Защо тойота

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 02 Мар 2009 08:15

nov написа:
diver написа:
tsd написа:Добре де, ако не Тойота - какво друго? Не вярвам единствено Мазда да е добрият автомобил!
Ако изключим мх5, кой друг модел на мазда викаш, че става?!
Ами ако съдим по написаното в Тойота форум аза авенсиса и в мазда форум а за мазда 6, се вижда че 6-цата е доста по-безпроблемна не че и тя няма дефекти но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно, а освен мx5 има модели като RX7,RX8, сега вече излезлите преди няколко години CX7,CX9, мазда 3, не бих казал че са по несполучливи от Тойотите дори напротив wacko.gif
Как не бях се сетил за РХ7/8 и безпроблемната му потдръжка...Още ми люти на очита само от спомена. Последно РХ7-цата биеше трабант по разход на масло. РХ8 на околовръсното се продава втора година с издухал ванкел. Защо ли никой не я купува?! За останалите нови мазни, като за умрелия. Или форд или да замълчим....А до това колко са сполучливи погледни АДАК. В първите 10 има обикновенно 2-3 тойоти, субару, порше, чат пат някой мерцедес, мх5 от 91-ва досега неизменно и десетката се напълни....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 02 Мар 2009 09:30

Fido Dido написа:
nov написа: но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно
Все си мисля, че Тойота са длъжни за вграждат 30% европейски части, ако искат да произвеждат коли в Европа. Та сегментите, ако не се лъжа, са Колбеншмид, а всичко, което е Бош, дава най-напред проблеми. Защо нещо, произведено в Япония, не дава такива проблеми? Алфа-Ромео също реват от Бош. Ама ви е по-лесно да обвинявате Тойота. Ами като ви е толкова ненадеждна марката - купувате си по едно Ауди и ще се видим по сервизите, та да пием по кафе.
Това с Ауди и сервизите не е вече много сигурно, доста дръпнаха.
Сега по темата вярно че от поддставчици като Бош и колбеншмит които с анемски качеството се повлиява яко, но все пак не вярвам Тойота да са марката която ако трябва да произвежда в Европа непременно трябва д аправи компромис с качеството и именно заради това да снабдява колите си с европеиски части.Относно Нисан , след като ги купиха Рено те отпадат като марка коли за мен.Имам приятел които е в сервиз на нисан и за тази примера П12 ако се сещате направо разправя чудесии, Алмерата също.Тук изключвам Инфинити и спортните модели на Лисан говориме за масовите коли в Бг.Така че те спрямо Мазда просто отпадат.А не с езагледах кой се беше изкалзал че продажбите били млако на мазда спрямо Тойота- да така е и?Това значи ли че Мазда не е име?Те и Субару продават доста по-млако и от мазда но това значи ли че са лоши .Или мисълта на човека дал тва твърдение е че е нормално на повече продадени коли да има повече дефекти? wacko.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 02 Мар 2009 11:32

diver написа:....
Как не бях се сетил за РХ7/8 и безпроблемната му поддръжка...Още ми люти на очита само от спомена. Последно РХ7-цата биеше трабант по разход на масло. РХ8 на околовръсното се продава втора година с издухал ванкел. Защо ли никой не я купува?! За останалите нови мазни, като за умрелия. Или форд или да замълчим.......
diver, все пак ванкела има живот около 300х.км...
Ванкела конструктивно има и по-висок разход на масло(т.н. 'сегменти' имат голям радиален ход по време на работния цикъл).
РХ7 на колко километра беше?

Освен това кой и как кара тези автомобили? Ами младежи, дето оборотомера постоянно е над 8х.об/мин, в опити да дрифтят заради задното предаване.
Колата е малка за по-солидни хора, не е супер-спортист, не е много скъпа (за кола, която се доближава до спортистите). Заради ниския въртящ момент се кара все в обороти.
Какво повече да говорим - колата е правена за гъзария (виж, където спре се събират хора, особено РХ8), а не за ежедневно икономично каране...

Колко са майсторите, които могат не само да разглобят, но и след това да ремонтират ванкел? Колко са хората, които могат да вкарат точната резервна част на нормални цени при ремонт? Ами ако отговориш на въпросите ще разбереш защо стои непродаден повреден ванкел :thumbsup:
Специално ванкелите ги търсят една малка група манияци tongue.gif
А за новите Мазда (от както размениха акции с Форд - около 2003г май беше), ами сигурно знаеш, че нямат общо конструктивно с Форд. Освен това на фона на затъването на Форд, Мазда бе с добри показатели последните години, и с това помагаше на Форд, а не обратното :thumbsup:
При представянето на новата Мазда6 японеца специално подчерта, че е имало идея Мондео и Мазда да бъдат на обща база, но бързо са се отказали :thumbsup:
Старата Мазда6 също не бе на една база с Мондео... :thumbsup:
@BassMan - Вярно е, че не може да се сравняват двете марки по брой произведени автомобили - Тойота си е лидер в световен мащаб. Но за сметка на какво става това: Тойота произвежда около 4млн бр в Япония и още толкова извън нея, като голяма част пласира в Средния изток, Азия, Китай....
Мазда произвежда (за 2007г) около 1.3млн бр., като от тях около 1млн са произведени в Япония. Почти цялото производство отива за иснос от Япония - износа е около 800х.бр... Затова е и голяма разликата в съотношението на японския пазар...
Сервиза/мрежата/обслужването - за Варна са горе долу на едно ниво с Тойота, но се надявам да няма нужда да проверявам често готовността им.
За прегледа на 1000км (общ оглед, вдигане на подемник за оглед на ходова част) загубих общо 10 минути.
Причината сервиза да не е много натоварен може да е била: има малко продадени коли, или защото не се чупят толкова, или сервиза е много калпав, или цените са много високи (прегледа бе безплатен) :thumbsup: tongue.gif

Явно точно в масовостта на производството някъде се е загубила системата за контрол на качеството на Тойота...
Но нещата са оправими. Важното е да не се самозабравят и да си коригират производството... :thumbsup:
Последно промяна от slowtraveler на 02 Мар 2009 11:34, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 02 Мар 2009 11:33

Fido Dido написа:
nov написа: но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно
Все си мисля, че Тойота са длъжни за вграждат 30% европейски части, ако искат да произвеждат коли в Европа. Та сегментите, ако не се лъжа, са Колбеншмид, а всичко, което е Бош, дава най-напред проблеми. Защо нещо, произведено в Япония, не дава такива проблеми? Алфа-Ромео също реват от Бош. Ама ви е по-лесно да обвинявате Тойота. Ами като ви е толкова ненадеждна марката - купувате си по едно Ауди и ще се видим по сервизите, та да пием по кафе.
Сега нека не прозвучи че съм защитник или фанатизиран фен на която и да било марка, за мен Тойота си е номер едно(вече и Мазда фигурира в тази класация) като цяло японците са по-добри ОК спор нема, но по въпроса за кафето колега Fido ми кажи като отвориш следния линк и като говиме за кола след 2001-2003 година кой ше си пие кафето:http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... ta-avensis, без да се заяждам като пак уточнявам че не съм фен на Ауди.А изводите ако искаш си ги запази за себе си.Защото ако трябва да взимам кола след 2001-2003 много бих се замисли каква ще е освен ако нямам пари за Лексус :thumbsup:

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 02 Мар 2009 19:42

slowtraveler написа:...РХ7 на колко километра беше?
Ми 2005-та, седи счупена от 2007-ма, на колкото и да е, гаранция е далеч под тези 300000 дет казваш...За разглобяване и сглобяване, съвсем не си прав. Ванкела се разпилява и събира доста по-лесно от конвенционален двигател. Просто по него има 5 чарка на кръст. С Джейми смятахме ремонта с чаркалак от щатско, неможахме да стигнем 3000$ ма си е екзотика.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 03 Мар 2009 11:35

Нещо не ми се връзват нещата - РХ7 не се ли произвежда от 1978 до 2002г :whistle:
Под сглобяване/разглобяване нямах впредвид конкретното действие, а отсъствие на майстори с опит (заради екзотиката).
Съответно поради това отказващи да пипат непознати за тях механизми :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 03 Мар 2009 11:58

nov написа:
Fido Dido написа:
nov написа: но поне за смяна на сегменти там не се говори което е меко казано смешно
Все си мисля, че Тойота са длъжни за вграждат 30% европейски части, ако искат да произвеждат коли в Европа. Та сегментите, ако не се лъжа, са Колбеншмид, а всичко, което е Бош, дава най-напред проблеми. Защо нещо, произведено в Япония, не дава такива проблеми? Алфа-Ромео също реват от Бош. Ама ви е по-лесно да обвинявате Тойота. Ами като ви е толкова ненадеждна марката - купувате си по едно Ауди и ще се видим по сервизите, та да пием по кафе.
Сега нека не прозвучи че съм защитник или фанатизиран фен на която и да било марка, за мен Тойота си е номер едно(вече и Мазда фигурира в тази класация) като цяло японците са по-добри ОК спор нема, но по въпроса за кафето колега Fido ми кажи като отвориш следния линк и като говиме за кола след 2001-2003 година кой ше си пие кафето:http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... ta-avensis, без да се заяждам като пак уточнявам че не съм фен на Ауди.А изводите ако искаш си ги запази за себе си.Защото ако трябва да взимам кола след 2001-2003 много бих се замисли каква ще е освен ако нямам пари за Лексус :thumbsup:
Понеже 2005-та не ми се мислеше много просто си смених бензиновият авенсис с 2,2Д4Д. Ама нали е въпрос на късмет (то лудите ги пази господ) нямам си проблеми вече четвърта година smile.gif

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Мнение от nov » 03 Мар 2009 15:41

Vesko написа:
nov написа:
Fido Dido написа:
Все си мисля, че Тойота са длъжни за вграждат 30% европейски части, ако искат да произвеждат коли в Европа. Та сегментите, ако не се лъжа, са Колбеншмид, а всичко, което е Бош, дава най-напред проблеми. Защо нещо, произведено в Япония, не дава такива проблеми? Алфа-Ромео също реват от Бош. Ама ви е по-лесно да обвинявате Тойота. Ами като ви е толкова ненадеждна марката - купувате си по едно Ауди и ще се видим по сервизите, та да пием по кафе.
Сега нека не прозвучи че съм защитник или фанатизиран фен на която и да било марка, за мен Тойота си е номер едно(вече и Мазда фигурира в тази класация) като цяло японците са по-добри ОК спор нема, но по въпроса за кафето колега Fido ми кажи като отвориш следния линк и като говиме за кола след 2001-2003 година кой ше си пие кафето:http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... ta-avensis, без да се заяждам като пак уточнявам че не съм фен на Ауди.А изводите ако искаш си ги запази за себе си.Защото ако трябва да взимам кола след 2001-2003 много бих се замисли каква ще е освен ако нямам пари за Лексус :thumbsup:
Понеже 2005-та не ми се мислеше много просто си смених бензиновият авенсис с 2,2Д4Д. Ама нали е въпрос на късмет (то лудите ги пази господ) нямам си проблеми вече четвърта година smile.gif
Браво!
Такива постове ме радват. :thumbsup:

kolevv10
Мнения: 33
Регистриран на: 29 Яну 2009 20:15
Местоположение: София

Мнение от kolevv10 » 03 Мар 2009 23:38

Колеги, моля за извинение, прекалено кратко съм се изразил...
Королата, която купих януари 2006 беше на 120 000 и пусната в движение 2001... Т.е. тя е от сглобените в Турция и с неточните германски сегменти... Иначе много хора твърдят, че всички проблеми по двигателите 1,4 и 1,6 с грешните сегменти са отстранени.
С новите сегменти, сменени в ТМ Ауто, и доза Форсан, карах 34 000 км без да сменям масло и филтър! Нивото му не мръдна изобщо - по масломерната линийка! Сега съм минал към 8 000 със следващото масло - отново никакъв разход, 0! Другото дразнещо нещо е несветенето на някои от малките крушки по таблото - за осветяване на приборите нощем - не е голяма трудност/отказ, но дразни...

Казаха ми, че в Турция отдавна има производство на Бош - от там идват идиотските свещи с повече електроди и други негодни части, допускам, че и германските сегменти може да са правени пак там...

Иначе в Турция се правят много качествени военни самолети Ф-16, няколко марки ловни пушки... но Королите не са толкова добри.
Последно промяна от kolevv10 на 04 Мар 2009 07:46, променено общо 1 път.

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

....

Мнение от rudolf » 04 Мар 2009 00:15

а аз си мисля че, качеството е вид практичност,,,,а ако бяхме практични-едва ли автомобилите щяха да са това което са,,,,

пък и всеки иска да е уникален....тъй че дори и да се произведе най-качествения автомобил, с най изгодна цена,,,ще има хора които няма да го купят защото всички други купуват точно него.

...иначе всички трябва да караме шкода фабиа laugh.gif

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: ....

Мнение от Bass_Man » 04 Мар 2009 06:30

rudolf написа: ...иначе всички трябва да караме шкода фабиа laugh.gif
Върти суче и все там стига тва VAG-а джийте са опасна работа tongue.gif biggrin.gif laugh.gif .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 04 Мар 2009 08:26

kolevv10 написа:....С новите сегменти, сменени в ТМ Ауто, и доза Форсан, карах 34 000 км без да сменям масло и филтър! .....
Колега, абе тоя срок без смяна на масло не е ли малко дълъг, и то след ревизия на двигателя.... :whistle:
То маслото може да си пази качествата, ама саждите дето влизат в двигателя нали трябва да отидат някъде...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 04 Мар 2009 09:25

Карайте по 30+хил.км без да смените маслото, пък после се чудете, аджеба от де е дошъл този "рядък" проблем laugh.gif Хванете един немец и то търкаляйте така, да видим колко ще устиска :thumbsup: Тъжната истина е, че 90% от проблемите при новите коли, а и не само, са предизвикани от собствениците, по един или друг начин... Странно защо имате такива проблеми, при положение, че мойта Корола е на 75хил. км вече, от 28000 насам съм с бокс, дето трябваше според някои хора да ми издухал турбо-мурбо и половината гъз laugh.gif Нищо такова няма, колата мърка по-леко и меко от мноогооо бензинки, а маслото си седи и не мърда, а срeдния ми разход е 6-6,2/100, което за 1.4д е високо - смятайте колко плавно карам rolleyes.gif Карам си е когато и както ми е кеф, но си поддържам повече от редовно happy.gif По същата логика, една Ланча Капа имам 99-та, която според километраж е 170 000км. Тая италянска "барака" е поддрържана явно както трябва, защото откак е имам само една маслена помпа съм сменил. И тя е с бокс от доооста време, а тоя гаден дизелак дори не прави маслото черно. Толкова е гаден тоя дизел, че маслото остава по-чисто от на бензинките laugh.gif Поддръжка колеги, това е мамата и бащата. Не на 15000км - на половината, защото ние не караме с чиста нафта, а с тунджа. Бензина 95 не е с 95 октана, а ~90 ..... Мешани са с кви ли не акота нашите горива, така че експерименти от тип 30 000+ с едно масло са равни на харакири/сепуку ако щете на сеКУРу laugh.gif tongue.gif Ползвайте добавки за горивата, за да са ви чисти горивните пътища и не само.... Прости работи, ама като ги спестиш, после даваш още повече за рeмонтчетааа :whistle:

Но всеки си знае, а и българина акъл не ще - дай му пари на него и сам ще се оправи happy.gif хАмериканците може да са проЗД народ, ама сервизната поддръжка на колите им(ако е спазват) е доста по-правилна от европейската :thumbsup:

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 04 Мар 2009 09:45

slowtraveler написа:Нещо не ми се връзват нещата - РХ7 не се ли произвежда от 1978 до 2002г :whistle:
:
...
diver написа:...РХ8 на околовръсното се продава втора година с издухал ванкел.....

...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 04 Мар 2009 11:20

nov написа:....колега Fido ми кажи като отвориш следния линк и като говиме за кола след 2001-2003 година кой ше си пие кафето:http://www.anusedcar.com/index.php/tuv- ... ta-avensis, без да се заяждам като пак уточнявам че не съм фен на Ауди.А изводите ако искаш си ги запази за себе си.Защото ако трябва да взимам кола след 2001-2003 много бих се замисли каква ще е освен ако нямам пари за Лексус :thumbsup:
Ех тия Ауди.Какви изводи да си направи човека,след като ти не си си направил никакви изводи. В anusedcar.com ясно се вижда,че Ауди А4 е по-напред само при 2-3 годишните коли. Извод за това,че Ауди са дръпнали не може да се прави от 1 модел при 2-3 годишните.Всяко изключение потвърждава правилото. Защо не погледнеш къде е А3,А6 и така нататък.Та те са плачевно назад.Ауди са много зле със здравината на колите си.Те дръпват временно ,а не постоянно да са сред най-здравите като Тойота.Помня в предишни доклади на ТЮВ,че Ауди по едно време вкарваха като най-здрав модел А2 за една година,сега А4 ,но при тях няма постоянство в качеството, А3 е назад,останалите им модели също. В дългосрочен план А4 също е назад в класацията.Тоест то не е кола,на която може да се разчита.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта