Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата
Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата
Привет колеги,
беше ми паднал акумулатора след 2 седмици на паркинг. Вместо да ми дадат ток с кабели да запаля, използвах същия акумулатор на мой приятел да запаля и при запалено състояние го смених и сложих моя. Малко след това започнаха да ми светват индикациите за масло и охладителна система. Проверих и всичко изглежда наред. Индикациите ту светват ту изгасват, но повечето време светят.
Колата е Авенсис 2001г.
Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?
беше ми паднал акумулатора след 2 седмици на паркинг. Вместо да ми дадат ток с кабели да запаля, използвах същия акумулатор на мой приятел да запаля и при запалено състояние го смених и сложих моя. Малко след това започнаха да ми светват индикациите за масло и охладителна система. Проверих и всичко изглежда наред. Индикациите ту светват ту изгасват, но повечето време светят.
Колата е Авенсис 2001г.
Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Колега, направил си точно това, което не трябва да се прави...
Акумулатора служи за баласт на регулатора на алтернатора.
Откачиш ли го при запален двигател се получава пик/свръхнапрежение в системата....
От там може да си навлечеш много бели...
Можеш да пробваш да откачиш акумулатора (при загасен двигател), да поседи колата 2-3 минути без акумулатор и така да пробваш да рестартираш компютрите.
Но най вероятно да си повредил я табло, я някой друг консуматор и да трябва по-сериозна интервенция
Акумулатора служи за баласт на регулатора на алтернатора.
Откачиш ли го при запален двигател се получава пик/свръхнапрежение в системата....
От там може да си навлечеш много бели...
Можеш да пробваш да откачиш акумулатора (при загасен двигател), да поседи колата 2-3 минути без акумулатор и така да пробваш да рестартираш компютрите.
Но най вероятно да си повредил я табло, я някой друг консуматор и да трябва по-сериозна интервенция
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Защо да влизаш в бокса бе колегаterorero написа:И аз така предположих, но малко късно стоплих. Подведох се по съвета на моя приятел тъй като нямахме кабели, а ми трябваше колата.
Добре а бушоните не са ли за това, да предпазват от пренапрежения?
Значи ще трябва да влизам в бокса май?
Иначе мерси за съвета.



Първо ресетни ,акумулатора (като махнеш клемите на загасена кола изчакаш малко и пак ги сложиш)
И мисля ,че няма да имаш проблем ,сигурно малко ти се е ошашкала !!
Като направиш тази процедура после провери всички бушони и мисля ,че ще си ок !!!
Имах подобен случай с Опел Зафира. Паднал беше акумулатора, при опита да стартирам с кабели и колата запали нормално, но малко след това индикациите по таблото започнаха да светят произволно. Купих нов акумулатор (защото стария явно беше заминал) и всичко се нормализира. biggrin.gif Пробвай с някой читав!
Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Да не сме били колеги по него време? Аз се занимавах с комп система за следене. По мое време сложиха глоба за повредено АКРУ без значение каква е причината (въпреки ропота на шофьорите) и изведнъж 'повредите' в електриката секнаха biggrin.gif Иначе при откачен акумулатор напрежението от 24В скачаше на 60-80 волта... biggrin.gifkristian написа:Те и старите са тъй.Навремето работех в Автостопанството,та след като монтираха тия джаджи дето следят маршрута на автобусите,шофьорите им бяха намерили лесно цаката:откачат акумулатора на работещ ДВГ,газ-газ и заради повишеното напрежение електрониката сдаваше багажа,El Camino написа:тва новите коли не са си работа biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: Смяна на акумулатор в запалено състояние на колата
Колега по-голяма простотия от това е да вържеш акумулатора на обратно !terorero написа:.........и при запалено състояние го смених и сложих моя. .........................
Дайте някакъв съвет, да не е изгоряло нещо?
Твърде е възможно е да ти е изгоряло де що има . Просто се моли да не е така , че ще ти излезне доста скъп този акумулатор .
- nemezis_85
- Мнения: 152
- Регистриран на: 29 Юни 2008 21:12
- Местоположение: Пловдив
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Практиката показва че може....nemezis_85 написа:Това мисля че не е възможно. Клемите не са ли с различен диаметър?
Абе то не е задължително да се монтират и двете клеми - едно докосване е достатъчно...
Пък и съм виждал как дребни несъответствия в размерите се решават с един чук....

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] и 4 госта