го смених и сложих моя. .........................
Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?
Колега по-голяма простотия от това е да вържеш акумулатора на обратно !
Твърде е възможно е да ти е изгоряло де що има . Просто се моли да не е така , че ще ти излезне доста скъп този акумулатор .

Аватар
nemezis_85
Мнения: 152
Регистриран на: 29 Юни 2008 21:12
Местоположение: Пловдив

Мнение от nemezis_85 » 05 Мар 2009 10:25

Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 05 Мар 2009 10:37

nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
За таланта няма граници....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2009 19:12

nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
Не ! А и имаш винтче за стягане и разхлабване tongue.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6179
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 335 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2009 20:08

nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
Практиката показва че може....
Абе то не е задължително да се монтират и двете клеми - едно докосване е достатъчно...
Пък и съм виждал как дребни несъответствия в размерите се решават с един чук.... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта